  • 1. Data: 2012-04-04 19:08:46
    Temat: Lumia 900 - warto obejrzec
    Od: atm <...@v...pl>

    Jak wyglada w srodku, porownanie z konkurencja, cena w kontrakcie (to
    moze byc atut L900): http://www.engadget.com/2012/04/04/lumia-900-teardow
    n/

  • 2. Data: 2012-04-04 19:21:19
    Temat: Re: Lumia 900 - warto obejrzec
    Od: atm <...@v...pl>

    Jesli ktos bedzie chcial miec po prostu telefon z duzym wyswietlaczem
    (fakt, ze takim sobie z powodu pentile) i nie stac go na iP4S
    to L900 bedzie niezla opcja. Ta recenzja jest bardziej przychylna:
    http://www.engadget.com/2012/04/03/nokia-lumia-900-r
    eview/

  • 3. Data: 2012-04-04 19:31:14
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 04 Apr 2012 19:21:19 +0200, atm napisał(a):

> [...]
    > (fakt, ze takim sobie z powodu pentile) i nie stac go na iP4S
    > to L900 bedzie niezla opcja. Ta recenzja jest bardziej przychylna:

    Zakładając, że bateria wytrzyma dłużej niż od śniadania do obiadu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Wiec prosze ... nie podpinaj sie POD MOJA RACJE (jak zawsze gdy mam

  • 4. Data: 2012-04-04 19:42:28
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 4 Apr 2012 18:31:14 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    eview/

    > Zakładając, że bateria wytrzyma dłużej niż od śniadania do obiadu

    Jest szansa, że od czasu L800 się czegoś nauczyli. Niewielka, ale jednak.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 5. Data: 2012-04-04 20:17:35
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:

    eview/

    > Zakładając, że bateria wytrzyma dłużej niż od śniadania do obiadu

    Korzystając tak jak palmiarze/androidziarze, czyli 3G włączając tylko do
    śniadania i do obiadu, wytrzyma nawet i trzy dni.

  • 6. Data: 2012-04-04 21:37:44
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:
    > Jesli ktos bedzie chcial miec po prostu telefon z duzym wyswietlaczem
    > (fakt, ze takim sobie z powodu pentile) i nie stac go na iP4S

    Chyba se jaja robisz pisząc o IP4S i dużych wyświetlaczach w jednym zdaniu.
    Jak ktoś chce mieć telefon z dużym ekranem (jak na telefon), to może kupić
    HTC Titan.

    Natomiast nokiowy AMOLED ClearBlack nie jest "taki sobie", to bardzo ładny
    wyświetlacz jest. Dałeś się nabrać na jakiś marketingowy bełkot z tym
    pentile.

    Ale na obejrzenie europejskiej L900 tudzież L910 to sobie jeszcze trochę
    poczekasz.
    (oglądanie w internecie to żadne oglądanie)

  • 7. Data: 2012-04-04 22:12:52
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-04 21:37, Skrypëk wrote:

    > Chyba se jaja robisz pisząc o IP4S i dużych wyświetlaczach w jednym zdaniu.
    > Jak ktoś chce mieć telefon z dużym ekranem (jak na telefon), to może
    > kupić HTC Titan.

    Titan to ten, ktory testowala Ewcia? Jesli tak ja dziekuje postoje: taka
    przekatna i rozdz. ok. 800x600 to jest zart. No chyba ze to opcja dla
    niedowidzacych ;]

    > Natomiast nokiowy AMOLED ClearBlack nie jest "taki sobie", to bardzo
    > ładny wyświetlacz jest. Dałeś się nabrać na jakiś marketingowy bełkot z
    > tym pentile.

    Jest taki sobie!! Przerabialem pentile w SGS i dla mnie byla to porazka.
    SGS2 ze sporo wiekszym ekranem i teoretycznie ta sama rozdzielczoscia
    wypada znacznie lepiej. Ten Plus w nazwie robi roznice.

    > Ale na obejrzenie europejskiej L900 tudzież L910 to sobie jeszcze trochę
    > poczekasz.
    > (oglądanie w internecie to żadne oglądanie)

    Sorry, ale jesli do telefonu nie przekonaja mnie recenzje w sieci to
    fakt ze musze wziac dany telefon do reki, zeby dostac porazony
    emejzingiem jest dla mnie porazka. Takie teksty krazyly swego czasu
    odnosnie Palma Pre, nie spowoduje to jednak ze ekrana bedzie wiekszy a
    bateria bedzie dluzej trzymala. Do reki moge wziac kiwi lub pomidora w
    sklepie.
    Obejrzalem sobie ta recenzje:
    https://www.youtube.com/watch?v=lL2LHQIC9-Y
    Telefon wyglada interesujaco, choc jak zaznaczylem wczesniej - bedzie
    rozwiazaniem idealnym dla osoby nie wymagajacej zbyt wiele.
    Gosc bedzie robil 30 day challenge a jako, ze wczesniej testowal
    telefony na roznych systemach jago opinia moze byc interesujaca
    (niestety dzien pierwszy niczego nie pokazal, mam nadzieje ze dalej
    bedzie wiecej szczgolow):
    https://www.youtube.com/watch?v=3PsT8o3lVSU&feature=
    relmfu

    Skrypek - jedna prosba, zwolnij sie prosze ze stanowiska lobbysty
    WP/Nokii. Naprawde marnie Ci to idzie. Ta nachalna propaganda
    spowodowala tylko wypunktowanie wszelkich niedostatkow sprzetu i systemu
    (ktore to zreszta wystepuja rowniez w kazdym innym przypadku, jednak
    nie ma tu ANI JEDNEJ osoby tak bezkrytycznie broniacej sprzetu).
    Co wiecej te przepychanki pokazaly, ze masz niewielkie pojecie o
    Androidzie, ktorego starasz sie zyskredytowac za wszelka cene. Zreszta z
    marnym skutkiem jak to zostalo dzisiaj wykazane na przykladzie skrzynek
    mailowych (mozesz zatem sobie przypiac te wszystkie inwektywy, ktore
    wieszales na Ewuni za problemy z konfiguracja poczty).
    No chyba, ze pracujesz dla konkurencji, np dla Androida: w takim
    przypadku przepraszam i wyrazam szczere uznanie.
    Jesli Lumia 900 jest dobra oferta cenowo-sprzetowa obroni sie sama a z
    pewnoscia bez Twojej pomocy.

  • 8. Data: 2012-04-04 23:21:12
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    atm <...@v...pl> wrote:

> [...]
    > opcja dla niedowidzacych ;]

    > Jest taki sobie!! Przerabialem pentile w SGS i dla mnie byla to

    SGS nie potrafił into własny AMOLED?
    Nasycone kolory i czarna czerń to nie jest porażka. Okiem nieuzbrojonym nie
    widać wielkiej różnicy między wyświetlaczem w SGS2 a L800. Pod lupą nie będę
    oglądać, bo przecież stuknięty nie jestem. Ogromną różnicę to widać w
    stosunku do wyblakłych LCD.

    > Sorry, ale jesli do telefonu nie przekonaja mnie recenzje w sieci to
    > fakt ze musze wziac dany telefon do reki, zeby dostac porazony
    > emejzingiem jest dla mnie porazka.

    Sorry, ale "porażka" to jest twoja powyższa odpowiedź. "porażka" to jest
    również jak ktoś szafuje słowem "porażka" na tematy które zna tylko z
    internetu. "porażką" jest, gdy ktoś nazywa coś "porażką", bo przeczytał że
    coś innego jest pięć procent lepsze.

    > Obejrzalem sobie ta recenzje:
    > https://www.youtube.com/watch?v=lL2LHQIC9-Y

    No i co? To jakbyś mówił, że jeździłeś autem, bo widziałeś je w Top Gear.
    Krótko mówiąc: "porażka".

    > Telefon wyglada interesujaco, choc jak zaznaczylem wczesniej - bedzie
    > rozwiazaniem idealnym dla osoby nie wymagajacej zbyt wiele.

    Ładny, szybki i stabilwny smartfon to nie jest zbyt wiele? Android nie jest
    aż taką wartością dodaną jak ci się wydaje.

    > Co wiecej te przepychanki pokazaly, ze masz niewielkie pojecie o
    > Androidzie, ktorego starasz sie zyskredytowac za wszelka cene.

    Nie androida tylko palmiarzy/androidziarzy, którzy smartfony znają jedynie z
    jutuba a się mądrzą. Porażka.

    A ja pisałem tylko o wyświetlaczu. Przepychanki to ty jak zwykle zaczynasz,
    bo nie potrafisz zdzierżyć, że ktoś sobie z autopsji wyrobił odmienną opinię
    niż ty na podstawie filmideł z jutuba.

    Do ekranu z L900 wracając: nie jest tak imponujący jak w L800, bo jest
    całkiem płaski bez zaokrąglonych błyszczących krawędzi. Niektórzy
    badziewiarze się może ucieszą, że będą mogli sobie nakleić folię.

  • 9. Data: 2012-04-04 23:45:22
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-04-04 23:21, Skrypëk wrote:

> [...]
    > nie widać wielkiej różnicy między wyświetlaczem w SGS2 a L800. Pod lupą
    > nie będę oglądać, bo przecież stuknięty nie jestem. Ogromną różnicę to

    Alez co mnie obchodzi Samsung? Czy ja mam ich akcje? Za moje pieniadze
    chce otrzymac sprzet, ktory spelni moje oczekiwania Kropka.
    SGS byl dla mnie w duzym stopniu porazka: przez caly okres gdy
    posiadalem ten telefon GPS byl skopany, a wlasciwie nie caly. Poczatkowo
    bylo ok, pozniej update to popsul.
    Druga sprawa to ekran. Czy masz jakiekolwiek podstawy, zeby sadzic ze
    Super AMOLED w L900 jest inny od tego w SGS? (zrodlo poprosze)
    Jesli nie to znow piszesz o tym czego nie miales w reku (SGS) i wyrazasz
    opinie na ten temat. Od samego poczatku mialem wrazenie, ze ekran ma
    zbyt niska rozdzielczosc do tej wielkosci. Nieco pozniej dowiedzialem
    sie, ze to wlasnie efekt SAMOLED wynikajacy z matrycy pentile. Jesli
    Tobie to odpowiada to w takim wypadku mamy inny poziom percepcji i
    oczekiwan. Czern jest czarna jak powinna byc, tego sie nie czepiam. Moja
    opinia nie jest odosobniona, pogooglaj "pentile quality" czy cos zblizonego.

> [...]
    > również jak ktoś szafuje słowem "porażka" na tematy które zna tylko z
    > internetu. "porażką" jest, gdy ktoś nazywa coś "porażką", bo przeczytał

    Ja mialem SGS z pentile przez ok rok a Ty? Jesli nie to porazka jest
    Twoja wypowiedz.

    > No i co? To jakbyś mówił, że jeździłeś autem, bo widziałeś je w Top
    > Gear. Krótko mówiąc: "porażka".

    Wyjasnij zatem prosze jaka jest Skrypkowa procedura.
    Czy jest to tylko potrzymanie w rece? "Manie" przez 5, 20, 60 min?
    2 dni, tydzien? No miesiac nie bo tyle to trzeba zeby sie oswoic z
    Androidem, prawda?
    Znow wychodzi roznica miedzy nami, ja nie potrzbuje wziac kazdej rzeczy
    do reki ktora zamierzam kupic aby wiedziec czy spelni moje oczekiwania.

    > Ładny, szybki i stabilwny smartfon to nie jest zbyt wiele? Android nie
    > jest aż taką wartością dodaną jak ci się wydaje.

    Nic mi sie nie musi wydawac, uzywam tego systemu i wiem, ze spelnia moje
    oczekiwania. WP ich nie spelnia i trzymanie tego telefonu przez godzine
    w rece tego nie zmieni.

    > Ładny, szybki i stabilwny smartfon to nie jest zbyt wiele?
    Nie, to nie jest zbyt wiele. To jest minimum, zeby zainteresowac obecnie
    publike. MS jest mocno do tylu w ilosci sprzedanych telefonow z WP oraz
    iloscia aplikacji w Markecie. To co oferuja to jest wlasnie minimum.
    Zapewne nigdy tego nie doswiadczysz, ale jesli kupilbys w podobnej
    kwocie Androida rowniez otrzymalbys "Ładny, szybki i stabilwny
    smartfon". Tylko prosze, nie polemizuj z "ladny" bo wiele okreslen mozna
    znalezc na body Lumii i to niekoniecznie pozytywnych ;]

> [...]
    > zaczynasz, bo nie potrafisz zdzierżyć, że ktoś sobie z autopsji wyrobił
    > odmienną opinię niż ty na podstawie filmideł z jutuba.

    JW
    Nie jestes w stanie zaakceptowac lub chocby zdzierzyc, ze ktos moze miec
    inne zdanie od Twojego a juz z pewnoscia nie moze miec jakichkolwiek
    zarzutow.

    > Do ekranu z L900 wracając: nie jest tak imponujący jak w L800, bo jest
    > całkiem płaski bez zaokrąglonych błyszczących krawędzi. Niektórzy
    > badziewiarze się może ucieszą, że będą mogli sobie nakleić folię.

    No i nie bedzie mozna krecic na ekranie w ruletke.

  • 10. Data: 2012-04-04 23:58:11
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > nie widać wielkiej różnicy między wyświetlaczem w SGS2 a L800. Pod lupą
    > nie będę oglądać, bo przecież stuknięty nie jestem. Ogromną różnicę to

    Co do ekranu, najprawdopodobniej bedziesz mogl smialo przykleic folie na
    ekran bo sporo wskazuje na to, ze ekran nie ma ochrony przed tluszczem
    paluchowym (od 0.36):
    https://www.youtube.com/watch?v=Z2Uyvcj35nE
    Wyjmowanie karty sim przy pomocy specjalnego diwajsa z logo Nokii tez
    jest "dosc" specyficznym rozwiazaniem.