eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOptymalna prędkość w trasie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 133

  • 31. Data: 2019-02-13 17:55:51
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-02-13 o 11:42, Marek pisze:
    > Pytanie: z jaką prędkością

    I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem silnika),
    czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia silnika) i
    zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?

    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem
    innych. /Bastiat


  • 32. Data: 2019-02-13 17:59:51
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek t...@f...pl ...

    > Cześć,
    >
    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się
    > zastanawiam, z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    > najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na 6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W
    > pierwszym przypadku jest mniejszy opór powietrza, co przekłada się
    > na mniejszą stratę energii, ale silnik pracuje z mniejszym momentem
    > obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W drugim
    > przypadku występuje większa strata energii z powodu większego oporu
    > powietrza, ale silnik na wyższych obrotach pracuje bardziej
    > wydajnie.
    > Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    > najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie
    > spieszy.
    >
    Z punktu widzenia logiki powiedziałbym ze na maks wysokim biegu przy min
    obrotach ktore daja duzy moment obrotowy. :)
    W moim dieselku ktory ma maks moment obrotowy od 1500obr/min jazda z
    predkoscia 70km/h daje rzeczywiście najmniejsze spalanie (przetestowane
    czasami w zimie jak jest slisko)

    Ale to teoria - jazda 70km/h to byłaby udreka, nawet nie tyle dla ciebie
    ale dla wszystkich innych na drodze.

    90km/h juz nikomu nie bedziesz przeszkadzał.

    A potem czym szybciej tym pewnie bedzie gorzej bo opory powietrza rosna
    ztcp z kwadratem...

    Niemniej imo liczenie tego bez uwzglednienia czasu to zakłamywanie
    rzeczywistosci. :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"
    Platon


  • 33. Data: 2019-02-13 18:59:51
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik SW3 s...@p...fm.invalid ...

    >> Pytanie: z jaką prędkością
    >
    > I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem
    > silnika), czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia
    > silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?

    :)
    A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
    Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
    stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex


  • 34. Data: 2019-02-13 20:09:00
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: scobowski <s...@t...pl>

    spytaj komputera pokładowego, kiedy masz najniższe chwilowe zużycie.
    Jak pojazd nie jest w taki futurystyczny bajer wyposażony - kup
    najprostszy interfejs OBD2 via BT, zainstaluj jakąś apkę na telefon, np.
    Torque i w nim poczytaj chwilowe zużycie, a potem dobierz prędkość do
    zużycia, na które się godzisz.


  • 35. Data: 2019-02-13 20:34:52
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 14:21 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:


    > Na 6. nie pojedziesz 70-80km/h. Eee, bez żartów.
    >

    U mnie automat zapina 6 przy 6x km/h. Silnik ma wtedy około 1100-1200
    obr/min.

    TG


  • 36. Data: 2019-02-13 20:50:34
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.02.2019 o 18:59, Budzik pisze:

    >> I jeszcze pytanie czy ze stałą prędkością (stałym obciążeniem
    >> silnika), czy przyspieszając (dążąc do optymalnego obciążenia
    >> silnika) i zwalniając (hamowanie silnikiem na najwyższym biegu)?
    >
    > :)
    > A wiecej paliwa zuzywasz w miescie czy na trasie?
    > Gdyby przyspieszanie i zwalnianie było bardziej optymalne niz jazda ze
    > stałą predkoscią to mam wrażenie ze mielibysmy perpetuum mobile...

    To nie takie proste - w mieście używasz hamulców. Gdyby hamować tylko
    silnikiem... wcale nie jest to takie oczywiste (w jednostkach
    odległości, gdy czas przejazdu jest nieistotny).

    Gdyby rozpędzać się, wrzucać luz i wyłączać silnik to kto wie;)

    Shrek


  • 37. Data: 2019-02-13 21:26:25
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    pali mniej niż przy 110-120. Ja nie ogarniam dlaczego, ale tak po prostu
    jest i to nie tylko w moim, jeżeli wierzyć specjalistom.

    Irek.N.


  • 38. Data: 2019-02-13 21:33:42
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 13 Feb 2019 21:26:25 +0100, Irek.N. napisał(a):
    > Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    > Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    > pali mniej niż przy 110-120. Ja nie ogarniam dlaczego, ale tak po prostu
    > jest i to nie tylko w moim, jeżeli wierzyć specjalistom.

    Najprostsze wytlumaczenie to blad pomiaru :-)

    Ale jesli masz jakiegos saaba z wielkim silnikiem, to moze faktycznie
    minimum jest przy 160, tak jak u nas na jedynce pali wiecej :-)

    J.


  • 39. Data: 2019-02-13 21:35:30
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2019 o 21:26 Irek.N. <t...@j...taki.jest.pl> pisze:

    > Piszecie że jak najwolniej żeby było najekonomiczniej.
    > Wytłumaczcie mi proszę jak to jest możliwe, że mój samochód przy 160
    > pali mniej niż przy 110-120.

    fizycznie niemożliwe.

    TG


  • 40. Data: 2019-02-13 21:55:28
    Temat: Re: Optymalna prędkość w trasie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marek,

    Wednesday, February 13, 2019, 11:42:22 AM, you wrote:

    > jadę sobie kilka godzin ekspresówką moim benzynowym TSI i tak się zastanawiam, z
    jaką prędkością
    > najlepiej jechać, żeby było najbardziej ekonomicznie. Jak jadę np. 110 km/h, to na
    6 biegu
    > silnik ma 2400 obr/min, a jak 150 km/h to trochę ponad 3000 km/h. W pierwszym
    przypadku jest
    > mniejszy opór powietrza, co przekłada się na mniejszą stratę
    > energii, ale silnik pracuje z mniejszym
    > momentem obrotowym, więc nie wykorzystuję maksymalnie jego mocy. W
    > drugim przypadku występuje większa
    > strata energii z powodu większego oporu powietrza, ale silnik na
    > wyższych obrotach pracuje bardziej
    > wydajnie.
    > Pytanie: z jaką prędkością najlepiej jechać, żeby było
    > najbardziej ekonomicznie? Załóżmy,
    > że czas przejazdu trasy np. 300 km jest nieistotny, bo nam się nie spieszy.

    Jeśli liczysz tylko koszty, to najniższą rozsądną na najwyższym biegu.


    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: