  • 21. Data: 2011-01-21 14:32:32
    Temat: Re: Orange Free na kartę - uwaga :)
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 12:34:21 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2011-01-21 11:41, Jacek Osiecki pisze:
    > (...)
    > Zaciekawiasz mnie.

    Np. pod IE zawsze, pod operą - nie. Aczkolwiek zdarzyło się też, że pod
    operą zostały załadowane. Też nie wiem od czego to zależy, wszystko podczas
    jednego połączenia i odpalane na jednym komputerze :) Ot, logika orange :(

    > Musiałbym zobaczyć to w naturze, by potwierdzić sugerowane problemy.

    Aż się poświęcę i odpalę tego shita :)

    > Jak wyżej - problemy to owszem, widziałem, ale na telefonach z ich
    > natywnymi przeglądarkami, ale już nie w OperzeMini, czy też na lapku.

    Z przeglądarek komórkowych korzystam wyłącznie z safari w iphone, które
    działa prawie niezawodnie. Natomiast wszystkie problemy zaobserwowane były
    na stacjonarnych przeglądarkach.

    > Prawdę napisali - tej usługi nie mam w OrangeFree.

    No i super. W takim razie niech chociaż nie "poprawiają" tego internetu.

    > Dla mnie to oczywiste - zbyt dużo już cudów widziałem na tych
    > połączeniach. Niezależnie od operatora i funkcji.

    No i dobrze, tylko że użycie tunelu gdy dostępny będzie tylko EDGE/GPRS
    (co w przypadku orange jest bardzo częste) w zasadzie oznacza tyle co brak
    sieci. Inna sprawa, że z tego co widzę bardzo często są też zrywane
    połącznia ot tak - aż zacząłem stosować screena, bo ssh zrywało chwilami co
    parę minut.

    > To był Twój wybór, a że nieświadomy jak widać ;)

    Twierdzą że udostępniają internet. Tymczasem udostępniają jakąś porażkę :>

    > O właśnie - tutaj wychodzi margines wykorzystywania takich usług do
    > innych celów niż operator zakładał.

    Innych, czyli do korzystania z internetu inaczej niż przez komórkę?

    > Zakładam, ze to prawda, ale najwyraźniej dla znakomitej większość
    > użytkowników OrangeFree jest to zwyczajnie nieistotne, a twierdzenie

    Nieistotne - dopóki okaże się że na co drugiej stronie nie działa galeria,
    a wszelkie panele do zarządzania stronami/usługami wyświetlają nie to co
    powinny :)

    > "Generalnie to orangeFree na kartę do niczego się nie nadaje" powinno
    > brzmieć - jako łącze dla mojej firmy nie nadawało się, ponieważ
    > tworzymy jakieś tam zaawansowane strony itd.

    Nie "zaawansowane" tylko normalne - takie, z których się korzysta tam gdzie
    się dba o klientów. Czyli kliknięcie to nie jest przeładowanie strony (żeby
    pokazać jeszcze jedną reklamę), tylko przeładowanie tego co trzeba.

    > BTW - skoro działają źle na etapie testów, to jaka gwarancja, że
    > będą działać poprawnie klientom?

    Skoro mercedes po wsypaniu 2kg cukru do baku się ksztusi, to jaka gwarancja
    że będzie dobrze jeździł?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 22. Data: 2011-01-21 19:26:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-21 15:32, Jacek Osiecki pisze:
    (...)
> [...]
    > jednego połączenia i odpalane na jednym komputerze :) Ot, logika orange :(

    IE nie używam z założenia, a pod FF czy Operą problemów nie zauważyłem.

    > Aż się poświęcę i odpalę tego shita :)

    Będę zobowiązany :)

    > Z przeglądarek komórkowych korzystam wyłącznie z safari w iphone, które
    > działa prawie niezawodnie. Natomiast wszystkie problemy zaobserwowane były
    > na stacjonarnych przeglądarkach.

    Tym bardziej mnie zaciekawiasz ;)

    > No i super. W takim razie niech chociaż nie "poprawiają" tego internetu.

    Wszyscy jakoś "poprawiają".

    > No i dobrze, tylko że użycie tunelu gdy dostępny będzie tylko EDGE/GPRS
    > (co w przypadku orange jest bardzo częste) w zasadzie oznacza tyle co brak
    > sieci.

    Absolutnie nieprawda. Z EDGE żadnych problemów nie ma, a z samego GPRS
    to nie pamiętam kiedy korzystałem.

    > Inna sprawa, że z tego co widzę bardzo często są też zrywane
    > połącznia ot tak - aż zacząłem stosować screena, bo ssh zrywało chwilami co
    > parę minut.

    Znów zaoponuję - korzystam bardzo często z sesji ssh i zerwania sesji
    były raczej sporadyczne. W przypadku wykonywania operacji krytycznych
    niekorzystanie ze screena (w szczególności w połączeniach zdalnych)
    uważam za nieodpowiedzialność.

    > Twierdzą że udostępniają internet. Tymczasem udostępniają jakąś porażkę :>

    Udostępniają internet i do tego działa bardzo dobrze - dla zwykłego
    użytkownika nie ma kłopotów, a dla power usera - nie pomyśli o
    konsekwencjach.

    > Innych, czyli do korzystania z internetu inaczej niż przez komórkę?

    Jak tak korzystam. Akurat Orange Free nigdy nie używałem z komórki.

    > Nieistotne - dopóki okaże się że na co drugiej stronie nie działa galeria,
    > a wszelkie panele do zarządzania stronami/usługami wyświetlają nie to co
    > powinny :)

    Naprawdę? Proszę o przykłady. Jako, że nie pamiętam z jakiego
    połączenia zarządzałem różnymi usługami, to celowo uruchomiłem przed
    chwilą lapka z OF pobawiłem się z galeriami oraz zarządzaniem
    hostingiem (cpanel). Wszystko działa poprawnie - w tym lightbox.

> [...]
    > się dba o klientów. Czyli kliknięcie to nie jest przeładowanie strony (żeby
    > pokazać jeszcze jedną reklamę), tylko przeładowanie tego co trzeba.

    No właśnie - mi wszystko działa. Sam też tak 'strony piszę', by nie nic
    nie musiało się przeładowywać, tylko ajax-em ciągnęło w tle. Ba,
    korzystam do tego z usług świadczonych przez różne hostingi i też mi
    działa? Znaczy mam jakieś inne OF? Owszem, widać tam jakieś reakcje
    w postaci ciągnięcia czegoś z 1.1.1.2 (bądź w podobie), ale wszytko
    chodzi poprawnie. Wszystko to za dużo powiedziane - wyszukiwanie
    bankomatów w PKO BP SA w zeszłym roku było zwalone.

    > Skoro mercedes po wsypaniu 2kg cukru do baku się ksztusi, to jaka gwarancja
    > że będzie dobrze jeździł?

    Tak, na torze idealnym był świetny, później pojawiły się normalne
    warunki eksploatacji i okazało się, że nawet ABS nie działa
    poprawnie....

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 23. Data: 2011-01-22 09:54:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 21 Jan 2011 10:41:30 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Eeee? Masz na myśli to "wyszukiwanie strumieniowe", którego działania
    > jeszcze nigdzie nie zauważyłem a tylko o nim czytałem?

    Ono naprawdę istnieje :)
    W okienku googla w firefoksie wpisujesz jakieś hasło aby przenieść się na
    stronę z wynikami, a następnie obok formularza na górze strony klikasz
    "Wyszukiwanie dynamiczne jest włączone". Potem przy wpisywaniu jakiegoś
    hasła i klepnięciu enter strona się nie przeładowuje tylko wyniki ładują
    się przez ajax. W przypadku połączenia przez orange free to nie działa - na
    stronie pojawia sie półprzezroczysta warstwa ale wyniki się nie ładują i
    wyszukiwanie nie chodzi.

    Aha, w operze tego ficzera z "dynamicznym" szukaniem nie ma, nie wiem
    czemu; chyba działa tylko w firefoksie.

    > I to na parę metod ;)

    Tylko komu to wyłączanie potrzebne? Rozwiązanie jest świetne - oszczędza
    transfer, strony szybciej się ładują, a na zdjęciach i tak widać o co
    chodzi. Jak potrzeba to wciskam Shift+A i jest lepsza jakość.

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2011-01-22 21:47:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-22 10:54, scream pisze:
    (...)
    > Ono naprawdę istnieje :)

    Nie wierzę ;) Znaczy widziałem (na youtube?)....

    > W okienku googla w firefoksie wpisujesz jakieś hasło aby przenieść się na
    > stronę z wynikami, a następnie obok formularza na górze strony klikasz
    > "Wyszukiwanie dynamiczne jest włączone".

    Nie mam takiej pozycji. Nigdzie. Znaczy kablowy Aster, ADSL Netia,
    DSL Exatel, BlueConnect oraz OrangeFree. Sprawdzałem wczoraj.

    > Potem przy wpisywaniu jakiegoś
    > hasła i klepnięciu enter strona się nie przeładowuje tylko wyniki ładują
    > się przez ajax.

    Ja wiem jak to ma działać - widziałem na pokazie, ale IRL nie
    zauważyłem tej funkcjonalności nigdzie. W sumie i tak uważam, że to
    kretyńskie rozwiązanie, które skutkuje tylko wzrostem transferu, a
    niczego sensownego do wyszukiwania nie wnosi.

    > W przypadku połączenia przez orange free to nie działa - na
    > stronie pojawia sie półprzezroczysta warstwa ale wyniki się nie ładują i
    > wyszukiwanie nie chodzi.

    Skoro nie działa mi nigdzie, to jak ma stwierdzić, że niby nie działa
    też na OF, skoro nie działa i nie widzę tej półprzeźroczystej warstwy?

    > Aha, w operze tego ficzera z "dynamicznym" szukaniem nie ma, nie wiem
    > czemu; chyba działa tylko w firefoksie.

    Kolejna zagadka - korzystam generalnie tylko z FF. Uruchomiłem Chrome
    - też nie widzę żadnych cudów :)

    > Tylko komu to wyłączanie potrzebne? Rozwiązanie jest świetne - oszczędza
    > transfer, strony szybciej się ładują, a na zdjęciach i tak widać o co
    > chodzi. Jak potrzeba to wciskam Shift+A i jest lepsza jakość.

    Znaczy ja nie narzekam. Mobilnie korzystam z BC oraz OF. Problemów nie
    zauważyłem.