  • 11. Data: 2010-10-26 12:46:40
    Temat: Re: [PJ] Skąd się biorą pytania na egzamin?
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Szwed pisze:
> [...]
    > Czy jest jeden zestaw obowiązujący z którego są one losowane? (kiedyś tak
    > było).
    >
    > Znalazłem niby w googlu http://www.prawko.com.pl/testa/nauka.php ale nie
    > wiadomo czy to aktualne itd.
    >
    > Po co mi to?
    > Nie, nie chcę robic prawka, mam już jedno.
    >
    > Grupa pewnych osób (nie mylic z grupą trzymającą władzę) chce sprawdzic czy
    > obowiązujące pytania sprawdzają, czy kursant wie o tym, że "motocykle mogą
    > jeździc pomiędzy samochodami" i w jakich sytuacjach.
    >
    > Wiedza o tym prostym fakcie wśród kierowców samochodów jest raczej nikła.

    nie odkryłeś ameryki
    http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

    > Ciekawi jesteśmy czy:
    > - uczy się o tym na szkoleniach, zarówno kategorii A jak i B, C...
    > - czy sprawdza się tą wiedzę na egzaminie.
    > W zależności od wyników chcemy pomęczyć pewne instytucje państwowe. W końcu
    > z naszych podatków żyją :)

    po co chcecie męczyć instytucje? znaczy o co konkretnie?

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 12. Data: 2010-10-26 14:21:14
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2010-10-26 14:42, gildor pisze:

    > a dwóch wielośladowych zabrania się?

    No, tak zrozumiałem.

    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 13. Data: 2010-10-26 15:15:01
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Wojtek Sobociński pisze:

    > No, tak zrozumiałem.

    a który przepis tak zrozumiałeś?
    jeden pojazd nie może zajmować dwóch pasów ruchu. który przepis zabrania
    dwóm wielośladom zajmować jeden pas ruchu?

  • 14. Data: 2010-10-26 15:32:54
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 299 roku bieżącego, gildor zeznał(a) jak następuje:

    > a który przepis tak zrozumiałeś?
    > jeden pojazd nie może zajmować dwóch pasów ruchu. który przepis
    > zabrania dwóm wielośladom zajmować jeden pas ruchu?

    Myślę, że wszystkie pomyłki wynikają z tego:

    kodeks ruchu drogowego, rozdział 3, oddział 6, artykuł 33, pkt 3:

    3. Kierującemu rowerem lub motorowerem zabrania się:

    1. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
    2. jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg
    na pedałach lub podnóżkach; 3. czepiania się pojazdów.

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 15. Data: 2010-10-26 15:37:21
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    PawelK vel Pablo pisze:
> [...]
    >
    > 1. jazdy po jezdni obok innego uczestnika ruchu;
    > 2. jazdy bez trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy oraz nóg

    no, takiego zwrotu akcji, to ja się nie spodziewałem. jestem Twoim idolem.

  • 16. Data: 2010-10-26 15:43:21
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    > no, takiego zwrotu akcji, to ja się nie spodziewałem. jestem Twoim
    > idolem.

    To nie zwrot, zawsze mi wbijali do głowy że dwa rowery nie mogą jechać
    obok siebie i długo byłem przekonany, że to samo dotyczy
    dwu-kółkowców, a tu zonk ustawodawca zabronił tylko rowerom i
    motorowerom a motocyklom nie. Pomimo tego że w kodeksie jest
    rozróżnienie motocykl a motorower.

  • 17. Data: 2010-10-26 16:20:35
    Od: Szwed <s...@s...pl>

    > nie odkryłeś ameryki
    > http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,59445,5614551,W
    SZYSCY_SIE_ZMIESCIMY.html

    Wiem. No ale co w związku z tym, że my wiemy? Nic. Oni (kierowcy) nie
    wiedzą.

    > po co chcecie męczyć instytucje? znaczy o co konkretnie?

    Po to choćby, żeby na egzaminie były tego typu pytania. Może chociaż nowe
    pokolenie kierowców B będzie wiedziało, że motocykl może legalnie poruszac
    się pomiędzy samochodami.

    pozdr

  • 18. Data: 2010-10-26 16:24:11
    Od: Szwed <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 14:43:13 +0200, gildor napisał(a):

    > po której?

    Po tej białej? Przynajmniej tyle mi podpowiada pamięć (może sam się muszę
    douczyc, nie wykluczam takiej opcji).

    > argumenty? PoRD znać ma każdy kto posiada PJ. tam są argumenty.

    OK, prawnicy mądrze mawiają, że "nieznajomosc prawa szkodzi". Tylko co z
    tego jeśli w zasadzie nikt, kto kończy prawo jazdy, nie czytał całego
    kodeksu (a większosc ani kawałka). Od tego jest kurs, żeby nauczyc. W końu
    za coś się płaci?

    pozdr

  • 19. Data: 2010-10-26 16:36:05
    Od: "Robert T." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szwed" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Od tego jest kurs, żeby nauczyc. W końu za coś się płaci?

    Placisz za takie przygotowanie abys mogl zdac egzamin, nic wiecej.
    Po co szkoly nauki jazdy mialyby tracic czas na uczenie czegos wiecej, skoro
    czas to pieniadz, a w tym czasie moga uczyc nastepna grupe.
    I tak wszystko kreci sie wokol dupy i kasy.

    pzdr Robert T.

  • 20. Data: 2010-10-26 16:39:26
    Od: Szwed <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 26 Oct 2010 16:21:14 +0200, Wojtek Sobociński napisał(a):

    > No, tak zrozumiałem.

    Gdyby tak było, to cały Wrocław powinien dostac mandaty :)

    pozdr