  • 181. Data: 2012-04-12 10:06:00
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 11 Kwi, 22:07, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:cfda45fc-f72a-4470-bfae-e6a341a616e8@
    l7g2000vbw.googlegroups.com...

> [...]
    > montażu powierzchniowego boją)i np. sprzedawać na allegro. Myślę, że kilku
    > chętnych tygodniowo by się znalazło, szacuję też, że montaż czegoś takiego
    > to 10 minut, koszt materiałów kilka zł, a zysk na czysto to 25 zł. Ale
    > okazuje się, że w Polsce się nie da, bo zarobił bym na tym np. 500 zł
    > miesięcznie, a ZUS-u zapłacił bym 900 zł. No nawet przy 400 zł ZUS-ie traci
    > to sens. I co teraz? Z każdym klientem chcącym kupić przejściówkę mam umowę
    > o dzieło zawierać? Bo za sprzedaż kilku sztuk tygodniowo tego samego towaru
    > to skarbówka szybko Ci prowadzenie działalności wmówi.

    Kto Ci naopowiadał że 10 minutowa praca tygodniowo to już działalność
    gospodarcza ? Dla US będą to inne źródła przychodu od których nie
    odprowadzasz zaliczek a podatek płacisz do końca kwietnia za rok
    ubiegły. ZUSu Ci nikt nie naliczy za taką pracę. Zainteresowanie US to
    pewnie sprzedaż powyżej 1000 zł. za sztukę lub jak ktoś hurtowo
    sprzedaje.

  • 182. Data: 2012-04-12 10:20:15
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 12 Kwi, 09:28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    bt.googlegroups.com...

    > Nie trzeba aż tyle od niego wymagać, do koryta się jeszcze nie dorwał, a
    > już "dedukuje", że z samego faktu otwarcia działalności przedsiębiorcy
    > tak się pieniądze chędożą, że wystrzelenie 900zł na ZUS to pikuś. Byłyby
    > to śmieszne poglądy, gdyby nie fakt, że niebezpieczne.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Czyli 460 posłów wybranych w wyborach powszechnych, równych,
    bezpośrednich i proporcjonalnych rozkłada 38 mln. kraj na łopatki ?
    Jak to mówi przysłowie lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.

  • 183. Data: 2012-04-12 14:07:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-12 10:06, Tomek O pisze:

    > Kto Ci naopowiadał że 10 minutowa praca tygodniowo to już działalność
    > gospodarcza ? ***Dla US będą to inne źródła przychodu od których nie ***

    Bzdury, bzdury.

> [...]
    > ubiegły. ZUSu Ci nikt nie naliczy za taką pracę. Zainteresowanie US to
    > pewnie sprzedaż powyżej 1000 zł. za sztukę lub jak ktoś hurtowo

    Bzdury, bzdury.

    --
    Liwiusz

  • 184. Data: 2012-04-12 14:08:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-12 10:20, Tomek O pisze:

    > Czyli 460 posłów wybranych w wyborach powszechnych, równych,
    > bezpośrednich i proporcjonalnych rozkłada 38 mln. kraj na łopatki ?

    Nie ma znaczenia ilu ich jest. Kraj na łopatki rozkłada biegunka
    legislacyjna i zwiększane podatki (i tylko dzięki szarej strefie mamy
    jako taki wzrost).

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2012-04-12 15:04:58
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Bzdury, bzdury.
    > Bzdury, bzdury.

    Widocznie młody i naiwny jeszcze jest.

    Po akcjach skarbówki z próbą opodatkowania korzyści z tytułu użytkowania
    bezpłatnego oprogramowania typu OpenOffice i wszelkich Linuksów, to mnie
    osobiście w tym kraju już nic nie zdziwi.

  • 186. Data: 2012-04-12 15:14:45
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...

    > Nie lada cud byłby potrzebny do utrzymania ZUSu po obniżeniu składek.
    > Musiałby polegać na nagłym zgonie sporej części emerytów, uzdrowieniu
    > sporej części rencistów, magicznym zatrudnieniu wszystkich nierobotnych
    > itd. A przecież im wszystkim się należy. Ale płacić nie ma komu.

    Rozliczenie liniowe to nie obniżka. Po prostu deklarował byś czy
    odprowadzasz ZUS od realnego osiągniętego dochodu (liniowy), czy na zasadach
    ogólnych czyli od zadeklarowanej stawki nie mniejszej niż (tak jak
    dotychczas). Zysk by był taki, że nagle opłacało by się działalność gosp. i
    dla 500 zł/m-c otwierać, a tym co zarabiają powyżej zadeklarowanej stawki
    minimalnej i tak by się składka liniowa nie opłacała, więc wiele by się nie
    zmieniło. Tak samo jak i teraz liniowy podatek dochodowy opłaca się tylko
    tym co wchodzą w II i III próg podatkowy.

  • 187. Data: 2012-04-12 15:21:14
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pudło!
    > Odczep sie od Skrypka bo to poważny, w kwiecie wieku człowiek.

    Ha, ha. Że też nie wpadłem na to, że ktoś reprezentujący poziom
    intelektualny Skrypka musi mieć coś wspólnego z Animką.

  • 188. Data: 2012-04-12 15:48:31
    Od: "nadcisnieniowiec" <h...@b...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > użytkowania bezpłatnego oprogramowania typu OpenOffice i wszelkich
    > Linuksów, to mnie osobiście w tym kraju już nic nie zdziwi.

    Osz kurna! Ciekawe kiedy powietrze i deszczówkę opodatkują?!

  • 189. Data: 2012-04-12 15:59:53
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Thu, 12 Apr 2012 15:48:31 +0200, nadcisnieniowiec napisał(a):

    > Osz kurna! Ciekawe kiedy powietrze i deszczówkę opodatkują?!

    Już to zrobili, od powietrza już daaaawno:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Opłata_miejscowa
    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/587060,podat
    ek_od_deszczowki_wyplucze_nam_portfele.html

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "geohot to troche narcyz i mitoman" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 190. Data: 2012-04-12 16:02:59
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    nadcisnieniowiec <h...@b...com> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    com...
> [...]
    com...

    > Owszem, robię z siebie coraz większego durnia.

    Poprawiłem.