  • 11. Data: 2011-01-23 15:17:21
    Temat: Re: PCB Techno-Service
    Od: Agent Orange <a...@g...com>

    W dniu 2011-01-23 16:08, Portal pisze:

    > No właśnie raczej "było".
    > Jak robiłem dyplom 5 lat temu na PW, to rozmowa była z kategorii "no
    > udało się dla Pana te płytki wyprosić, bo w tym roku nawet na kupno
    > nowych krzeseł musimy całą procedurę z pisemnymi uzasadnieniami
    > uruchamiać." Przypominam że mówimy o jednej z największych (i na pewno
    > nie najbiedniejszej) uczelni technicznej w Polsce.

    Wszystko zależy od uczelni, na FUWie materiały zamawiam i kupuję sam
    (na przykład na allegro czy w supermarkecie) potem tylko przychodzę do
    zaopatrzeniowca z fakturą i dostaję gotówkę w zamian.

    Agent.

  • 12. Data: 2011-01-23 17:57:00
    Od: " Grzegorz" <k...@g...pl>

    neuron <n...@n...pl> napisał(a):

    > Kolega produkuje plyty cd (nadrukki, zapis danych etc) głównie dla firm ale
    > tez mozna sobie nagrac plyte z wesela.
    > Z tym ze nie wiedzial o tym ze nadruk prywatnej osobie to i ofszem moze
    > zrobic ale juz zapisu tresci na nosnik to nie.

    "Nieznajomość prawa nie zwalnia..." itd...

    > Skonczylo sie kara za niemanie kasy fiskalnej i jej zakupem. Przez kilka
    > plyt rocznie.

    jw

    > Nie twierdze bo nie wiem jak tego typu ksiegowe kruczki maja sie do
    > produkcji PCB ale kolego - jesli jest tak jak mysle ze
    > nie prowadzisz zadnej dzialanosci to sobie ja najpierw zaloz, podzialaj do
    > pierwszej kontroli a potem sie wypowiadaj w tym tonie. OK?

    I tutaj reprezentujesz dokładnie takie samo podejście jak te "byznesmeny" -
    nie wiesz kto jest po drugiej stronie. Jeśli ktoś mnie zleje przy prywatnym
    zamówieniu po 16:00 za 300zł to jak myślisz, czy zamówienie firmowe przed
    16:00 za >30k PLN będę chciał robić w tej samej firmie? Parę razy
    doświadczyłem że prywatnie zostałem zlany z góry na dół, natomiast gdy
    działałem firmowo ci sami akwizytorzy płaszczyli się przedemną walcząc o
    zamówienie. I od razu uprzedzam - prywaty pod szyldem firmy uprawiał nie
    będę, dlatego czasami zamawiam coś prywatnie, jako "fizyczny". Pozatym temat
    dotyczy płytki drukowanej do pracy dyplomowej - czyli można się spodziewać,
    że zamawiający wejdzie wkrótce na rynek pracy i będzie pracował w zawodzie.
    Czyli będzie zamawiał płytki już jako firma. I czy zniechęcony takim
    podejściem wybierze firmę która go olała, czy bezproblemowych chińczyków, czy
    też niemców którzy nie grymaszą na klientów? Dlaczego polski przemysł jest
    tak daleko za Niemcami czy nawet tymi nieszczęsnymi Chinami? Bo jak widać z
    obrazka w Polsce się nikomu nie chce, o ile od razu nie zarobi kokosów. A
    stare ludowe porzekadło głosi "ziarnko, do ziarnka...". Polacy chcieliby
    odrazu całe silosy zbożowe.

  • 13. Data: 2011-01-23 18:08:54
    Od: "Dziadek" <...@...c>

    Eurocircuits - OK. Robimy tam firmowe PCB od paru lat i od tego czasu nic
    nie robimy w PL - bo albo g...a jakość albo zaporowa cena.

    Dz.

  • 14. Data: 2011-01-24 00:28:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Portal <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał(a):
> [...]
    > Przypominam że mówimy o jednej z największych (i na pewno nie
    > najbiedniejszej) uczelni technicznej w Polsce.

    W moim przypadku (też PW) wyglądało to trochę podobnie. Kasa co prawda była,
    ale trzeba było wykonać mnóstwo papierkowej roboty a prototyp stawał się
    własnością uczelni. Wolałem już wydać prywatne pieniądze na płytkę i części.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 15. Data: 2011-01-24 07:41:17
    Od: pgw <"swietymikolaj["@]poczta.onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Jan 2011 14:00:23 -0800 (PST), Artur napisał(a):

    > Witam,
    > czy Techno- Service wykonuje prototypy dla osób prywatnych, właśnie
    > przeczytałem na elektrodzie, że tylko dla firm :/

    Jakieś 3 lata temu robiłem tam jedną płytkę i nikt nie robił problemów, że
    zamówienie nie od firmy.

    --
    pgw

  • 16. Data: 2011-01-24 10:33:29
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "Portal" <m...@p...onet.usun.to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie mówimy o wielotysięcznych kwotach.
    >
    > A swoją drogą to żenada, żeby dyplomant studiów technicznych musiał mieć
    > takie dylematy. Na uczelniach o które jakoś się otarłem potem w Danii i w
    > Holandii wykonanie działającego prototypu to raczej był obowiązkowy i
    > standardowy punkt projektu dyplomowego, oczywiście finansowany przez
    > uczelnię tak długo, jak były to wydatki uzasadnione i nieuniknione dla
    > danego projektu. Trochę jeszcze wiosen minie zanim i w Polsce przynajmniej
    > na przyzwoitych uczelniach to będzie standardem.

    Zależy to głównie od kondycji finansowej wydziału. Są możliwości
    dofinansowania pracy dyplomowej, ale to zależy od środków, jakimi dysponuje
    dziekan wydziału. Na niektórych uczelniach/wydziałach oficjalnie nie ma
    takiej formy pomocy materialnej, bo jest to kolejna praca, którą dziekan i
    sztab ludzi musi wykonać i z której pożytek jest niewielki (dla siebie,
    krótkowzroczność?). Niemniej, jeśli pomysł pracy jest rewelacyjny (dla
    dziekana) to zawsze jakiś grosz można wydusić kosztem na przykład tego, że
    zabraknie na nowy przyrząd laboratoryjny. Przynajmniej na konkursie mozna
    się pokazać.
    Myślę, że jest wiele wydziałów na uczelniach publicznych, które są zadłużone
    na bardzo spore sumy i już w gestii dziekana jest, czy trzyma kasę, czy
    powiększa dług wydziału.

    Michał

  • 17. Data: 2011-01-24 17:00:06
    Od: Adam Jurkiewicz <imie.nazwisko@p.......k.pl>

    On 2011-01-23 12:24, Artur wrote:
    > przez biurokrację politechniki. Przy okazji poszukiwań innych firm
    > trafiłem na Eurocirciuts. Strona internetowa i cennik robią bardzo
    > dobre wrażenie :) Wykonują 2 szt. prototypu w przypadku mojej płytki
    > koszt to 66 euro z przesyłką UPS-em i terminem 5 dni roboczych. Jeśli
    > ktoś ma jakieś doświadczenia z tą firmą to prosiłbym o info.

    Możesz spokojnie robić, jest to jedna z najlepszych ofert na rynku
    jeśli chodzi o prototypy - stosunek ceny do jakości i czasu wykonania.

    PCB Proto działa od niedawna i na początku można było robić tylko
    dwie warstwy, pewnie się rozwinęli w temacie więc nie widzę przeciwwskazań.

    Pozdrawiam,
    --
    Adam Jurkiewicz
    www: http://www.protronik.pl/

  • 18. Data: 2011-01-24 18:39:24
    Od: ArekS <a...@p...onet.pl>

    W dniu 22.01.2011 23:00, Artur pisze:
    > Witam,
    > czy Techno- Service wykonuje prototypy dla osób prywatnych, właśnie
    > przeczytałem na elektrodzie, że tylko dla firm :/
    > Potrzebuję zrobić PCB 4-warstwy do pracy dyplomowej, według ich
    > kalkulatora cena płytki 77.5mm x 104.5mm wyniesie 217zł (netto), tym
    > czasem w Kono z Gliwic taka płytka to koszt 800zł. Gdzieś jest jakiś
    > haczyk?
    W 2010 robiłem u nich 2 szt prototypu
    Bezproblemowo

    Pozdrawiam
    Arek

  • 19. Data: 2011-01-24 19:56:09
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/01/2011 11:24, Artur wrote:

    > trafiłem na Eurocirciuts.

    Polecam - robia niezle.

    Inna plytkarnia to pcbcart.com - to sa chinczyki, ale nie mialem z nimi
    problemow. Kalkulator cen jest na stronie i ma dobra wlasciwosc, bo
    podaje cene przygotowania oddzielnie od ceny plytki, wiec latwo mozesz
    sobie wybrac wariant dla Ciebie korzystny cenowo.

    Jest jeszcze pcbtrain.co.uk - wg mnie jakosc jest lepsza niz Eurocircuits.

    --
    Jerry1111

  • 20. Data: 2011-01-25 16:22:45
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    To ja się jeszcze podepnę.
    Co sądzicie o prototypy.com (Satland)? Ceny wydają się przystępne.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/