  • 1. Data: 2012-08-28 18:29:57
    Temat: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Napisałem do Playa, gdzie mam im podesłać ich sprzęt, bo nie mam ochoty na 3
    naprawę, wolę skorzystać z ustawowej niezgodności z umową i zażądać wymiany na
    nowy.

    Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję podejmuje
    producent".

    Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)

  • 2. Data: 2012-08-29 23:26:18
    Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 28 Aug 2012 18:29:57 +0200, r...@k...pl napisał(a):

    > Napisałem do Playa, gdzie mam im podesłać ich sprzęt, bo nie mam ochoty na 3
    > naprawę, wolę skorzystać z ustawowej niezgodności z umową i zażądać wymiany na
    > nowy.

    Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z umową?
    Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?

    > Na razie udają głupka, i odsyłają mnie do serwisu, bo "decyzję podejmuje
    > producent".
    >
    > Przerabiał już ktoś tą ścieżkę? Jak będzie cd.? :)

    Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje możliwość
    użycia niezgodności towaru z umową.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

  • 3. Data: 2012-08-29 23:30:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:26:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje możliwość
    > użycia niezgodności towaru z umową.

    A skąd te wnioski? Owszem, klient WYBIERA to albo tamto, ale co jeżeli
    gwarant powie, że naprawa jest niemożliwa, albo nie wywiąże się z
    gwarancji? Klasyczny przypadek niezgodności z umową.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 4. Data: 2012-08-29 23:52:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-29 23:30, Waldek Godel pisze:

    > A skąd te wnioski? Owszem, klient WYBIERA to albo tamto, ale co jeżeli
    > gwarant powie, że naprawa jest niemożliwa, albo nie wywiąże się z
    > gwarancji? Klasyczny przypadek niezgodności z umową.

    Niegodność należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-08-29 23:55:18
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 22:30:46 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    > A skąd te wnioski? Owszem, klient WYBIERA to albo tamto, ale co jeżeli
    > gwarant powie, że naprawa jest niemożliwa, albo nie wywiąże się z
    > gwarancji? Klasyczny przypadek niezgodności z umową.

    Z orzecznictwa Sądu Najwyższego.

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Uprawnienia-kupujace
    go-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa-a-gwarancja-
    2168987.html

  • 6. Data: 2012-08-30 00:10:49
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:55:18 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Z orzecznictwa Sądu Najwyższego.
    >
    > http://www.bankier.pl/wiadomosc/Uprawnienia-kupujace
    go-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa-a-gwarancja-
    2168987.html

    A czytałeś chociaż ten tekst?

  • 7. Data: 2012-08-30 00:12:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:52:54 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Niegodność należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.

    To sporo czasu. Oprócz tego wadą może być trwała nieusuwalność usterki o
    czym klient przekonał się przy trzeciej naprawie.

  • 8. Data: 2012-08-30 00:13:33
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:10:49 +0100, Waldek Godel napisał(a):

    go-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa-a-gwarancja-
    2168987.html

    > A czytałeś chociaż ten tekst?

    Tak, do samego końca.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 9. Data: 2012-08-30 00:16:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 00:13:33 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    go-z-tytulu-niezgodnosci-towaru-z-umowa-a-gwarancja-
    2168987.html

    > Tak, do samego końca.

    No. to teraz jeszcze odrobinka heroicznego wysiłku zrozumienia tekstu i
    zauważysz, że tam napisano dokładnie to samo co ja wcześniej, to co jeszcze
    specjalnie zostawiam w cytacie.

  • 10. Data: 2012-08-30 00:22:25
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Wed, 29 Aug 2012 23:16:54 +0100, Waldek Godel napisał(a):

> [...]
    > zauważysz, że tam napisano dokładnie to samo co ja wcześniej, to co jeszcze

    Chyba ci pomogę:

    "Wydaje się, że jeżeli konsument postanowi, że będzie dochodził swych
    roszczeń na podstawie gwarancji, to nie może jednocześnie korzystać z
    uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Dopiero, jeżeli gwarant nie
    zrealizuje w terminie żądania kupującego opartego na gwarancji, wówczas
    kupujący może posłużyć się uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z
    umową bądź dalej korzystać z gwarancji (pogląd oparty na analogicznych
    rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
    gwarancji jakości- wyrok z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00, Lex nr
    78871)."

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,