  • 141. Data: 2013-02-14 08:01:43
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 07:21:14 +0100, z napisał(a):
    > Serio nikt nie ogląda, nie odsiewa problematycznych?

    Nie wiem, takie byly zalozenia.

    > Teraz trzeba będzie zatrudnić ludzi żeby na te pisma odpowiadali. :-)

    Nie trzeba, poslowie przewidzieli ... i w/g ustawy ITD nie wysyla zdjecia.
    Obywatel dostanie wezwanie z dopiskiem "a jak nie to SĄD", ilu
    zaprotestuje, a ilu sie grzecznie przyzna, zaplaci .... i zwolni ?

    Ale chyba wbrew ustawie ITD wysyla jednak zdjecie.

    > I jeszcze jest problem bo na karcie wyjazdu może nie być zagrożenia
    > życia a jednak w trakcie taki status się pojawił ... i co?
    > Z mich podatków trzeba będzie płacić mandaty karetki która jedzie mi
    > ratować życie?

    Eee tam zaraz mandaty, zatrudni sie pracownika ktory bedzie wysylal pisemka
    z wyjasnieniem, zaplaci NFZ i Urzad Pracy (aktywizacja bezrobotnego).

    > Na prawdę musimy jeść tą (tę) żabę. Naprawdę musimy dzielnie walczyć z
    > problemami które sami sobie stworzyliśmy?

    No pomysl ... na kogo bedziesz glosowal w najblizszych wyborach ?
    A na kogo glosowales w poprzednich ?
    A wyslales do posla list dlaczego nie bedziesz na niego wiecej glosowal ?

    Ale jest dobrze, te beznamietne FR wszystkich lapia - karetki, policjantow,
    strazakow .. miejsko-gminnych, sedziow, poslow, i moze nawet inspektorow
    ITD :-)

    J.

  • 142. Data: 2013-02-14 08:24:08
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-14 08:01, J.F. pisze:

    > Eee tam zaraz mandaty, zatrudni sie pracownika ktory bedzie wysylal pisemka
    > z wyjasnieniem, zaplaci NFZ i Urzad Pracy (aktywizacja bezrobotnego).

    Ale jest problem. Część wyjazdów była zwykłych i mandat jak nic:-)

    > No pomysl ... na kogo bedziesz glosowal w najblizszych wyborach ?
    > A na kogo glosowales w poprzednich ?
    > A wyslales do posla list dlaczego nie bedziesz na niego wiecej glosowal ?

    Nie mam takich problemów. Moi kandydaci nie idą z głównym nurtem. Nie
    łapią się do koryta.
    Ja nie wybieram mniejszego zła przy urnie :-)

  • 143. Data: 2013-02-14 10:48:41
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Wystarczy ze powiesz ile stluczek mieli.

    Znaczy jak nie mają i jeszcze nikogo nie zabili mogą jeździć bez
    ubezpieczenia i na bani. Szacun.

    > Ale to chyba widac :-)

    No ja to widzę, ostatnio stare audi skasowane stało tak długo, aż przerosło
    trawą i przyjechali kolesie, pocieli go na miejscu i wywieźli. Na szczęscie
    ZTCW przyczyną było wyprostowanie zakrętu przez kierowcę i zakonczenie jazdy
    w lesie. Złom przyciągnęli za traktorem zostawiając śladay całą drogę od
    miejsca gdzie zakończyli jazdę.

  • 144. Data: 2013-02-14 10:59:13
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > Sądzę że bardzo niewiele.

    Mnie zaparkował koleś w tyle jak zatrzymałem się przed przejściem,
    pierdolnął tak ze jemu przód zesypał się jak domek z kart. Lampy przedniej
    nie znaleźli bo gdzieś poleciała, a zakładam że ja miał. Nie miał za to na
    pewno tylnych hamulców bo wężyki zostały obcięte i zasklepione. A skąd to
    wiem? Bo facet przyjechał na "przegląd" tym strupem na stację gdzie ja byłem
    na przeglądzie swoim autem, /w tym samym czasie/ diagnosta kazał my
    wypierdalać bo przyjachał 3 raz i zapewniał że wszystkie usterki jakie
    wyszły naprawił, a okazało się, że nie zrobił nic.

  • 145. Data: 2013-02-14 13:53:22
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > To mi się podoba:
    > "Jeden z pomysłów dotyczy wyposażenia punktów kontroli pojazdów w
    > obowiązkowe kamery wideo i archiwizowania nagrań tak, by można było
    > określić, czy dane auto faktycznie poddane zostało wnikliwej kontroli
    > i czy w ogóle pojawiło się na ścieżce diagnostycznej. "

    A co to za problem, wiele nowych SKP ma wewnętrzny monitoring który i tak
    nagrywa co się dzieje w koło i na obiekcie. Przypadki kiedy policja wpadała
    na SKP bo miała podejrzenie o fałszowaniu przeglądów znam, wystarczyła
    kamera która rejestrowała pojazd który wjechał. Jak nie wjechał to nie mógł
    mieć w danym dniu przeglądu. SKP która robiła przeglądy na lewo wpadała po
    1-2 dniach bo dziennie coś podbili "na lewo"

  • 146. Data: 2013-02-14 17:39:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-14 13:53, BaX pisze:

    > A co to za problem,

    Dość poważny :)

> [...]
    > wjechał to nie mógł mieć w danym dniu przeglądu. SKP która robiła
    > przeglądy na lewo wpadała po 1-2 dniach bo dziennie coś podbili "na lewo"

    Widzisz, póki jest to monitoring prywatny SKP (zazwyczaj nie tylko
    samego SKP, a całego obiektu jak trafnie zauważyłeś) to właściciel
    decyduje o tym jaki to będzie monitoring, jaki sprzęt, ile będą dane
    przechowywane itd. Pojawi się jakieś rozporządzenie, wykaz urządzeń
    spełniających jakieś tam normy, z automatu wzrosną koszty przeglądu
    itd., które wiele wspólnego z faktycznym stanem technicznym samochodów
    i bezpieczeństwem nie będą miały. Samochody w kiepskim stanie
    i wyposażone niezgodnie z przepisami (szyby, światła etc) łatwo
    wyłapać na ulicy. Wiadomo też gdzie był przegląd zrobiony. W tym
    momencie dość łatwo wziąć pod lupę podejrzaną stację, a nie wszystkie.
    To już lepiej spiąć te stacje w system rejestrujący historię przeglądów
    i usterek (w tym przebiegów). Szybko wyjdzie, która stacja (a wręcz
    diagnosta) puszcza jak leci itd. Sam monitoring nie zweryfikuje
    "wnikliwości" kontroli.

  • 147. Data: 2013-02-14 18:04:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 10:59:13 +0100, BaX napisał(a):

> [...]
    > wypierdalać bo przyjachał 3 raz i zapewniał że wszystkie usterki jakie
    > wyszły naprawił, a okazało się, że nie zrobił nic.

    No ale zadam teraz wbrew pozorom poważne pytanie - ale co to oznacza?

    Jak dla mnie można mówić o stanie technicznym jako przyczynie zderzenia
    tylko wtedy, kiedy sprawność samochodu nagle i nieoczkiwanie dla kierowcy
    zmniejszyła się tuż przed wypadkiem.

    Jeżeli jemu ta hamulcowa partyzantka rozpadła się przy próbie hamowania i
    nagle zupełnie stracił hamulce to zgoda - wjechał w Ciebie z powodu stanu
    technicznego pojazdu.
    Ale jeżeli wjechał w Ciebie, bo po prostu niewyhamował, to jest to już
    wyłącznie wina kierowcy, który nie zachował dystansu dostosowanego do
    osiągów samochodu.
    Bo pomimo braku hamulców z tyłu pewnie nadal był w stanie zatrzymać się
    szybciej niż nowy i w 100% sprawny ciągnik siodłowy z załadowaną naczepą.

    Bo samochody są różne, różnie przyspieszają, różnie hamują, różnie się
    zachowują. Kwestia dostosowania sposobu jazdy do tych warunków.
    Można jeździć bezpiecznie na łysych oponach, tylko trzeba robić to
    świadomie. Winić opony można jedynie wtedy jak nagle pękają.

  • 148. Data: 2013-02-14 19:47:48
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 12 Feb 2013 17:45:34 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >Sądzę że bardzo niewiele.

    "Podobne wnioski płyną z analizy policyjnych raportów dotyczących
    głównych przyczyn wypadków na naszych drogach. W zestawieniu
    dotyczącym 2011 roku (policja wciąż nie opublikowała jeszcze pełnych
    danych za ubiegły rok) czytamy, że zły stan techniczny pojazdu był
    przyczyną 80 wypadków drogowych, w których zginęło 5 osób a 97
    odniosło obrażenia."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 149. Data: 2013-02-14 22:32:25
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 14 lutego 2013 19:47:48 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:

> [...]
    >
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    >
    > Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

    Szkoda ze tej statystyce nie będzie informacji ile z tych samochodów których stan
    techniczny był przyczyną wypadków miało przeglądy.

  • 150. Data: 2013-02-15 00:02:36
    Od: DoQ <d...@g...com>

    W dniu 2013-02-12 08:19, z pisze:
    > PS. Jest jeszcze inne wyjście. Ulgi podatkowe na zakup nowych ale tego
    > to ja nie dożyję :-)

    No dobrze, ale jak pytał Iksiński - co zmieni ulga czy dodatek w postaci
    3000PLN do nowego samochodu?
    Bardziej obrazowo, załóżmy że masz odłożone 250kPLN na zakup małego
    mieszkania, dorzucę ci 50kpln pod warunkiem że kupisz apartament za
    750k. Ma się rozumieć, że w cudowny sposób rozmnożysz pieniądze i
    polecisz kupić apartament?