  • 171. Data: 2012-04-11 22:25:38
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    news:4f83053d$0$29666$c3e8da3$1f4c1d68@news.astraweb
    .com...

    > To nie prowadź działalności na terenie państwa, nie korzystaj z dróg,
    > chodników..

    A on chce i co? W końcu wolny kraj, nie Tobie rozstrzygać co się komu
    opłaca, a co nie.

    Problem w tym aby składki i podatki dawało się odprowadzać liniowo.
    Np. zarobiłeś x zł, to ZUS i podatki wynoszą np. 0,4x - proste i
    sprawiedliwe mi się to wydaje. A w Polsce jest tak, że choćbyś zarobił 500
    zł/m-c, to ZUS-u 900 zł/m-c się należy. Żeby było śmieszniej notariusz
    prowadzący działalność i osiągający dochód kilkuset tysięcy rocznie też
    odprowadza ZUS 900 zł/m-c. Ot. taka specyficzna pojmowana polska
    sprawiedliwość...

    Co za problem? Jeśli podatek można wybrać liniowy (co opłaca się np.
    wspomnianemu notariuszowi), to dlaczego ZUS-u nie można wybrać płatnego
    liniowo, co opłacało by się np. studentowi, albo emerytowi chcącemu sobie
    dorobić?

  • 172. Data: 2012-04-11 22:32:46
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
    > On 9 Kwi, 12:06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Więc powiedz mi konkretnie kto za tym stoi ?

    Ogólnie pojęci politycy, żyjący w wirtualnym świecie którym się wydaje,
    że w Polsce średnia to blisko 4000 zł/m-c i odprowadzenie zrzutki w
    wysokości 900 zł/m-c to przysłowiowy pikuś. Jakbyś się dorwał do koryta i
    brał kilkanaście tysięcy m-c, to do łba by Ci nie przyszło, że komuś opłaca
    się wykazywać jakąkolwiek aktywność dla 500 zł/m-c.

  • 173. Data: 2012-04-12 00:02:54
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-10 18:27, Skrypëk pisze:
> [...]
    .com...

    > Biedny ma za swoje marne składki w ZUSie zagwarantowane zdecydowanie więcej,
    > niż na to zasłużył. Prywatnie takie ubezpieczenie kosztowałoby cię
    > wielokrotnie więcej i dopiero byłby płacz. "darmowa" służba zdrowia nie
    > działa dzięki krwawicy biedaków tylko właśnie bogatych, którzy zupełnie
    > niesłusznie bulą za nią wyższą składkię niż ty, a i tak potem leczą się
    > prywatnie. Nie fikaj zatem tylko się ciesz, że się leczysz na mój koszt.

    A tak swoją szosą: czy te warchoły leczą? Raczej szkodzą. Jest wysoka
    umieralność.
    Za to skaczą koło jakichś Wałęsów (poskładają ich nawet z najmniejszych
    kawałków), rajdowców, sportowców i aktorów. Resztę maja w dupie czy
    zdechną czy nie. Acha, sa jeszcze "gwiazdy" z telewizji.

    --
    animka

  • 174. Data: 2012-04-12 00:08:25
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-04-11 19:14, nadcisnieniowiec pisze:
    > Użytkownik "Skrypëk"<škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Jeszcze niedawno "byłem" z PO, szybko zmieniam barwy klubowe(?), co jeszcze
    > wymyślisz szczeniaku?

    Pudło!

    Odczep sie od Skrypka bo to poważny, w kwiecie wieku człowiek.

    --
    animka

  • 175. Data: 2012-04-12 00:35:24
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    > np. ktoś na emeryturze może chcieć sobie "legendarne" długopisy
    > skręcać, czy choćby grobem się odpłatnie czyimś opiekować. Dlaczego
    > mu tego nie umożliwić? Dlaczego w Polsce zamiast energię poświęcać na to
    > czym się chcesz
    > zajmować, to musisz kombinować co zrobić aby mieć z tego jakikolwiek
    > zysk. A później płacz, że szara strefa, że ludzie działalność w
    > Czechach, czy na Litwie zakładają. Po obniżce akcyzy wpływy ze
    > sprzedaży alkoholu spadły, może po zrobieniu składek liczonych wprost
    > od dochodu i z ZUS-em by się zdarzył taki "cud".

    Nie lada cud byłby potrzebny do utrzymania ZUSu po obniżeniu składek.
    Musiałby polegać na nagłym zgonie sporej części emerytów, uzdrowieniu sporej
    części rencistów, magicznym zatrudnieniu wszystkich nierobotnych itd. A
    przecież im wszystkim się należy. Ale płacić nie ma komu.

  • 176. Data: 2012-04-12 00:39:14
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Bawię się Twoimi mądrościami nastolatku. Ty będziesz decydował czy
    > ktoś może i ma szansę otworzyć firmę, buahaha, tata pierwszy milion
    > ukradł?

    Ale szansę otworzyć to ma każdy. Na potrzebne opłaty skarbowe to nawet ze
    zbierania puszek można odłożyć. Tylko nie każdy ma potem szansę tę firmę
    utrzymać. Jak ktoś jest dupa a nie przedsiębiorca to nawet dwa lata
    promocyjnych składek mu nie pomogą. To nie moja wina ani nie moja decyzja,
    przygłupie POlityczny, że ktoś sobie nie radzi z prowadzeniem firmy i zwala
    na ZUS.

  • 177. Data: 2012-04-12 00:40:51
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Jeszcze niedawno "byłem" z PO, szybko zmieniam barwy klubowe(?)

    Jak przystało na POlityczną owcę wcinająca wyborczą kiełbasę.
    Poznasz głupiego po czynach jego.

  • 178. Data: 2012-04-12 07:44:40
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...
    com...

    > Jak przystało na POlityczną owcę wcinająca wyborczą kiełbasę.
    > Poznasz głupiego po czynach jego.

    Owszem, robisz z siebie coraz większego durnia, a tata na kogo głosuje?

  • 179. Data: 2012-04-12 09:28:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-11 22:32, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > i brał kilkanaście tysięcy m-c, to do łba by Ci nie przyszło, że komuś
    > opłaca się wykazywać jakąkolwiek aktywność dla 500 zł/m-c.

    Nie trzeba aż tyle od niego wymagać, do koryta się jeszcze nie dorwał, a
    już "dedukuje", że z samego faktu otwarcia działalności przedsiębiorcy
    tak się pieniądze chędożą, że wystrzelenie 900zł na ZUS to pikuś. Byłyby
    to śmieszne poglądy, gdyby nie fakt, że niebezpieczne.

    --
    Liwiusz

  • 180. Data: 2012-04-12 09:30:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-12 00:35, Skrypëk pisze:
> [...]
    > sporej części rencistów, magicznym zatrudnieniu wszystkich nierobotnych
    > itd. A przecież im wszystkim się należy. Ale płacić nie ma komu.

    Szlak już przetarty - można podwyższyć wiek emerytalny do 80 lat. Skoro
    - zakładamy - podwyższenie wieku emerytalnego z 65 do 67 nie robi na nas
    wrażenia (mimo że na pewno doprowadzi do zgonów osób w wieku
    przejściowym), to czemuż nie posunąć się dalej? Jestem skłonny zgodzić
    się na utrzymanie bismarckowskiego systemu emerytur przy znacznym
    obniżeniu składki i podwyższeniu wieku do 100 lat :)

    --
    Liwiusz