  • 161. Data: 2012-04-11 13:06:42
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Skrypkrokracja

    Nie stać PiSdecję na bardziej inteligentnych klakierów?

  • 162. Data: 2012-04-11 13:08:15
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Eugenika dla firm, tako rzecze fuhrer Skrypek!

    "aborcja lub "eutanazja" albo "chlamydia" byłyby równie na miejscu. Po co
    używasz słów, któych nie rozumiesz?

  • 163. Data: 2012-04-11 14:27:01
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2012 15:43:34 +0200, Mariusz Wozniak napisał(a):

    > Pobudka, czas sie obudzic.

    O co Wam chodzi?
    Właściciel stacji chce mieć wokół siebie inne podmioty, z którymi rozlicza
    się na podstawie f-ry (może i VAT). Co Wam do tego? Wielkie nic i już.

    Nikt nikogo nie może zmusić do tego, żeby kogoś zatrudnić, bo "sprzątaczem"
    można być wyłącznie na etacie a nie na własnej działności gospodarczej.

    --
    Franc

  • 164. Data: 2012-04-11 15:05:36
    Od: W <w...@w...pl>

    Franc wystukał, co następuje:

    > O co Wam chodzi?
    > Właściciel stacji chce mieć wokół siebie inne podmioty, z którymi
    > rozlicza się na podstawie f-ry (może i VAT). Co Wam do tego? Wielkie
    > nic i już.

    Nie ma czegoś takiego jak faktura nie-vat, co najwyżej rachunek, ale to co
    innego ;)

    > Nikt nikogo nie może zmusić do tego, żeby kogoś zatrudnić, bo
    > "sprzątaczem" można być wyłącznie na etacie a nie na własnej działności
    > gospodarczej.

    Nie przejmuj się - państwo zamiast znormalizować sytuacje zamiast obniżyć
    koszty zatrudnienia na etacie tak, żeby nie trzeba było kombinować chce
    powiększyć koszty dla rozwiązań z własną DG pracownika...

  • 165. Data: 2012-04-11 15:10:15
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Franc <s...@w...pl> wrote:

    > O co Wam chodzi?
    > Właściciel stacji chce mieć wokół siebie inne podmioty, z którymi
    > rozlicza się na podstawie f-ry (może i VAT). Co Wam do tego?

    Mnie chodzi o to, że "młodzi dynamiczni przedsiębiorcy" tylko udają troskę o
    najbiedniejszych pyskując o wysokich składkach. Oni tylko zazdraszczają
    rolinkom niesprawiedliwie niskiej składki. Gdyby się faktycznie troszczyli,
    to by sami zatrudniali żuli i wynajmowali ich stacjom benzynowym (a
    niewidzialna ręka rynku jakoś też się do tego nie pali).

    > Nikt nikogo nie może zmusić do tego, żeby kogoś zatrudnić, bo
    > "sprzątaczem" można być wyłącznie na etacie a nie na własnej
    > działności gospodarczej.

    Dopóty pracownik zmuszany do założenia DG nie pójdzie z tym do sądu pracy.

  • 166. Data: 2012-04-11 19:13:56
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > "aborcja lub "eutanazja" albo "chlamydia" byłyby równie na miejscu. Po co
    > używasz słów, któych nie rozumiesz?

    Bawię się Twoimi mądrościami nastolatku. Ty będziesz decydował czy ktoś
    może i ma szansę otworzyć firmę, buahaha, tata pierwszy milion ukradł?

  • 167. Data: 2012-04-11 19:14:34
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...
    .com...

    > Nie stać PiSdecję na bardziej inteligentnych klakierów?

    Jeszcze niedawno "byłem" z PO, szybko zmieniam barwy klubowe(?), co jeszcze
    wymyślisz szczeniaku?

  • 168. Data: 2012-04-11 21:54:00
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > To po co prowadzisz działalność na którą nie ma popytu? A jak jest
    > popyt, to czemu płącą tak marnie, że na ZUS nie wystarcza? Coś tu jest
    > nie w porządku i chyba nie w ZUSie tkwi problem.

    Problem polega na tym, że w normalnym kraju jak masz możliwość dorobić
    300 zł/m-c to dorabiasz, w Polsce się nie da bo choćbyś zarobił 50 zł to ZUS
    i tak się po swoje 900 zł upomni. Różnie jest, np. ktoś na emeryturze może
    chcieć sobie "legendarne" długopisy skręcać, czy choćby grobem się odpłatnie
    czyimś opiekować. Dlaczego mu tego nie umożliwić?
    Dlaczego w Polsce zamiast energię poświęcać na to czym się chcesz zajmować,
    to musisz kombinować co zrobić aby mieć z tego jakikolwiek zysk. A później
    płacz, że szara strefa, że ludzie działalność w Czechach, czy na Litwie
    zakładają. Po obniżce akcyzy wpływy ze sprzedaży alkoholu spadły, może po
    zrobieniu składek liczonych wprost od dochodu i z ZUS-em by się zdarzył taki
    "cud".

  • 169. Data: 2012-04-11 22:07:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Jeżeli działalność nie ma charakteru zorganizowanego i ciągłego to
    > można co najwyżej zapłacić PCC powyżej 1000 zł. i nie trzeba prowadzić
    > działalności gospodarczej. Umowę o dzieło trzeba zawrzeć przed
    > wykonaniem np. rękodzieła. Trudno mi sobie wyobrazić zorganizowaną i
    > ciągłą działalność handlową z przychodem 100 zł. ?

    A mi tak. Ot. przykład: Pewne rodzaje nowych fajnych mikrokontrolerów są
    produkowane tylko w obudowach SMD. Chicałbym robić przejściówki
    umożliwiające montaż takiego procka w podstawkach DIP (dla tych co się
    montażu powierzchniowego boją)i np. sprzedawać na allegro. Myślę, że kilku
    chętnych tygodniowo by się znalazło, szacuję też, że montaż czegoś takiego
    to 10 minut, koszt materiałów kilka zł, a zysk na czysto to 25 zł. Ale
    okazuje się, że w Polsce się nie da, bo zarobił bym na tym np. 500 zł
    miesięcznie, a ZUS-u zapłacił bym 900 zł. No nawet przy 400 zł ZUS-ie traci
    to sens. I co teraz? Z każdym klientem chcącym kupić przejściówkę mam umowę
    o dzieło zawierać? Bo za sprzedaż kilku sztuk tygodniowo tego samego towaru
    to skarbówka szybko Ci prowadzenie działalności wmówi.

  • 170. Data: 2012-04-11 22:10:02
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy na Litwie zakładają. Po obniżce akcyzy wpływy ze sprzedaży alkoholu
    > spadły, może po zrobieniu składek liczonych wprost od dochodu i z ZUS-em

    Nie wysilaj się na rozsądne tłumaczenia, temu typowi chyba już nic nie
    pomoże.
    Problem polega na tym, że 300zł to trzydniowe kieszonkowe jakie dostaje ten
    skrypek i będzie uważał za ciężkie frajerstwo, gdy ktoś za taką sumę byłby
    gotów pracować, a jeszcze otwierać DG?
    Tu skrypek założyłby koszulkę CS-CzłowiekaSkurwiela (taki bohater komiksu
    sieciowego) i lałby go ile wlezie.