  • Data: 2013-06-06 10:49:32
    Temat: Organizacja danych w EEPROM
    Od: Bool <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W pewnym urządzeniu muszę zapisywać do 512 zdarzeń do pamięci EEPROM. Z tym
    urządzeniem będzie się
    komunikować drugie, które kolejno będzie te dane odczytywać. Potrzebuję więc
    dodatkowo zapisywać dwa
    wskaźniki zapisu i odczytu danych. EEPROM ma 1mln cykli zapisu, więc przy
    standardowym zapisie (dane
    i wskaźniki zawsze pod tym samym adresem) zapiszę 1mln zdarzeń. Chciałbym zwiększyć
    tą liczbę.
    EEPROMy są bardzo tanie, więc wykombinowałem że dam np. taki 8kB = 256 stron * 32
    bajty.
    Dane (zdarzenia) zapisywałbym powiedzmy na 254 stronach a wskaźniki na dwóch
    ostatnich stronach. No
    i pojawia się problem zapisu wskaźników. Najprostsze rozwiązanie jakie przychodzi mi
    do głowy to na
    początku wyzerować całą stronę przeznaczoną na wskaźnik, i w momencie zapisu/odczytu
    zapisywać
    wskaźnik po kolei w pamięci, a po dojściu do końca pamięci zerować całą stronę i
    zapisywać od
    początku. Żeby odczytać wskaźniki, trzeba by szukać "wartownika" w postaci 0x0000
    (adres 16 bitowy).
    Czas nie jest tu elementem krytycznych, ponieważ minimalny czas pomiędzy wystąpieniem
    zdarzeń to
    400ms. Czy macie jakieś inne pomysły?