eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 41. Data: 2019-02-13 21:59:59
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>


    > Najprostsze wytlumaczenie to blad pomiaru :-)

    400km w jedną stronę, na tyle długi kawałek, że można coś wiarygodnie
    zaobserwować, prawda?

    > Ale jesli masz jakiegos saaba z wielkim silnikiem, to moze faktycznie
    > minimum jest przy 160, tak jak u nas na jedynce pali wiecej :-)

    No właśnie to jest ciekawe, że przy spokojnej jeździe (autostradowo
    130-140) wychodzi spalanie na poziomie 10. Jak przydeptałem i starałem
    się mieć 160 z lekkim plusem czasami, to wyszło 9,4.

    Czuć, że samochód chce jechać szybciej i szybciej. Na własne potrzeby
    tłumaczę to tym, że ma ekstra doładowanie z naporu powietrza :) No bo
    jak inaczej?

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. obserwacja nie z jednej trasy
    ps2. idąc tym tropem pomyślałem, że może jeszcze szybciej będzie jeszcze
    lepiej, ale nie... przełom ewidentnie jest na poziomie 160-170


  • 42. Data: 2019-02-13 22:03:27
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Axel" <n...@s...mu>


    wrote in message news:0vb86e1o7fkborqd22ak9ho7kod15jfbc1@4ax.com...

    >> 1. Najwolniej
    >> 2. Max 70
    >>
    >> Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.

    >Bzdury. 70-tką spokojnie pojedziesz na 5. biegu, a dieslem to już w ogóle
    >bez
    >problemu.

    Na 5 tak, ale na 6 już niekoniecznie. U mnie na szóstce przy 100km/h mam
    2000 obr/min, a poniżej 1700 to już samochód nie jedzie. W instrukcji
    zresztą mam, ze poniżej 1500 obr/min nie powinno sie jeździć.

    --
    Axel


  • 43. Data: 2019-02-13 22:03:38
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Wed, 13 Feb 2019 21:35:30 +0100, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .02.2019 o 21:26 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:
    >
    >> Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    >> Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    >> pali mniej niż przy 110-120.
    >
    > fizycznie niemożliwe.

    Pewnie, że możliwe. Wystarczy jeździć na księżycu, albo innym ośrodku o
    nikłej atmosferze i słabej grawitacji.

    A tak na poważniej - to chyba i w ziemskich warunkach teoretycznie
    możliwe, jeśli silnik na tyle potężny że zaczyna pracować wydajnie
    dopiero pod obciążeniem jazdy 160km/h... A jak wolniej to skuteczność
    spada szybciej od strat aerodynamicznych. Ale czy w "normalnym"
    samochodzie dla Kowalskiego to możliwe?

    Mateusz


  • 44. Data: 2019-02-13 22:54:49
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 22:03:27 +0100, w <q420n0$4n4$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    >
    > wrote in message news:0vb86e1o7fkborqd22ak9ho7kod15jfbc1@4ax.com...
    >
    > >> 1. Najwolniej
    > >> 2. Max 70
    > >>
    > >> Obydwa warunki implikują inny niż wysoki bieg, max 3-4.
    >
    > >Bzdury. 70-tką spokojnie pojedziesz na 5. biegu, a dieslem to już w ogóle
    > >bez
    > >problemu.
    >
    > Na 5 tak, ale na 6 już niekoniecznie. U mnie na szóstce przy 100km/h mam
    > 2000 obr/min, a poniżej 1700 to już samochód nie jedzie. W instrukcji
    > zresztą mam, ze poniżej 1500 obr/min nie powinno sie jeździć.

    Czyli będziesz miał 1500obr/min przy 75km/h. Da się.


  • 45. Data: 2019-02-13 22:56:14
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 21:26:25 +0100, w <q41uh6$4dj$2@node1.news.atman.pl>,
    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał(-a):

    > Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    > Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    > pali mniej niż przy 110-120.

    Bo tak nie jest.


  • 46. Data: 2019-02-13 23:09:34
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 21:59:59 +0100, Irek.N. napisał(a):
    >> Najprostsze wytlumaczenie to blad pomiaru :-)
    > 400km w jedną stronę, na tyle długi kawałek, że można coś wiarygodnie
    > zaobserwować, prawda?

    Ale tez mozna sie pomylic.

    >> Ale jesli masz jakiegos saaba z wielkim silnikiem, to moze faktycznie
    >> minimum jest przy 160, tak jak u nas na jedynce pali wiecej :-)
    >
    > No właśnie to jest ciekawe, że przy spokojnej jeździe (autostradowo
    > 130-140) wychodzi spalanie na poziomie 10. Jak przydeptałem i starałem
    > się mieć 160 z lekkim plusem czasami, to wyszło 9,4.

    Pisales o 110-120, a to spora roznica.

    Ciekawe czy dla 140/160 roznica w sprawnosci silnika moglaby powodowac
    takie cuda ... no, nie, raczej nie - chce sie szybciej, to trzeba
    dodac gazu :-)

    Hm, a gdyby dodatkowo byl inny bieg ?

    > Czuć, że samochód chce jechać szybciej i szybciej. Na własne potrzeby
    > tłumaczę to tym, że ma ekstra doładowanie z naporu powietrza :) No bo
    > jak inaczej?

    Wiatr w jedna strone ?
    Bo 400 km to raczej nie pod gorke.

    > ps. obserwacja nie z jednej trasy
    > ps2. idąc tym tropem pomyślałem, że może jeszcze szybciej będzie jeszcze
    > lepiej, ale nie... przełom ewidentnie jest na poziomie 160-170

    J.


  • 47. Data: 2019-02-13 23:31:25
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 13 lutego 2019 14:26:16 UTC-6 użytkownik Irek.N. napisał:
    > Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    > Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    > pali mniej niż przy 110-120. Ja nie ogarniam dlaczego, ale tak po prostu
    > jest i to nie tylko w moim, jeżeli wierzyć specjalistom.
    >
    >

    Wydaje ci sie.
    Tak by moglo byc tylko i wylacznie gdyby silnik w twoim aucie byl okropnie
    nieekonomiczny na nizszych obrotach.
    Poszukaj charakterystyki tego silnika.
    Dla mojego poza momentem i moca byl tez dodany wykres sprawnosci.

    Jak znajdziesz charakterystyke dla Twojego silnika i tam ci wyjdzie ze sprawnosc przy
    tych 160km/h (po odpowiednim sprawdzeniu predkosci obrotowej) jest ze dwa razy wyzsza
    niz przy 110 to ci przyznam racje.

    Ale jak to mowila francuzka spiewaczka: Marneszanse

    A tak naprawde to po prostu cos zle liczysz. Albo polegasz na tym co ci komputer
    wypisuje. A komputer czasem pisze bzdury.

    Jesli przy tankowaniu ci tak wyszlo to tym bardziej to dziwne.


  • 48. Data: 2019-02-13 23:45:40
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Wydaje ci sie.
    > Tak by moglo byc tylko i wylacznie gdyby silnik w twoim aucie byl okropnie
    nieekonomiczny na nizszych obrotach.
    > Poszukaj charakterystyki tego silnika.

    Chyba tak nie jest, bo w spokojnej jeździe po mieście, na trasie porusza
    się w okolicach 1100-1300rpm. Automat oczywiście.


    > Dla mojego poza momentem i moca byl tez dodany wykres sprawnosci.
    > Jak znajdziesz charakterystyke dla Twojego silnika i tam ci wyjdzie ze sprawnosc
    przy tych 160km/h (po odpowiednim sprawdzeniu predkosci obrotowej) jest ze dwa razy
    wyzsza niz przy 110 to ci przyznam racje.
    > Ale jak to mowila francuzka spiewaczka: Marneszanse
    > A tak naprawde to po prostu cos zle liczysz. Albo polegasz na tym co ci komputer
    wypisuje. A komputer czasem pisze bzdury.
    > Jesli przy tankowaniu ci tak wyszlo to tym bardziej to dziwne.

    Sam się dziwię. Mam wykres z hamowni, ale nic więcej.
    Komputer podaje z dokładnością dosłownie do 0.2 litra, w przeciwieństwie
    do mojego drugiego wozidła, w którym ponad litr spokojnie kłamie.
    Zresztą, łatwo się liczy, bo zazwyczaj poruszam się w okolicach 10/100,
    a bak ma 90 litrów. Jak widzę w okolicach 800 przejechane przy
    tankowaniu, to "śpię spokojnie".

    Nie wiem i nie mam jak (nawet mi się nie chce) udowadniać. Sam nie
    rozumiem zjawiska. Nie sądzę abym się mylił, czuć po pedale, że mocniej
    ciągnie i wystarczy mniej nacisnąć aby jechał.


    Wiem. Mogę zrobić kawałek na tempomacie, zmieniając prędkość. Będą to co
    prawda zużycia chwilowe, ale powinno wyjść to o czym piszę.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 49. Data: 2019-02-13 23:49:32
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 13 Feb 2019 23:45:40 +0100, w <q426mb$cql$1@node1.news.atman.pl>,
    "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> napisał(-a):

    > Sam się dziwię. Mam wykres z hamowni, ale nic więcej.

    Jakie masz na hamowni opory powietrza przy 160km/h? :D


  • 50. Data: 2019-02-13 23:52:24
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ale tez mozna sie pomylic.

    Mam klienta za W-wą. Za każdym razem jak tam jadę to się łapię na
    spkojnej jeździe do 1/3 trasy, a później rura...

    Mam pomysł jak to sprawdzić, ale musi się trafić kawałek w miarę prosty
    i nie pochyły, a o to u u mnie trudno. Musi być dalsza trasa.

    > Pisales o 110-120, a to spora roznica.

    Z głowy piszę...na czuja.

    > Hm, a gdyby dodatkowo byl inny bieg ?

    Przy tych prędkościach chyba na ostatnim zawsze jedzie.

    > Wiatr w jedna strone ?
    > Bo 400 km to raczej nie pod gorke.

    Nie sądzę, ale mocny wiatr jest odczuwalny.
    Zastanawiam się jeszcze nad jednym. Buda jest mało opływowa chyba,
    typowy suv. Czy jest możliwe, że przy wyższej prędkości turbulencja jest
    mniejsza? Na ucho robi się głośniej. Albo struga układa się jakoś tak,
    że silnik ma łatwiej?
    Czuć że lepiej ciągnie, ale może to właśnie mniejszy opór a nie większa moc?

    Miłego.
    Irek.N.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: