  • 31. Data: 2013-11-02 22:29:37
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > To jakaś wielka różnica -- okno, czy nie okno?
    Żartujesz?
    Szyba zespolona podwójna ma grubość ok. 22mm
    Ściana ocieplona styropianem: 44cm.
    Większość energii z domu ucieka właśnie przez okna.
    S.

  • 32. Data: 2013-11-02 22:42:22
    Temat: Re: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 22:18:30 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

    > Przyjęła się MERA 400.
    >
    > K-202 był bazą do tej konstrukcji,
    >
    > a Karpińskiego wyprowadzili pod karabinami z pracy.
    >
    > Na koniec dorabiał robiąc strony internetowe.
    >
    > Jak mówił: "Głupie zajęcie, ale można dorobić do emerytury"
    >
    > Wcześniej hodował świnie i kury.
    >
    > Zdaje się, że nie łączysz pojęć takich jak PRL, patriotyzm i nauka.

> [...]

    Z trzech pojęć dwa są abstrakcyjne. To PRL i patriotyzm. Masz rację, nie jest mi
    znane pojęcie patriotyzmu od czasu jak sobie zdałem sprawę że za Gierka i jego
    następców rządzących Polską do dzisiaj życia bym nie oddał. Poświęcił byś swoje
    jednorazowe życie żeby Kaczyński nie zginął? Nie musisz odpowiadać. To było pytanie
    retoryczne, tak że kolego nie pierdol o patriotyzmie. Bo to pojęcie powstało w
    głowach cwanych żeby mieli dostateczną ilość mięsa armatniego. Jakiś świat nie
    kopiował Mery 400 na potęgę. Znaczy się do dupy była.

  • 33. Data: 2013-11-02 22:46:32
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Żartujesz?
    > Szyba zespolona podwójna ma grubość ok. 22mm
    > Ściana ocieplona styropianem: 44cm.
    > Większość energii z domu ucieka właśnie przez okna.

    Nie, nie żartuję. Szyba zespolona ma jakies 1,5 W/m×K. Norma dla ścian
    z lat osiemdzisiątych, to 0,75 W/m×K, dokładnie połowa tego. Ale jak
    się w oknie powiesi zasłonę czy roletę, to już mamy tyle, co ściana
    budowana za Gierka czy Jaruzela. Dobrze ocieplone ściany i stropy są
    lepsze od tych okien z dziesięć razy, ale jest ich ponad dziesięc razy
    więcej. Więc nie, nie przez okna. Teraz, to większośc energii może
    uciekać przez wentylację. Jeśli nie ma rekuperacji.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2013-11-02 23:41:53
    Temat: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Z trzech pojęć dwa są abstrakcyjne. To PRL i patriotyzm. Masz rację, nie
    jest mi znane
    > pojęcie patriotyzmu
    So, you need try to use other languages.
    S.

  • 35. Data: 2013-11-02 23:52:56
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >Więc nie, nie przez okna. Teraz, to większośc energii może
    > uciekać przez wentylację. Jeśli nie ma rekuperacji.
    >
    > --
    > Jarek
    No tak. Faktycznie nie większość.
    Liczy się jednak suma energii.
    Jeśli od południa dasz dużą szybę, a od wschodu, zachodu i północy będzie
    mur ze styropianem, to straty energii maleją na tyle, że wtedy możesz
    pokusić się o grzanie domu żarówkami.
    W przeciwnym wypadku, w przyszłym tygodniu bedziesz miał w domu 15 stopni,
    jak nie włączysz ogrzewania.
    Da się przy tym żyć. Tyle, że w kurtce :-)
    S.

  • 36. Data: 2013-11-03 00:02:00
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > jak nie włączysz ogrzewania.
    > Da się przy tym żyć. Tyle, że w kurtce :-)

    Mam szyby, może niezbyt duże, od południa, północy, wschodu i zachodu.
    Jak będzie w przyszłym tygodniu, to się zobaczy. Na razie 23,1°C. Przy
    10,6°C na zewnątrz. Grzeje komputer, ja, herbata w kubku i halogeny
    na suficie. Okno od północy.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2013-11-03 00:17:22
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 2 listopada 2013 23:41:53 UTC+1 użytkownik Sylwester Łazar napisał:

    > jest mi znane

    > So, you need try to use other languages.
    >
    > S.

    Patriotyzm czyli przymuszenie ludzi do wyrzeczeń żeby rządzący mieli lepiej jest
    ogólnoświatowym sposobem robienia ludzi w chuja. No chyba ze jesteś patriotą i byś
    oddał życie za Tuska. Jesteś patriotą?

  • 38. Data: 2013-11-03 00:37:34
    Temat: Re: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Też się nad takim chłodzeniem skraplacza lodówy zastanawiałem. Z tym że
    > bardziej na uwadze miałem sezon letni. W lecie temperatury pomieszczeń
    > są zwykle wyższe niż w zimie, więc lodówka ma jeszcze bardziej pod górkę
    > i żre więcej prądu. A w kuchni robi się od tego czasem na tyle gorąco,
    > że wypada ją chłodzić. Kilimatyzatorem, czyli taką lodówą, ale w drugą
    > stronę umieszczoną. Kompletnie bez sensu.
    >
    > Jarek

    Pewnej lodówce stojącej w ciasnej kuchni pomogłem robiąc nawiew dwoma
    wentylatorkami 80mm. Właściciele tejże lodówki później mi powiedzieli,
    że wydaje im się, iż zdecydowanie rzadziej włącza się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 39. Data: 2013-11-03 00:52:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Pewnej lodówce stojącej w ciasnej kuchni pomogłem robiąc nawiew dwoma
    > wentylatorkami 80mm. Właściciele tejże lodówki później mi powiedzieli,
    > że wydaje im się, iż zdecydowanie rzadziej włącza się.

    Mogli mieć rację. Ale cel, który *ja* sobie zaplanowałem, czyli obniżenie
    temperatury w lecie, nie mógł być w ten sposób osiągnięty.

    Natomiast wentylator znakomicie nadaje się do podnoszenia temeratury zimą
    w niedogrzanych mieszkaniach z wielkiej płyty. Dmuchnięcie w kaloryfer
    wiatrakiem o mocy kilkudziesięciu wat daje lepsze efekty niż elektryczny
    grzejnik o mocy dwóch kilowatów.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2013-11-03 09:47:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > w niedogrzanych mieszkaniach z wielkiej płyty. Dmuchnięcie w kaloryfer
    > wiatrakiem o mocy kilkudziesięciu wat daje lepsze efekty niż elektryczny

    Zgadza się. Dodatkowe ciepło (w powyższym przypadku) dostaje się "prawie
    za darmo", gdyż najczęściej za ogrzewanie w starych blokach płaci się
    ryczałtem.

    Twój pomysł z "zewnętrznym" powietrzem do lodówki w lecie wydaje się jak
    najbardziej OK, natomiast co do zimy - już Ci DJ opisał - ze względu na
    mniejszą sprawność wydaje się problematyczny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.