  • 111. Data: 2012-04-09 15:23:29
    Temat: Re: Oto jak nie-polskie sieci żerują na Polakach...
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    cpt. Nemo <c...@a...pl> wrote:
    > Użytkownik "Skrypëk" <škrypëk@pűbliçenëmy.pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > Nie masz zielonego pojecia o stawkach ZUS :)
    > "Przedsiebiorca" w naszym przypadku samozatrudniony wcale nie placi
    > minimalnej stawki, ma narzucona stawke od srednich wynagrodzen zeby
    > dostac minimalna emeryture.

    Możesz sobie ustalić wyższą składkię.

    > Ty sie nie martw o mnie, ja wiem ze Tobie sie nie miesci w glowie iz
    > ja sie moge martwic o najbiedniejszych i o zla polityke gospodarcza
    > majego panstwa a nie wylacznie o wlasna kieszen.

    W którym miejscu ty się martwisz o najbiedniejszych, niedoszły polityku?

    > No i o to ze bedac faktycznie jedynym pracownikiem u siebie,
    > jest rozliczany jak szef sporej firmy. Czemu nie moze sie rozliczac z
    > ZUS od swoich faktycznych zarobkow?

    A nie może?

    > Jest tak ze dla jednego 1500 zl to zarobek starczajacy na przezycie,
    > dla innego i 6000 to niewiele jak na pensje.

    Bo rozrzutny jesteś.

    > Ja staram sie patrzec jakie problemy maja Ci najbiedniejsi

    Najbiedniejsi z pensją 1500 nie mają takich problemów jak ty. Gdyby po
    opłaceniu składek zostawałoby im 5000 na życie to byliby w niebie siódmym.

    Jak chcesz poparcia najbiedniejszych, to musisz głosić potrzebę podwyższenie
    podatków dla najbogatszych i zwiększenia socjalu. Nie zrobisz kariery
    obiecując obniżenie podatków dla prywaciarzy.

  • 112. Data: 2012-04-09 15:32:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 15:17, Skrypëk pisze:
    > Nikt ci nie zabrania pracy. Dorabiasz ideologię emocjonalną w korwińskim
    > stylu.
    >
    > Przepisy o DG przewidziane są dla osób dla których działalność jest
    > główym źródłem utrzymania utrzymania i dochodów

    I właśnie o tym piszę, że przepisy uniemożliwiają prowadzenie DG
    niektórym grupom przedsiębiorców.

    >, a nie dla hobbystów
    > chcących na boku dorobić sto złotych miesięczne sprzedając jeden kubek
    > na allegro na tydzień i nazywać się przy tym przedsiębiorcą.

    Masz jakiś kompleks na punkcie DG? Nie rozumiem tego jadu.
    Przedsiębiorcą jest się nawet jak się ma stratę.

    --
    Liwiusz

  • 113. Data: 2012-04-09 15:36:11
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Wręcz przeciwnie, taka bariera wejścia na rynek dla małych, biednych,
    > powoduje, że ci mali biedni tkwią wciąż w biedzie, zamiast robić coś
    > pożytecznego.

    Dla tych którzy chcą faktycznie "wejść na rynek" i traktują poważnie swoją
    działalność ustalono preferencyjne stawki ZUS - mają dwa lata na rozkręcenie
    biznesu by zaczął się faktycznie opłacać a nie był tylko niedzielnym hobby.

    A "mali tkwiący w biedzie" nie potrzebują zakładać "firm", bo do tego się
    wcale nie nadają, tylko kierownika który im powie: masz kopać stąd do
    piętnastej. Tylko że tacy wygadani przedsiębiorcy jak ty, z gębami pełnymi
    frazesów o losie najbiedniejszych, jakoś w praktyce mają ich w dupie i nie
    chcą zatrudniać.
    (bo mam zus za wysoki! gdybym mial zus niższy, to bym zatrudnił pana
    Ziutka! - się pewnie zaraz zacznie).

  • 114. Data: 2012-04-09 15:40:44
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > I właśnie o tym piszę, że przepisy uniemożliwiają prowadzenie DG
    > niektórym grupom przedsiębiorców.

    Tacy z nich przedsiębiorcy jak ze mnie tancerz.

    > Masz jakiś kompleks na punkcie DG? Nie rozumiem tego jadu.

    Ja mam kompleks? Ja się nie nazywam rolnikiem albo leśniczym, bo mam 10
    iglaków i 6 pelargonii na balkonie i na podlewanie poświęcam z godzinę
    tygodniowo.

    > Przedsiębiorcą jest się nawet jak się ma stratę.

    Jak się ma stratę na własne życzenie, bo się zajmuje "przedsiębiorstwem"
    godzinę w tygodniu, to się nie jest przedsiębiorcą.
    Wiesz co ja tu widzę? Że tobie się chyba marzy jakiś pozarolniczy
    odpowiednik KRUS.

  • 115. Data: 2012-04-09 17:16:01
    Od: Tomek O <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 15:12, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > I tu znów powracamy do tej niskodochodowej działalności. Taki
    > przedsiębiorca nie odliczy sobie składki zdrowotnej, ponieważ nie ma z
    > czego.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Może odliczać np. od zaliczki z innego źródła dochodu, rozliczając się
    wspólnie z żoną. Kto płaci ubezpieczenie zdrowotne bezrobotnym lub
    korzystającym z ubezpieczenia współmałżonka czy będąc członkiem
    rodzinny ? Nie planuje się działalności gospodarczej z tak niskim
    przychodem. Moim zdaniem przy takich przychodach do obronienia jest
    okazjonalna sprzedaż, umowy o dzieło czy zlecenie bo do takich rzeczy
    takie regulacje zostały stworzone.

  • 116. Data: 2012-04-09 17:35:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 15:40, Skrypëk pisze:
    > Że tobie się chyba marzy jakiś pozarolniczy odpowiednik KRUS.

    Rzeczywiście, za dużo wymagam, tylko tyle, aby się państwo odp. od moich
    pieniędzy (*)

    (*)Tak, wiem, na starość będę głodował :)

    --
    Liwiusz

  • 117. Data: 2012-04-09 17:38:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 17:16, Tomek O pisze:

    > Może odliczać np. od zaliczki z innego źródła dochodu,

    A jak ktoś nie ma innego źródła dochodu? Zresztą nie rozumiem tej
    argumentacji, czy jeśli ZUS wynosiłby 3000zł/mies, to też byś używał
    tych samych argumentów? Gdzie widzisz granicę?

    > rozliczając się
    > wspólnie z żoną.

    Od dochodu żony nie odliczę (chyba) swoich składek zdrowotnych. Co
    najwyżej skorzystam, jeśli nie wykorzystuję swojej "kwoty wolnej".

> [...]
    > przychodem. Moim zdaniem przy takich przychodach do obronienia jest
    > okazjonalna sprzedaż, umowy o dzieło czy zlecenie bo do takich rzeczy

    Sęk w tym, że nie zostały stworzone.

    Na przykład: w soboty handluję na targowisku. Mam z tego 300zł za dzień
    pracy. Jak mogę się rozliczać, nie prowadząc DG?

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2012-04-09 17:49:19
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Rzeczywiście, za dużo wymagam, tylko tyle, aby się państwo odp. od
    > moich pieniędzy (*)

    To nie prowadź działalności na terenie państwa, nie korzystaj z dróg,
    chodników..

  • 119. Data: 2012-04-09 17:50:45
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > A jak ktoś nie ma innego źródła dochodu?

    To niech sobie znajdzie i się wyprowadzi od rodziców.

  • 120. Data: 2012-04-09 17:54:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-09 17:49, Skrypëk pisze:

    > To nie prowadź działalności na terenie państwa

    I też wielu nie prowadzi, wielu prowadzi w szarej strefie, wielu
    "prowadzi za granicą". A z chodników korzystają w PL :)

    A tak w ogóle argument "nie prowadź działalności" jest beznadziejny. O
    to właśnie chodzi, aby można było prowadzić.

    >, nie korzystaj z dróg,
    > chodników..

    A co ma moja składka na emeryturę z chodnikiem?

    --
    Liwiusz