eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOstróda-OlsztynRe: Ostróda-Olsztyn
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ostróda-Olsztyn
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <X...@l...net>
    <lplsms$76m$1@mx1.internetia.pl>
    <X...@l...net>
    <lpokfr$8jt$1@mx1.internetia.pl>
    <53ca914c$0$2366$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 20 Jul 2014 12:21:36 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 27
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1405851689 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2239 82.143.187.50:60195
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539226
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 17:39:53 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Chyba żaden pojazd (włącznie z londyńskimi double deckerami) nie może
    > się ot tak przewracać podczas jazdy.

    Tylko widzisz, ten londyczy wytrzymuje ile - 30 stopni ?
    I juz mu sie przednie kolo odrywa.

    To jest raptem 6m/s2 przyspieszenia bocznego.
    Tyle jest przy predkosci 25m/s w zakrecie o promieniu 100m.
    Albo 45km/h na promieniu 25m - a tyle to ma srednie rondo.

    Zreszta jak piszesz - i Seicento latwo wywrocic, jak tylko sie
    wyczynowe opony kupilo.

    Nie wiem - moze wspomaganie tam takie, ze trzeba nadludzkiej sily aby
    tak ostro skrecic. Ale w sytuacji jak z filmu czlowiek potrafi z
    siebie wykrzesac Szwarzeneggera :-)

    > Dlatego w połączeniu z ESP broniącym przed tym żeby zacząć jechać bokiem
    > taki pojazd powinien być całkiem stabilny.

    Ale tu jeszcze dynamika dochodzi - najpierw skret w prawo, buda sie
    wychyla w lewo, potem przelatuje na prawo ... i kierowca juz w lewo
    skreca. W kazdym badz razie nizsze pojazdy udawalo sie w takim
    manewrze wywrocic.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: