  • 131. Data: 2013-02-13 14:54:29
    Temat: Re: Ostrzejsze przeglądy
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 14:46, Artur Maśląg wrote:

    > Ja, tylko nie ma tam, że prosto itd. Czasem warto się zastanowić nad
    > tym, w jaki sposób powstały te wartości. Mechanizm jest trochę opisany.

    No i właśnie wystarczy się zastanowić żeby było widać, że cala teoria,
    choć na pierwszy rzut oka prawdziwa, jest oparta na kretyńskich
    założeniach (jeśli nie VAT z samochodów, to państwo nic z pieniędzy
    obywateli nie zobaczy - przestaną jeść, pić i płacić za mieszkanie,
    przestaną czytać książki, a nawet korzystać z netu, żeby tylko żadnego
    podatku nie zapłacić)

    I jesli ktoś jeszcze ma wątpliwości to wystarczy sprawdzić kto się pod
    nią podpisał "Związek dilerów samochodów". No ciężko żeby napisali
    artykuł "nie chcemy żadnej kasy".

    > No i co z tego? Nie musi być w pełni obiektywny, ale nie znaczy to, że
    > z założenia kłamie.

    LOL - przecież to lobbing. "Krajowy związek deweloperów" też popierasz,
    chcesz im oddać trochę kasy?

    Shrek.

  • 132. Data: 2013-02-13 15:15:50
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-02-13 14:54, Shrek pisze:

> [...]
    > obywateli nie zobaczy - przestaną jeść, pić i płacić za mieszkanie,
    > przestaną czytać książki, a nawet korzystać z netu, żeby tylko żadnego

    Przecież to powyżej to Twoja teoria i w pełni się zgadzam, że jest
    oparta jest kretyńskich założeniach. Sprzedawcy, fabryki itd. nie
    przerzucą się na sprzedaż marchewki, a jej sprzedaż nie wzrośnie.

  • 133. Data: 2013-02-13 15:29:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-13 15:15, Artur Maśląg wrote:

    > Przecież to powyżej to Twoja teoria i w pełni się zgadzam, że jest
    > oparta jest kretyńskich założeniach. Sprzedawcy, fabryki itd. nie
    > przerzucą się na sprzedaż marchewki, a jej sprzedaż nie wzrośnie.

    Sił mi braknie - Dodałeś wpływy z VAT od sprzedanych samochodów odjąłeś
    wydatki na dopłaty - wyszedł ci "czysty zysk". To jest prawdziwe tylko
    przy tym kretyńskim założeniu, że gdyby nie dopłaty, to każdy by te
    pieniądze do niszczarki wrzucił i nikt by ich więcej nie zobaczył.

    EOT.

  • 134. Data: 2013-02-13 15:34:51
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 15:29:30 +0100, Shrek napisał(a):

    > Sił mi braknie
    > EOT.

    Pisałem, pisałem :-)
    Zrób mu PLONKA i będziesz miał luzik.

    --
    Franc

  • 135. Data: 2013-02-13 15:57:14
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    > A wypadkow ile spowodowali z powodu stanu technicznego ?

    Czy to że jeszcze nikogo nie przejechali na bani co im się często zdarza
    działa in plus czy in minus?

  • 136. Data: 2013-02-13 17:00:30
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

    Użytkownik "ddddddd" <l...@b...wytnijbezspamu.net.pl> napisał
    w wiadomości news:kfdmop$6rk$1@dont-email.me...

    > ale co ma wygląd zewnętrzny do stanu technicznego
    >
    > dziś stoi tam średnio 6-8 pojazdów rocznikowo na oko
    >
    > a ja mam auta rocznik 1999 i 2007 - obydwa w takim samym (dobrym) stanie
    >

    > Wszystkie są w używaniu tzn. kierowca wsiada albo do tego które
    >
    > dlaczego?

    Dlaczego zgaduję czy dlaczego nie mają ubezpieczenia?

    A ubezpieczenia nie mają dlatego że szkoda na nie kasy, lepiej za to kupić
    fajki i wóde. Ten typ tak ma. Ile kosztuje najtańsze ubezpieczenie na pojazd
    typu golf I itp. To teraz te kwotę x 6-8 , wiesz ile to kasy dla tego typu
    ludzi?

    > o przeglądach to nie wiem czy
    >
    > bo takie auto z rocznika 95 pewnie za 500zł można doprowadzić do
    > normalnego stanu, może czasem taniej kupić drugie takie na części. A w tym
    > nowym jak coś padnie to wywalisz parę razy więcej. I to wszystko niby dla
    > ochrony środowiska. Dla ochrony środowiska mam zmieniać auto co kilka lat,
    > dla ochrony środowiska w aucie z 2007 roku wyrabiają się plastikowe
    > zębatki zmuszając mnie do wymiany całego elementu. Dla ochrony środowiska
    > luty są bezołowiowe (co z tego że elektronika wytrzyma dużo mniej) itd
    > itd...

    Sorry ale żyjesz chyba w innym świecie. Ten typ człowieka jakim są ci
    sąsiedzi ale i bardzo duża grupa im podobnych eksploatuje pojazdy aż coś
    odpadnie i nie da się dalej jechać. Sąsiad wtedy wsiada w kolejny pojazd, te
    unieruchomione stoją do wiosny aż pogoda pozwala na naprawy 'pod chmurką'.

  • 137. Data: 2013-02-13 18:06:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-02-13 15:29, Shrek pisze:

    > Sił mi braknie -

    Jak patrzę po argumentacji to już od jakiegoś czasu jest gorzej...

    > Dodałeś wpływy z VAT od sprzedanych samochodów odjąłeś
    > wydatki na dopłaty - wyszedł ci "czysty zysk".

    Niczego nie dodawałem (szczególnie w ten sposób) i nie mi
    wyszedł "czysty zysk". Chciałeś dane, które by potwierdzały zysk
    państwa - dostałeś. To nie zysk wymyślony przeze mnie, czy
    "Związek Dealerów Samochodów", ale realny, którego wartości
    możesz sam sprawdzić. Udało się ustabilizować rynek, utrzymać
    miejsca pracy itd. Ba, nawet nie spowodowało to windowania cen,
    ponieważ nikt w tym nie miał interesu w tej konkretnej sytuacji.
    Przykład z życia, a nie z teoretyzowania na pms-ie. Chcesz zaprzeczać
    faktom? Nawet gdyby nie było tego "czystego zysku" to bilans byłby
    dodatni - zresztą jest, co pokazał ciąg dalszy tej historii.

    > To jest prawdziwe tylko
    > przy tym kretyńskim założeniu, że gdyby nie dopłaty, to każdy by te
    > pieniądze do niszczarki wrzucił i nikt by ich więcej nie zobaczył.

    To są Twoje kretyńskie założenia (sam to tak nazwałeś). To, że ktoś
    je kiedyś zobaczy o niczym nie świadczy. Potrzebne były tu i teraz.
    Weź poczytaj coś np. o polityce stabilizacyjnej państwa, czy paradoksie
    zapobiegliwości.

    > EOT.

    Proszę bardzo.

  • 138. Data: 2013-02-13 18:15:58
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2013 01:47:52 UTC+1 użytkownik _Michał napisał:
> [...]
    jak jeżdżę. Po mieście jeżdżę cienkim. Tarcze są chyba po 30 złotych ( sztuki nówki
    nie śmigane) Klocki woziłem w bagażniku 3 lata. Też powinienem policzyć, wyszła by
    stówka z ogonkiem. Mój samochód pomimo że jest leciwy i nie ma przeglądu jest w
    nienagannym stanie technicznym. Szkoda mi stówkę czy tam ile wołają tak zwyczajnie
    wypierdolić. Ale jak zaczną szpiegować kamerami to będę musiał pojechać bo będą
    gnębili. Nie dbam o samochód żeby był zawsze czysty i pachnący. Ale co potrzebuje
    żeby był pełnosprawny dostaje bez gadania. Jak by mi ktoś zapłacił żebym go zawiózł
    do Pekinu to pakuję walizkę ze skarpetami, majtkami, podkoszulkami i jadę. W tym roku
    padło sprzęgło. jakąś wadę fabryczną musiało mieć bo 10 tysięcy wytrzymało. Koszt
    naprawy był porównywalny z ceną samochodu z tego rocznika. Niby nie opłacalna
    naprawa. Tylko że dla mnie on ma większą wartość niż cena wolnorynkowa. Z 10 lat nim
    będę jesz

    > cze jeździł, bo gdzie znajdę lepszy?
    >

    > Kamery w PL jeszcze nie szpiegują i nie mają pojęcia póki nie
    >
    > wyciągniesz dowodu że przeglądu brak - więc spoko jeździć można
    >

    > też nie mam przeglądów chyba już w żadnym :) mam je tylko jak
    >
    > kupuje następne :)
    >

    > Za 10 lat na pewno nie będziesz nim jeździł,
    >
    > a lepsze są już teraz na złomie - serio ;)
    >
    > CC się do poruszania (bo jazda to nie jest) nie
    >
    > nadaje - testowałem jakieś 10 bardziej 11 lat temu.

    Ale zaczną szpiegować dla naszego dobra oczywiście. Rok, dwa i nas załatwią. Rutynowa
    kontrola jak jeżdżę po mieście jest mniej więcej tak samo prawdopodobna jak to że
    herbata bez cukru od mieszania zrobi się słodka. A jak już to nic się nie wyciąga
    tylko informuje ze dowód rejestracyjny został w domu. Przyjmuje na klatę mandat i po
    sprawie. Oczywiście samochód musi wyglądać jak samochód a nie wyklepany pordzewiały
    przystanek autobusowy na imitacji kół. Piszesz że na złomie są lepsze. Nie ma. Jedyna
    usterka jaką mam to przetarta tkanina na fotelu. Taki rodzynek kilka lat temu się
    trafił że go rdza nie bierze. Widać że jak był nowy to jakiś pasjonat bardzo, bardzo
    dokładnie zabezpieczył go przed korozją. Widzę po nim że ma sporą szansę, jak będzie
    taka możliwość, na zostanie za kilkanaście lat samochodem zabytkowym .

  • 139. Data: 2013-02-13 18:41:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > to się zaraz dowiesz że nie stać Cię po porostu na auto :)

    Może i tak, ale moim zdaniem nie stać mnie na przepłacanie.
    Najwyżej żona kupi sobie Soula, albo Dacię Stepway, zamiast przepłacić 20
    tys za 10-15 cm długości zewnętrznej więcej (przy gorszymi silniku i ilości
    miejsca - jeśli chodzi o porównanie do Soula).

  • 140. Data: 2013-02-14 07:43:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2013 15:57:14 +0100, BaX napisał(a):

    > Czy to że jeszcze nikogo nie przejechali na bani co im się często zdarza
    > działa in plus czy in minus?

    Wystarczy ze powiesz ile stluczek mieli.
    Ale to chyba widac :-)

    J.