  • 61. Data: 2020-12-15 11:02:28
    Temat: Re: Orlen idzie na rękę posiadaczom elektryków
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2020 o 10:55, Mirek Ptak pisze:

    > Ano - od dawna ten człowiek dla mnie to już nie dziennikarz motoryzacyjny.

    Przecież on już się chyba dziennikarsko w ogóle nie udziela.
    A to jest tylko reklama czystej wody, tyle że jego głos (znany ogółowi)
    sprawia że to jakaś jego własna opinia.

    Toyota jest za tą reklamę sekowana w środowisku (np. na Motodziennik),
    mam nadzieję że Zientarski też.

  • 62. Data: 2020-12-15 12:36:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak każda dziennikarska qrwa.
    Najbardziej mi imponowało, jak wychwalał niezawodność Poldolotów.

    -----

  • 63. Data: 2020-12-15 13:59:02
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2020-12-14 20:28, Myjk wrote:
    > Mon, 14 Dec 2020 20:12:25 +0100, J.F.
    [...]
    > Teraz są dopracowane. Na rynku są ponad 100 lat! EV raptem niecałe lat 10
    > (tak realnie to nawet mniej) a jeden z drugim się dziwi że nad technologią,
    > która przez lata praktycznie stała w miejscu, pracują. No paranoja.
    W sam raz EV tak na oko są na rynku ze ćwierć wieku dłużej niż autka z
    ICE. :-) W każdym razie:
    https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electri
    c_vehicle

  • 64. Data: 2020-12-15 15:52:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-12-2020 o 10:30, J.F. pisze:

    >A jakie to ma znaczenie co Ty masz?
    >Wybierz jakiegoś elektryka, odpowiadający mu model spalinowy i
    >policz.

    Nie.
    Moje auto mi odpowiada - ile kosztuje porownywalny elektryk ?

    I jaki ma zasieg ? :-)

    >A jak inaczej?
    >Do Seicento chciałbyś porównać?

    Chyba sie nie rozumiemy. Nie wybieram auta dlatego, ze ma 3s do setki.
    Tzn chetnie bym posiadal ... ale za drogie :-)

    Wiec wystarczy mi znacznie wolniejsze ... a elektryk to ile bedzie
    kosztowal.

    >Do Golfa to sobie możesz porównać ID3, a nie Teslę.

    Golf byl przykladem tylko w kwestii wielkosci.

    >Nie ma znaczenia co kupiłeś, musisz porównać koszty dwóch
    >identycznych aut, mogą być i używane, ale identyczne.

    Moj opel ma 1000km zasiegu na jednym tankowaniu, to ile kosztuje
    porownywalne auto elektryczne ? :-)

    >Nie ładuję za Twoje pieniądze, za nie co najwyżej pis kupił sobie
    >kolejne gadzinówki.
    >Za swoje ładowanie już zapłaciłem sam, przez wieeeele lat
    >finansowania Orleny.

    Tamte pieniadze Orlen przepil, teraz ladujesz za moje :-)

    >Dla mnie tylko 1,43, ale i tak w życiu nie zatankuję odpłatnie na
    >Orlenie, bo w Greenway mam 1,1.

    No chyba, ze do Greenwayu bedzie za daleko :-P

    Choc moze i racja, ze mozna zaplanowac podroz tak, zeby tankowac
    czesciej, ale taniej.

    Jakby jeszcze jakies wygodne lezanki przy tych ladowarkach byly :-)

    J.

  • 65. Data: 2020-12-15 15:57:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-12-2020 o 15:52, J.F. pisze:

    > Nie.

    No to nie - nie zawracaj tylko gitary.

    > Chyba sie nie rozumiemy. Nie wybieram auta dlatego, ze ma 3s do setki.

    To wybierz inne, nie musisz Tesli S.

    > Wiec wystarczy mi znacznie wolniejsze ...

    > Golf byl przykladem tylko w kwestii wielkosci.

    A ID3 był przykładem w kwestii porównywalnego elektryka.

    > Moj opel

    musisz porównać koszty dwóch identycznych
    aut, mogą być i używane, ale identyczne.

    > No chyba, ze do Greenwayu bedzie za daleko :-P

    Dwa razy bliżej niż do Orlenu, do tego z 5 stacji w podobnej odległości.

    > Choc moze i racja, ze mozna zaplanowac podroz tak, zeby tankowac
    > czesciej, ale taniej.

    Ja już mówię o ładowaniu pod domem.
    Przy trasie raz na kilka miesięcy, różnica w kosztach nie gra roli,
    jeśli nie ma darmowej ładowarki.

    > Jakby jeszcze jakies wygodne lezanki przy tych ladowarkach byly :-)

    W samochodzie są rozkładane fotele....

  • 66. Data: 2020-12-15 17:49:27
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-12-15 o 10:21, J.F. pisze:

    > Ale teraz kombinuja jeszcze z zakazami wjazdu do centrow miast ...

    I z wydzielonymi pasami dostępnymi też dla elektryków.
    Ale troll Maciejewski widzi tylko to co chce zobaczyć.

    Pozdrawiam

  • 67. Data: 2020-12-15 18:56:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-12-15 o 15:52, J.F. pisze:

    > Moj opel ma 1000km zasiegu na jednym tankowaniu, to ile kosztuje
    > porownywalne auto elektryczne ? :-)

    Uwzględnij sobie ze dwa obiady, zwiedzanie, dodatkowe zakupy
    i już masz zasięg porównywalny.

  • 68. Data: 2020-12-15 22:03:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 09:37, cef pisze:

    > Statystycznie patrząc na ilość osób biorących udział w tym wątku
    > czy w ogóle na pms mamy raptem dwóch zelektryfikowanych
    > i ze dwóch entuzjastów.
    >
    > Statystyka jest nieubłagana.

    A propos statystyki ... mam dwa elektryki.

  • 69. Data: 2020-12-15 22:13:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 10:33, K pisze:
    > On 14/12/2020 13:34, Myjk wrote:

    > Nie, nie pije do ciebie bezposrednio. Pije do bezsensownego zachwalania
    > ulomnej technologii. Ja jestem calkowicie swiadomy tego, ze silnik
    > spalinowy to przeszlosc i bardzo chetnie poczytam o kolejnych
    > "motowalkach". Ta technologia nie ma juz nic na swoja obrone ale tez nie
    > jest tak pieknie jak piszesz, ze EV wystarczy kazdemu juz teraz.

    Ale to nie jest ułomna technologia o ile w ogóle ma sens nazywanie tego
    technologią. Samochody elektryczne mają swoją specyfikę determinującą
    stosowanie. Tak jak spalinowe mają.

  • 70. Data: 2020-12-15 22:44:04
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 15.12.2020 o 08:01, Cavallino pisze:

    > Ale gdzie?
    > Bo w Polsce większość mieszka w domach, a nie blokach.

    Na świecie. W Polsce też jest mniej więcej po równo a nie zdecydowanie
    więcej. Nie wiadomo czy to w ogóle ma znaczenie. Czy to np pokrywa się z
    tym, ile ludzi na wsi kupuje elektryki a ile w mieście. To jest mniej
    więcej ta sama gadka co o 100km zasięgu, że więcej nie potrzeba. Tylko
    jakoś nikt nie sprzedaje spalinowych z takim zasięgiem a elektryki nie
    idą z powodu takiego zasięgu.