    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 14 Feb 2013 18:04:44 +0100

    Dnia Thu, 14 Feb 2013 10:59:13 +0100, BaX napisał(a):

    > Mnie zaparkował koleś w tyle jak zatrzymałem się przed przejściem,
    > pierdolnął tak ze jemu przód zesypał się jak domek z kart. Lampy przedniej
    > nie znaleźli bo gdzieś poleciała, a zakładam że ja miał. Nie miał za to na
    > pewno tylnych hamulców bo wężyki zostały obcięte i zasklepione. A skąd to
    > wiem? Bo facet przyjechał na "przegląd" tym strupem na stację gdzie ja byłem
    > na przeglądzie swoim autem, /w tym samym czasie/ diagnosta kazał my
    > wypierdalać bo przyjachał 3 raz i zapewniał że wszystkie usterki jakie
    > wyszły naprawił, a okazało się, że nie zrobił nic.

    No ale zadam teraz wbrew pozorom poważne pytanie - ale co to oznacza?

    Jak dla mnie można mówić o stanie technicznym jako przyczynie zderzenia
    tylko wtedy, kiedy sprawność samochodu nagle i nieoczkiwanie dla kierowcy
    zmniejszyła się tuż przed wypadkiem.

    Jeżeli jemu ta hamulcowa partyzantka rozpadła się przy próbie hamowania i
    nagle zupełnie stracił hamulce to zgoda - wjechał w Ciebie z powodu stanu
    technicznego pojazdu.
    Ale jeżeli wjechał w Ciebie, bo po prostu niewyhamował, to jest to już
    wyłącznie wina kierowcy, który nie zachował dystansu dostosowanego do
    osiągów samochodu.
    Bo pomimo braku hamulców z tyłu pewnie nadal był w stanie zatrzymać się
    szybciej niż nowy i w 100% sprawny ciągnik siodłowy z załadowaną naczepą.

    Bo samochody są różne, różnie przyspieszają, różnie hamują, różnie się
    zachowują. Kwestia dostosowania sposobu jazdy do tych warunków.
    Można jeździć bezpiecznie na łysych oponach, tylko trzeba robić to
    świadomie. Winić opony można jedynie wtedy jak nagle pękają.