  • 51. Data: 2020-12-15 08:02:37
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2020 o 07:02, Mirek Ptak pisze:

    > Zientarski twierdzi coś innego ;)

    W reklamie firmy która nie daje wyboru?

  • 52. Data: 2020-12-15 08:04:37
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > A co, już przegłosowali obowiązek kupowania EV?

    Jeszcze nie, ale dotacje dla kupujących przegłosowali.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2020-12-15 09:15:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Dec 2020 08:04:37 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jeszcze nie, ale dotacje dla kupujących przegłosowali.

    Radosławku, obowiązku korzystania z dotacji też nie przegłosowali. Kiedy
    będziesz kupował swojego EV, po prostu jej nie bierz :)

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 54. Data: 2020-12-15 09:37:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-15 o 07:56, Cavallino pisze:
> [...]
    pl...

    > Ciasne łby są skuteczną barierą.

    Jeśli jest tych łbów ciasnych większość, to jak widać wystarcza.
    Niektórzy piszą tu, że statystycznie jeździ się mało
    i elektryk jest idealny, ale statystyczny kierowca
    jakoś nie przerzuca się gwałtownie na EV.
    Statystyczny Janusz z dieslem nie ma jednak gdzie ładować,
    bo gniazdka są tylko na korporacyjnym parkingu a przed blokiem na
    osiedlowym
    parkingu też ich nie ma.
    Co więcej - Ci, którzy mają pieniądze i nawet mieli by gdzie ładować
    też się gwałtownie nie przesiadają,
    a bariery cenowej dla nich nie ma. (pewnie jeżdżą też wiecej i dalej)

    Statystycznie patrząc na ilość osób biorących udział w tym wątku
    czy w ogóle na pms mamy raptem dwóch zelektryfikowanych
    i ze dwóch entuzjastów.

    Statystyka jest nieubłagana.

  • 55. Data: 2020-12-15 10:21:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Radosławku, obowiązku korzystania z dotacji też nie przegłosowali.
    >Kiedy
    >będziesz kupował swojego EV, po prostu jej nie bierz :)

    Ale teraz kombinuja jeszcze z zakazami wjazdu do centrow miast ...

    J.

  • 56. Data: 2020-12-15 10:29:26
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/12/2020 14:01, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czyli:
    > 1.Nie umiesz pokazać co to za lobby.
    > 2.Nie podałeś żadnych szczegółów ideologii.
    > 3. Nie pokazałeś żadnego mechanizmu oszustwa.
    > Zatem, jak należało sądzić po jednoliterowej ksywie, jesteś zwykłym
    > głupim trolem.

    1. Lobby EV sie to nazywa.
    2. Poczytaj wszystkie wypowiedzi broniace ulomnosci EV chociazby na tej
    grupie.
    3. Czy ukrywanie tego jak pozyskuje sie (i z jakim skutkiem) surowce
    naturalne niezbedne do produkcji akumulatorow jest oszustwem czy nie?

    JEsli zatem nie potrafisz czytac ze zrozumieniem lub udajesz, ze nie
    rozumiesz tego co czytasz to albo jestes glupi albo jestes trolem.

  • 57. Data: 2020-12-15 10:30:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 14-12-2020 o 17:42, J.F. pisze:

    >Liczony tak jak powinien czyli cena zakupu - cena odsprzedaży po
    >kilku latach i przy porównaniu identycznie wyposażonych aut o
    >identycznych osiągach?

    Moze byc, ale wiesz - mam teraz duze kombi 150KM.
    Mogloby byc troche mniejsze, jakis golf kombi, ale zebys mi nie mowil,
    ze skoro Tesla ma 5s do setki, to porownywac mam do porsche za 400
    tys.

    >Różnice nie są aż tak duże.
    >A w przypadku rat, różnica w kosztach z nawiązką wystarczy na różnicę
    >w ratach.

    Acha - kupilem uzywane, wiec chyba jednak nie.
    Moglbys cos napisac ze koszta napraw starcza na raty ... ale nie :-)

    >Jakie to polskie - najważniejsze żeby sąsiadowi krowa zdechła...

    Zaraz zaraz - czy ja Ci zycze smierci krowy, czy tylko, zebys nie
    ladowal za moje pieniadze ? :-P

    Ale po prawdzie - 2zl/kWh ... zlodziejstwo. prad ~60gr/kWh kosztuje
    ... no chyba, ze to tylko w domu

    No coz - kiedys trzeba oddac to co bylo "za darmo" :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-12-15 10:33:59
    Od: K <n...@e...com>

    On 14/12/2020 13:34, Myjk wrote:
    > Mon, 14 Dec 2020 12:20:49 +0000, K

    > Znaczy pijesz m.in. do mnie? Jeszcze rozumiem że bym srał wątkami i
    > pokazywał jakie ICE są fuj i namawiał do zakupu EV, ale pokaż mi choć JEDEN
    > wątek który tutaj założyłem i "lobbowałem" za zakupem EV. Bo póki co to
    > wszystkie wątki o EV były zakładane przez wielbicieli ICE i miały wydźwięk
    > negatywny. I oczywiście to nie jest wtedy "lobby paliwowe", ale dyskusja i
    > podważanie bzdur wypisywanych przez lobbystów smrodów paliwowych już jest.
    > Masz moralność kalego.

    Nie, nie pije do ciebie bezposrednio. Pije do bezsensownego zachwalania
    ulomnej technologii. Ja jestem calkowicie swiadomy tego, ze silnik
    spalinowy to przeszlosc i bardzo chetnie poczytam o kolejnych
    "motowalkach". Ta technologia nie ma juz nic na swoja obrone ale tez nie
    jest tak pieknie jak piszesz, ze EV wystarczy kazdemu juz teraz.

    > Czyli w świetle powyższego należysz do lobby paliwowego. heh

    Moge nalezec do kazdego lobby.

    > No tak, bo przecież platformy wiertnicze to z nieba spadają, baryłki z ropą
    > rosną na gruszach, rafinacja paliwa się odbywa przez odparowanie frakcji z
    > pomocą słoneczka, a oleje ze spaliniaków są utylizowane traktując jako
    > naturalny nawóz do kwiatków.

    A czy ja gdzies napisalem, ze spalinowe to jest przyszlosc? Nie, to jest
    przeszlosc, ale na dzien dzisiejszy nie ma jeszcze alternatywy ktora by
    w 100% mogla zastapic jak to nazywasz kopciuchy.

  • 59. Data: 2020-12-15 10:46:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2020 o 10:30, J.F. pisze:

    > Moze byc, ale wiesz - mam teraz duze kombi 150KM.

    A jakie to ma znaczenie co Ty masz?
    Wybierz jakiegoś elektryka, odpowiadający mu model spalinowy i policz.

    > Mogloby byc troche mniejsze, jakis golf kombi, ale zebys mi nie mowil,
    > ze skoro Tesla ma 5s do setki, to porownywac mam do porsche za 400 tys.

    A jak inaczej?
    Do Seicento chciałbyś porównać?

    Do Golfa to sobie możesz porównać ID3, a nie Teslę.

    > Acha - kupilem uzywane, wiec chyba jednak nie.

    Nie ma znaczenia co kupiłeś, musisz porównać koszty dwóch identycznych
    aut, mogą być i używane, ale identyczne.

    > Zaraz zaraz - czy ja Ci zycze smierci krowy, czy tylko, zebys nie
    > ladowal za moje pieniadze ? :-P

    Nie ładuję za Twoje pieniądze, za nie co najwyżej pis kupił sobie
    kolejne gadzinówki.
    Za swoje ładowanie już zapłaciłem sam, przez wieeeele lat finansowania
    Orleny.

    > Ale po prawdzie - 2zl/kWh ... zlodziejstwo.

    Dla mnie tylko 1,43, ale i tak w życiu nie zatankuję odpłatnie na
    Orlenie, bo w Greenway mam 1,1.
    Do tego niższe ceny za parkowanie (praktycznie zerowe), w Orlenie to też
    jest drogie.
    A Greenway jest dużo bardziej rozpowszechniony, mniej problemowy i
    posiada wsparcie, czego o Orlenie nie można powiedzieć.

  • 60. Data: 2020-12-15 10:55:04
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 15.12.2020 08:02, Cavallino wrote:

    > W reklamie firmy która nie daje wyboru?

    Ano - od dawna ten człowiek dla mnie to już nie dziennikarz motoryzacyjny.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om