  • 101. Data: 2012-04-09 12:22:02
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 12:06, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > O, naiwny. Zatem to ja sam sobie nakazuję płacić tyle na ZUS, a ucieczka
    > tysięcy osób w "samozatrudnienie w UK" to objaw tylko ich schizofrenii,
    > lol ;)
    >
    > --
    > Liwiusz

    Więc powiedz mi konkretnie kto za tym stoi ?

  • 102. Data: 2012-04-09 12:30:47
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    wiadomościnews:XnsA02F70D526F62wuathome@at.home...

    > Dla porownania ten sam obywatel jednoosobowo zatrudniony w KRUS
    :http://firma.wieszjak.pl/abc-malej-firmy/295379,KRU
    S-2012-skladki-na-...

    > Suma skladek z ubezpieczeniem chorobowym okolo 135  zl
    >
    > Czyli czlowiek "z miasta" placi prawie 10 razy wiecej od czlowieka "ze
    > wsi" posiadajacego od 1,5 do 50ha ziemi.
    >
    > Sprawiedliwe ?

    Jeżeli będziesz prowadził gospodarstwo rolne będziesz płacił niskie
    składki. Zmień działalność. Obecnie nie ma chyba większych przeszkód w
    staniu się rolnikiem. Jeżeli rolnik zapragnie umowy o pracę zapłaci
    wyższe składki w ZUS.

  • 103. Data: 2012-04-09 13:53:12
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Jeżeli będziesz prowadził gospodarstwo rolne będziesz płacił niskie
    > składki. Zmień działalność.

    A po co stawac sie "lipnym" rolnikiem jak wielu w naszym kraju,
    prowadzacych jednoczesnie dzialalnosc gospodarcza ?
    Tylko po to zeby oszukiwac reszte wspolobywateli ?
    Nie wydaje Ci sie to nieco nie uczciwe ?
    Nie prosciej by bylo dla wszystkich jeden wspolny ZUS dla wszystkich
    Polakow i wspolne stawki ? Wtedy byly by co najmniej o polowe nizsze.
    To za proste ?

    Nemo

  • 104. Data: 2012-04-09 13:55:20
    Od: "cpt. Nemo" <c...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek O" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Jeżeli rolnik zapragnie umowy o pracę zapłaci wyższe składki w ZUS.

    I to jest OK ?
    Czym sie rozni niby rolnik od mieszczanina ze ubezpieczenie zdrowotne
    jednego kosztuje 18 zl a drugiego 250 ?

    Nemo

  • 105. Data: 2012-04-09 13:55:23
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Mon, 9 Apr 2012 13:53:12 +0200, cpt. Nemo napisał(a):

    > Nie prosciej by bylo dla wszystkich jeden wspolny ZUS dla wszystkich
    > Polakow i wspolne stawki ? Wtedy byly by co najmniej o polowe nizsze.

    ROTFL!!!!! No takiej naiwności to dawno nie widziałem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 106. Data: 2012-04-09 14:12:14
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 13:53, "cpt. Nemo" <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    > Nie prosciej by bylo dla wszystkich jeden wspolny ZUS dla wszystkich
    > Polakow  i wspolne stawki ? Wtedy byly by co najmniej o polowe nizsze.

    Kto Ci każe być lipnym rolnikiem. Jeżeli jest to nieuczciwe wszystko
    można zmienić. No ale w Polsce jest wielka niemoc.

  • 107. Data: 2012-04-09 14:16:57
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 13:55, "cpt. Nemo" <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    l3g2000vbv.googlegroups.com...

    > I to jest OK ?
    > Czym sie rozni niby rolnik od mieszczanina ze ubezpieczenie zdrowotne

    Nie chce mi się sprawdzać ale ubezpieczenie zdrowotne ZUS można
    spokojnie odliczyć od podatku czyli nie płacisz prawie nic a w KRUSie
    się tak nie da. Jak zlikwidują to ubezpieczenie to zapłacisz większy
    podatek. Obecnie odbywa się to kosztem budżetu państwa.

  • 108. Data: 2012-04-09 15:12:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 14:16, Tomek O pisze:
> [...]
    > się tak nie da. Jak zlikwidują to ubezpieczenie to zapłacisz większy
    > podatek. Obecnie odbywa się to kosztem budżetu państwa.

    I tu znów powracamy do tej niskodochodowej działalności. Taki
    przedsiębiorca nie odliczy sobie składki zdrowotnej, ponieważ nie ma z
    czego.

    --
    Liwiusz

  • 109. Data: 2012-04-09 15:16:34
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Niektorzy chocby po to ze mamy w Polsce dosc spore bezrobocie a
    > zasilek trwa krociutko.
    > Co ma robic czlowiek bez pracy ktory moglby zarobic 1500 miesiecznie
    > co starczy na przezycie ?
    > Zasilek sie skonczyl, i zeby zarobic te 1,5 tysiaca musi zalozyc
    > dzialalnosc gospodarcza zeby legalnie sprzatac chocby stacje
    > benzynowa.

    A możesz podać podstawę prawną na to ostatnie? Pierwsze słyszę, by prawo
    wymagało DG do sprzątania stacji benzynowej.

  • 110. Data: 2012-04-09 15:17:11
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Nie oczekuję rozczulania, oczekuję tylko (i aż) respektowania prawa
    > ludzi do pracy.

    Nikt ci nie zabrania pracy. Dorabiasz ideologię emocjonalną w korwińskim
    stylu.

    Przepisy o DG przewidziane są dla osób dla których działalność jest główym
    źródłem utrzymania utrzymania i dochodów, a nie dla hobbystów chcących na
    boku dorobić sto złotych miesięczne sprzedając jeden kubek na allegro na
    tydzień i nazywać się przy tym przedsiębiorcą.

    A że brakuje możliwości bezpośredniej sprzedaży rękodzieł przez osoby
    fiyczne i trzeba to obchodzić umowami o dzieła z pośredniczącymi sklepami to
    jest zupełnie inna sprawa niż DG.