  • 91. Data: 2012-04-09 11:26:27
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 11:13, Tomek O pisze:

    > Wyobrażenie sobie dwóch różnych sytuacji widzę że Cie przerasta.
    > Wykonanie rękodzieła i jego sprzedaż to jedno a wykonanie rękodzieła
    > na zamówienie to drugie. Wiesz zorganizowane i ciągłe to mogą być dwa
    > pustaki ułożone obok siebie.

    Piszesz zupełnie niezrozumiale. To w końcu potrafisz sobie wyobrazić, że
    ktoś może mieć ochotę, potrzebę i możliwość prowadzenia DG i zarobienia
    sobie 100zł, czy nie widzisz takiej możliwości?

    --
    Liwiusz

  • 92. Data: 2012-04-09 11:27:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Apr 2012 00:54:29 -0700 (PDT), Tomek O napisał(a):
    > Jeżeli działalność nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego to
    > można co najwyżej zapłacić PCC powyżej 1000 zł. i nie trzeba prowadzić
    > działalności gospodarczej.

    Tylko ze po drugim razie ryzykujesz ze ci zarzuca wykonywanie dzialalnosci
    "w sposob czestotliwy".

    >Umowę o dzieło trzeba zawrzeć przed
    > wykonaniem np. rękodzieła. Trudno mi sobie wyobrazić zorganizowaną i
    > ciągłą działalność handlową z przychodem 100 zł. ?

    Tymczasem wystarczy sam _Zamiar_ wykonywania w sposob czestotliwy.

    J.

  • 93. Data: 2012-04-09 11:28:13
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > To po co prowadzisz działalność na którą nie ma popytu? A jak jest
    > popyt, to czemu płącą tak marnie, że na ZUS nie wystarcza? Coś tu jest
    > nie w porządku i chyba nie w ZUSie tkwi problem.

    Niektorzy chocby po to ze mamy w Polsce dosc spore bezrobocie a zasilek
    trwa krociutko.
    Co ma robic czlowiek bez pracy ktory moglby zarobic 1500 miesiecznie co
    starczy na przezycie ?
    Zasilek sie skonczyl, i zeby zarobic te 1,5 tysiaca musi zalozyc
    dzialalnosc gospodarcza zeby legalnie sprzatac chocby stacje benzynowa.
    Wlasciciel stacji gotowy jest dac 1500, ZUS jest gotowy na to zeby
    zabrac z tego tysiac a pozostaje jeszcze skarbowka :)
    W ten sposob zamiast dac czlowiekowi zyc skazujemy go na bezrobocie.
    Jesli czlowiek mieszka na pobliskiej wsi rejestruje sie w KRUS, zamiata
    stacje i zyje, jesli ten sam czlowiek mieszka w miescie to ma
    "przechlapane" nie wyzyje.
    Czy tak trudno zrozumiec ten jawny gwalt na Konstytucji ?
    Dyskryminacja ze wzgledu na miejsce zamieszkania.

    Nemo

  • 94. Data: 2012-04-09 11:41:17
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <ąkrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Jak płacisz minimalną składkę to dostaniesz minimalnę emeryturę -
    > logiczne.
    > Powinieneś się cieszyć, że masz możliwość olewania ZUS i płacenia
    > minimalnej. Na Etacie przy takich zarobkach płaciłbyś obowiązkowo
    > kilkukrotnie wyższe składki.

    Nie masz zielonego pojecia o stawkach ZUS :)
    "Przedsiebiorca" w naszym przypadku samozatrudniony wcale nie placi
    minimalnej stawki, ma narzucona stawke od srednich wynagrodzen zeby
    dostac minimalna emeryture. Jako pracownik u kogos, z minimalna pensja,
    przy tych samych perspektywach minimalnej emerytury placi skladke o
    wiele nizsza / sumaryczna, czyli to co placi dajacy zatrudnienie, plus
    to co doplaca sam/
    No i dalej pozostaje sprawa poldarmowego KRUS-u

    > Nie. Traktują adekwatnie do składki, którą sam sobie dobrałeś. Nie
    > pitol zatem, jaki ty jesteś pokrzywdzony, bo wcale nie jesteś. Jęczysz
    > jak taksówkarz.

    Ty sie nie martw o mnie, ja wiem ze Tobie sie nie miesci w glowie iz ja
    sie moge martwic o najbiedniejszych i o zla polityke gospodarcza majego
    panstwa a nie wylacznie o wlasna kieszen. Ja nie o sobie pisze, ja pisze
    o Polaku ktory jest traktowany niesprawiedliwie przez wlasne panstwo,
    tylko ze wzgledu na miejsce w ktorym mieszka wies lub miasto. No i o to
    ze bedac faktycznie jedynym pracownikiem u siebie, jest rozliczany jak
    szef sporej firmy. Czemu nie moze sie rozliczac z ZUS od swoich
    faktycznych zarobkow ? Czemu narzuca mu sie rozliczanie od
    wyimaginowanych kwot i skazuje na pelne bezrobocie ?
    Jest tak ze dla jednego 1500 zl to zarobek starczajacy na przezycie, dla
    innego i 6000 to niewiele jak na pensje. Ja staram sie patrzec jakie
    problemy maja Ci najbiedniejsi , o bogatych sie nie martwie ich stac na
    prawnikow zeby byli jeszcze bogatsi :)

    Nemo

  • 95. Data: 2012-04-09 11:57:37
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 11:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Piszesz zupełnie niezrozumiale. To w końcu potrafisz sobie wyobrazić, że
    > ktoś może mieć ochotę, potrzebę i możliwość prowadzenia DG i zarobienia
    > sobie 100zł, czy nie widzisz takiej możliwości?

    Napisałem że trudno mi sobie wyobrazić racjonalnego człowieka który
    planuje zorganizowaną i ciągłą działalność z przychodem 100 zł. mając
    na uwadze obciążenia. Korepetycje można prowadzić incydentalnie, bez
    planowania, zorganizowania i ciągłości.

  • 96. Data: 2012-04-09 12:00:34
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 11:28, "cpt. Nemo" <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    > "przechlapane" nie wyzyje.
    > Czy tak trudno zrozumiec ten jawny gwalt na Konstytucji ?
    > Dyskryminacja ze wzgledu na miejsce zamieszkania.

    Jak zrozumiesz że państwo to Ty będzie Ci łatwiej. Ty wybierasz
    ustawodawce. Jak sobie pościelimy tak się wyśpimy.

  • 97. Data: 2012-04-09 12:05:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 11:57, Tomek O pisze:
> [...]
    > planuje zorganizowaną i ciągłą działalność z przychodem 100 zł. mając
    > na uwadze obciążenia. Korepetycje można prowadzić incydentalnie, bez

    Bądź pewien, że te twoje "incydentalne" korepetycje będą mogły być - w
    razie potrzeby - traktowane jak zwykła działalność gospodarcza.

    >mając
    > na uwadze obciążenia

    Zatem ktoś, mając na uwadze obciążenia naturalne, chciałby zarobić te
    XXXzł miesięcznie poświęcając na to trochę czasu, niestety system
    podatkowy w PL zabrania wykonywania takiej działalności.

    Zaprawdę, nie widzę powodu w trwaniu w uporze, aby bronić racjonalności
    takiego systemu.

    --
    Liwiusz

  • 98. Data: 2012-04-09 12:06:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 12:00, Tomek O pisze:
    > Jak zrozumiesz że państwo to Ty będzie Ci łatwiej. Ty wybierasz
    > ustawodawce. Jak sobie pościelimy tak się wyśpimy.

    O, naiwny. Zatem to ja sam sobie nakazuję płacić tyle na ZUS, a ucieczka
    tysięcy osób w "samozatrudnienie w UK" to objaw tylko ich schizofrenii,
    lol ;)

    --
    Liwiusz

  • 99. Data: 2012-04-09 12:09:59
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "W" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > TGor wystukał, co następuje:

    > http://www.pit.pl/zus_przedsiebiorcow_288.php
    >

    > 981,26 zł - Suma składek z dobrowolnym ubezpieczeniem chorobowym (ze
    > składką
    > na Fundusz Pracy)
    >
    > 31,73 zł - Składka na Fundusz Emerytur Pomostowych FEP

    Dla porownania ten sam obywatel jednoosobowo zatrudniony w KRUS :
    http://firma.wieszjak.pl/abc-malej-firmy/295379,KRUS
    -2012-skladki-na-ubezpieczenie-spoleczne-rolnikow.ht
    ml

    Suma skladek z ubezpieczeniem chorobowym okolo 135 zl

    Czyli czlowiek "z miasta" placi prawie 10 razy wiecej od czlowieka "ze
    wsi" posiadajacego od 1,5 do 50ha ziemi.

    Sprawiedliwe ?

  • 100. Data: 2012-04-09 12:21:04
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 12:05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Bądź pewien, że te twoje "incydentalne" korepetycje będą mogły być - w
    > razie potrzeby - traktowane jak zwykła działalność gospodarcza.

    Pewnie wszyscy sprzysięgną się przeciw biednemu podatnikowi z
    przychodem 100 zł. poczynając od US poprzez Izbę Skarbową i WSA.
    Teoretycznie można strzelać do muchy z armaty.