    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Orange Free na kartę - uwaga :)
    Date: Fri, 21 Jan 2011 20:26:12 +0100

    W dniu 2011-01-21 15:32, Jacek Osiecki pisze:
    (...)
    > Np. pod IE zawsze, pod operą - nie. Aczkolwiek zdarzyło się też, że pod
    > operą zostały załadowane. Też nie wiem od czego to zależy, wszystko podczas
    > jednego połączenia i odpalane na jednym komputerze :) Ot, logika orange :(

    IE nie używam z założenia, a pod FF czy Operą problemów nie zauważyłem.

    > Aż się poświęcę i odpalę tego shita :)

    Będę zobowiązany :)

    > Z przeglądarek komórkowych korzystam wyłącznie z safari w iphone, które
    > działa prawie niezawodnie. Natomiast wszystkie problemy zaobserwowane były
    > na stacjonarnych przeglądarkach.

    Tym bardziej mnie zaciekawiasz ;)

    > No i super. W takim razie niech chociaż nie "poprawiają" tego internetu.

    Wszyscy jakoś "poprawiają".

    > No i dobrze, tylko że użycie tunelu gdy dostępny będzie tylko EDGE/GPRS
    > (co w przypadku orange jest bardzo częste) w zasadzie oznacza tyle co brak
    > sieci.

    Absolutnie nieprawda. Z EDGE żadnych problemów nie ma, a z samego GPRS
    to nie pamiętam kiedy korzystałem.

    > Inna sprawa, że z tego co widzę bardzo często są też zrywane
    > połącznia ot tak - aż zacząłem stosować screena, bo ssh zrywało chwilami co
    > parę minut.

    Znów zaoponuję - korzystam bardzo często z sesji ssh i zerwania sesji
    były raczej sporadyczne. W przypadku wykonywania operacji krytycznych
    niekorzystanie ze screena (w szczególności w połączeniach zdalnych)
    uważam za nieodpowiedzialność.

    > Twierdzą że udostępniają internet. Tymczasem udostępniają jakąś porażkę :>

    Udostępniają internet i do tego działa bardzo dobrze - dla zwykłego
    użytkownika nie ma kłopotów, a dla power usera - nie pomyśli o
    konsekwencjach.

    > Innych, czyli do korzystania z internetu inaczej niż przez komórkę?

    Jak tak korzystam. Akurat Orange Free nigdy nie używałem z komórki.

    > Nieistotne - dopóki okaże się że na co drugiej stronie nie działa galeria,
    > a wszelkie panele do zarządzania stronami/usługami wyświetlają nie to co
    > powinny :)

    Naprawdę? Proszę o przykłady. Jako, że nie pamiętam z jakiego
    połączenia zarządzałem różnymi usługami, to celowo uruchomiłem przed
    chwilą lapka z OF pobawiłem się z galeriami oraz zarządzaniem
    hostingiem (cpanel). Wszystko działa poprawnie - w tym lightbox.

    > Nie "zaawansowane" tylko normalne - takie, z których się korzysta tam gdzie
    > się dba o klientów. Czyli kliknięcie to nie jest przeładowanie strony (żeby
    > pokazać jeszcze jedną reklamę), tylko przeładowanie tego co trzeba.

    No właśnie - mi wszystko działa. Sam też tak 'strony piszę', by nie nic
    nie musiało się przeładowywać, tylko ajax-em ciągnęło w tle. Ba,
    korzystam do tego z usług świadczonych przez różne hostingi i też mi
    działa? Znaczy mam jakieś inne OF? Owszem, widać tam jakieś reakcje
    w postaci ciągnięcia czegoś z 1.1.1.2 (bądź w podobie), ale wszytko
    chodzi poprawnie. Wszystko to za dużo powiedziane - wyszukiwanie
    bankomatów w PKO BP SA w zeszłym roku było zwalone.

    > Skoro mercedes po wsypaniu 2kg cukru do baku się ksztusi, to jaka gwarancja
    > że będzie dobrze jeździł?

    Tak, na torze idealnym był świetny, później pojawiły się normalne
    warunki eksploatacji i okazało się, że nawet ABS nie działa
    poprawnie....

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.