  • 1. Data: 2011-01-18 19:23:22
    Temat: Orange Free na kartę - uwaga :)
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mam pewne podejrzenia, że Orange brzydko kombinuje z ofertą orange free na
    kartę.

    Kupiłem kartę za 20 zł (1 GB transferu na start), wsadziłem do modemu i
    zacząłem korzystać. Po dwóch dniach klops - net nie działa, co się połączy
    to po paru sekundach się rozłącza. Próbowałem cały dzień i ciągle to samo.

    Myślę sobie "no tak, pewnie spaliłem już cały transfer". Jako, że mam
    dostęp do terminala od doładowań, to wpisałem numer i doładowałem konto
    kwotą 50 zł. Przy okazji dostałem 2,75 GB bonusa tak jak obiecali. No i...
    Tak, zgadliście. Dosłownie minutę po zrobieniu doładowania internet zaczął
    znowu śmigać (a nie działał od 9 rano do 22:30 !!! kiedy zrobiłem
    doładowanie; probówałem się łączyć cały dzień bez skutku).

    Aż do dzisiaj. Dziś identyczna sytuacja, internet przestał działać, co się
    połączy to zaraz rozłącza, żadne strony się nie otwierają, itp itd. Ale
    myślę sobie, że to niemożliwe, żebym spalił prawie 3 GB w 3 dni skoro net
    służy głównie do przeglądania allegro, rssów i czytania maili.

    I co się okazuje... Za pierwszym razem jak przestał działać na koncie
    miałem ponad 700 MB do wykorzystania (niepotrzebnie robiłem doładowanie,
    ale zachowywał się tak jakby było puste konto), a teraz mam jeszcze ponad
    2,5 GB. Facet na infolinii technicznej powiedział, że "musi coś sprawdzić",
    po czym po paru minutach internet się cudownie "odblokował" i zaczął
    działać.

    Zreferowałem mu sprawę tak jak powyżej na co on stwierdził, że nie stosują
    takich praktyk, a winne sytuacji są przeciażone BTSy. Spytałem więc czy jak
    "poszedł coś sprawdzić" to odciążył owe BTSy, że od razu po tym zaczęło
    działać? Nic nie odpowiedział; podobnie jak na pytanie jakim cudem skoro są
    przeciążone BTSy modem łączy się w 3G zamiast 2G. Nie chciał też powiedzieć
    co zrobił, że nagle usługa zaczęła działać poprawnie.

    Oczywiście sprawdzanie stanu konta mi nie działa, bo albo z jakiegoś powodu
    nie da się wysłać SMSa albo jak już wyśle to odpowiedź w ogóle nie
    przychodzi.

    Uważajcie więc i lepiej sprawdzajcie konto zanim doładujecie, bo możliwe że
    operator specjalnie coś kombinuje.

    A swoją drogą cała ta infolinia Orange to niesamowita pomyłka. Zanim
    trafiłem na kogoś kompetentnego przełączali mnie 6 razy i czekałem na
    połączenie 29 minut. Potem jeszcze 8 minut rozmowy. Prawie 40 minut
    stracone na jedno głupie zgłoszenie. Nawet w UPC to działa sprawniej, choć
    myślałem, że gorzej już być nie może.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2011-01-18 19:47:35
    Temat: Re: Orange Free na kartę - uwaga :)
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 20:23, scream pisze:

> [...]
    > myślę sobie, że to niemożliwe, żebym spalił prawie 3 GB w 3 dni skoro net
    > służy głównie do przeglądania allegro, rssów i czytania maili.

    Dziś miałem podobne problemy. Po samoistnym rozłączeniu był potem
    problem z zalogowaniem się przez kilka-kilkanaście razy.
    Warszawa-Śródmieście.

    Tak w ogóle usługa działa mi poprawnie (od jakichś 8 miesięcy, opisane
    powyżej problemy zdarzyły się kilka (<5) razy).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-01-18 19:51:16
    Od: Adam <e...@g...com>

    On 2011-01-18 20:23, scream wrote:
    > Oczywiście sprawdzanie stanu konta mi nie działa, bo albo z jakiegoś powodu
    > nie da się wysłać SMSa albo jak już wyśle to odpowiedź w ogóle nie
    > przychodzi.

    A jak w końcu sprawdziłeś że miałeś jeszcze 700MB po pierwszym razie co
    Ci przestało działać?

> [...]
    > połączenie 29 minut. Potem jeszcze 8 minut rozmowy. Prawie 40 minut
    > stracone na jedno głupie zgłoszenie. Nawet w UPC to działa sprawniej, choć

    A darmowa jest? Bo może się za raz okazać że się nie opłaca dzwonić ;-)

    Tak czy inaczej jestem bardzo ciekaw co tak na prawdę ten pan zrobił
    (nawet jeśli nie było to nie etyczną praktyką...)

  • 4. Data: 2011-01-18 20:28:51
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    On Tue, 18 Jan 2011 20:51:16 +0100, Adam wrote:
    > Tak czy inaczej jestem bardzo ciekaw co tak na prawdę ten pan zrobił
    > (nawet jeśli nie było to nie etyczną praktyką...)

    Mają tam taką wielką tablicę rozdzielczą na ścianie z 1000 czy ileś
    gniazd, do których jest wpięty Internet tym którym działa. Jak nawiązuje
    połączenie nowy klient gdy już wszystkie 1000 gniazd jest zajęte, to
    losowemu działającemu dotychczas klientowi się wypina i na to miejsce
    wpina nowego.

    Gdy jakiś klient doładuje konto, to też się jakiegoś starego wyłącza i na
    to miejsce wpina tego co doładował, tak samo jak ktoś się zacznie burzyć
    że mu nie działa. Po prostu pan poszedł do tablicy rozdzielczej, wypiął
    jakiegoś losowo wybranego użyszkodnika i na to miejsce wpiął kolegę który
    dzwonił że mu nie działa.

    ;)

  • 5. Data: 2011-01-18 20:41:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-01-18 20:23, scream pisze:
    > Mam pewne podejrzenia, że Orange brzydko kombinuje z ofertą orange free na
    > kartę.
    (...)

    Nie zauważyłem, a korzystam z Orange Free już jakiś czas. Czasem bywają
    problemy techniczne (a gdzie ich nie ma), ale usługa generalnie działa
    poprawnie.

    (...)
    > Zreferowałem mu sprawę tak jak powyżej na co on stwierdził, że nie stosują
    > takich praktyk, a winne sytuacji są przeciażone BTSy.

    Owszem, takich praktyk nie stosują, a co awarii/przyczyny problemu
    odpowiedź dostaniesz dowolną.

> [...]
    > przeciążone BTSy modem łączy się w 3G zamiast 2G. Nie chciał też powiedzieć
    > co zrobił, że nagle usługa zaczęła działać poprawnie.

    Zabrał komuś i dał Tobie. Przecież to oczywiste.

    > Uważajcie więc i lepiej sprawdzajcie konto zanim doładujecie, bo możliwe że
    > operator specjalnie coś kombinuje.

    LOL - korzystając z prepaida nie sprawdzasz stanu konta co jakiś czas?
    No, no - najwyraźniej jesteś z jednym z targetów tego tajnego spisku
    Orange, który ma doprowadzić do zwiększenia wpływów ;)

> [...]
    > trafiłem na kogoś kompetentnego przełączali mnie 6 razy i czekałem na
    > połączenie 29 minut. Potem jeszcze 8 minut rozmowy. Prawie 40 minut

    Trzeba było kupić playowe i na płakać.

    > Nawet w UPC to działa sprawniej, choć
    > myślałem, że gorzej już być nie może.

    Zadzwoń do Aster...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 6. Data: 2011-01-19 10:45:01
    Od: Odwrócona <1...@o...pl>

    grup dyskusyjnych:ih4qoo$b59$...@n...onet.pl...

> [...]
    >
    > Tak w ogóle usługa działa mi poprawnie (od jakichś 8 miesięcy, opisane
    > powyżej problemy zdarzyły się kilka (<5) razy).

    Potwierdzam, ja jestem spod Wrocławia i internet tez sie zawieszal. Zdaje
    sie ze 17.01 tez cos takiego bylo...

  • 7. Data: 2011-01-19 14:27:26
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Miernik" <p...@p...miernik.name> napisał w wiadomości
> [...]
    > że mu nie działa. Po prostu pan poszedł do tablicy rozdzielczej, wypiął
    > jakiegoś losowo wybranego użyszkodnika i na to miejsce wpiął kolegę który

    Żartujesz, ale to prawda.
    Tylko, że zamiast tablicy mechanicznej, stosuje się odpowiednie oprogramowanie.

    j.

  • 8. Data: 2011-01-19 16:44:08
    Od: Adam <e...@g...com>

    On 2011-01-19 15:27, jcm wrote:
    > Żartujesz, ale to prawda.
    > Tylko, że zamiast tablicy mechanicznej, stosuje się odpowiednie
    > oprogramowanie.

    No i, mam nadzieje, jest więcej niż 1000 (wirtualnych) gniazdek? :P

  • 9. Data: 2011-01-19 17:14:20
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 20:51:16 +0100, Adam napisał(a):

    > A jak w końcu sprawdziłeś że miałeś jeszcze 700MB po pierwszym razie co
    > Ci przestało działać?

    Wstyd sie przyznac. Dopatrzylem sie w programie do połączenia opcji
    odczytywania smsów przychodzących :)) I tam bylo napisane, ze dostaje
    bonus, i aktualny stan konta to cos ponad 3,4 GB.

    > A darmowa jest? Bo może się za raz okazać że się nie opłaca dzwonić ;-)

    Zwykly numer komorkowy. Na szczescie Play daje mi w abo 9 godzin na takie
    rozmowy, wiec nie ma bólu. Ale dzis znowu byl zonk z internetem, tym razem
    zalatwilem sprawe w 19 minut. Sukces :)
    --
    best regards,
    scream

  • 10. Data: 2011-01-19 17:15:48
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 20:28:51 +0000 (UTC), Miernik napisał(a):

> [...]
    > połączenie nowy klient gdy już wszystkie 1000 gniazd jest zajęte, to
    > losowemu działającemu dotychczas klientowi się wypina i na to miejsce

    Zabawne, nieprawdaż? Tylko, że dziś było podobnie. Nie działający net,
    rozłączanie, zgłoszenie na infolinie, "prosze spróbować teraz" i voila,
    internet zaczął działać. Pewnie to prawda z tą tablicą :)))

    --
    best regards,
    scream