-
31. Data: 2019-02-13 17:55:51
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>
W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
> Pytanie: z jaką prędkością
I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem silnika),
czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia silnika) i
zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?
--
SW3
----
Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
innych. /Bastiat
-
32. Data: 2019-02-13 17:59:51
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Marek t...@f...pl ...
> Cześć,
>
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
> zastanawiam, z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
> najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
> pierwszym przypadku jest mniejszy opór powietrza, co przekłada się
> na mniejszą stratę energii, ale silnik pracuje z mniejszym momentem
> obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim
> przypadku występuje większa strata energii z powodu większego oporu
> powietrza, ale silnik na wyższych obrotach pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
> spieszy.
>
Z punktu widzenia logiki powiedziałbym ze na maks wysokim biegu przy min
obrotach ktore daja duzy moment obrotowy. :)
W moim dieselku ktory ma maks moment obrotowy od 1500obr/min jazda z
predkoscia 70km/h daje rzeczywiście najmniejsze spalanie (przetestowane
czasami w zimie jak jest slisko)
Ale to teoria - jazda 70km/h to byłaby udreka, nawet nie tyle dla ciebie
ale dla wszystkich innych na drodze.
90km/h juz nikomu nie bedziesz przeszkadzał.
A potem czym szybciej tym pewnie bedzie gorzej bo opory powietrza rosna
ztcp z kwadratem...
Niemniej imo liczenie tego bez uwzglednienia czasu to zakłamywanie
rzeczywistosci. :)
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Demokracja prowadzi do dyktatury"
Platon
-
33. Data: 2019-02-13 18:59:51
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik SW3 s...@p...fm.invalid ...
>> Pytanie: z jaką prędkością
>
> I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem
> silnika), czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia
> silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?
:)
A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
'wali' i mam ja gdzies" MikeXex
-
34. Data: 2019-02-13 20:09:00
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: scobowski <s...@t...pl>
spytaj komputera pokładowego, kiedy masz najniższe chwilowe zużycie.
Jak pojazd nie jest w taki futurystyczny bajer wyposażony - kup
najprostszy interfejs OBD2 via BT, zainstaluj jakąś apkę na telefon, np.
Torque i w nim poczytaj chwilowe zużycie, a potem dobierz prędkość do
zużycia, na które się godzisz.
-
35. Data: 2019-02-13 20:34:52
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .02.2019 o 14:21 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:
> Na 6. nie pojedziesz 70-80km/h. Eee, bez żartów.
>
U mnie automat zapina 6 przy 6x km/h. Silnik ma wtedy około 1100-1200
obr/min.
TG
-
36. Data: 2019-02-13 20:50:34
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 13.02.2019 o 18:59, Budzik pisze:
>> I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem
>> silnika), czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia
>> silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?
>
> :)
> A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
> Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
> stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...
To nie takie proste - w mieście używasz hamulców. Gdyby hamować tylko
silnikiem... wcale nie jest to takie oczywiste (w jednostkach
odległości, gdy czas przejazdu jest nieistotny).
Gdyby rozpędzać się, wrzucać luz i wyłączać silnik to kto wie;)
Shrek
-
37. Data: 2019-02-13 21:26:25
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
pali mniej niż przy 110-120. Ja nie ogarniam dlaczego, ale tak po prostu
jest i to nie tylko w moim, jeżeli wierzyć specjalistom.
Irek.N.
-
38. Data: 2019-02-13 21:33:42
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 13 Feb 2019 21:26:25 +0100, Irek.N. napisał(a):
> Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
> Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
> pali mniej niż przy 110-120. Ja nie ogarniam dlaczego, ale tak po prostu
> jest i to nie tylko w moim, jeżeli wierzyć specjalistom.
Najprostsze wytlumaczenie to blad pomiaru :-)
Ale jesli masz jakiegos saaba z wielkim silnikiem, to moze faktycznie
minimum jest przy 160, tak jak u nas na jedynce pali wiecej :-)
J.
-
39. Data: 2019-02-13 21:35:30
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .02.2019 o 21:26 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:
> Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
> Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
> pali mniej niż przy 110-120.
fizycznie niemożliwe.
TG
-
40. Data: 2019-02-13 21:55:28
Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Marek,
Wednesday, February 13, 2019, 11:42:22 AM, you wrote:
> jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z
jaką prędkością
> najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na
6 biegu
> silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
przypadku jest
> mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę
> energii, ale silnik pracuje z mniejszym
> momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
> drugim przypadku występuje większa
> strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
> wyższych obrotach pracuje bardziej
> wydajnie.
> Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
> najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
> że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.
Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)