  • 11. Data: 2012-08-30 01:08:18
    Temat: Re: Oporność Playa z tyt. "niezgodności z umową"
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 00:22:25 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):

> [...]
    >
    > "Wydaje się, że jeżeli konsument postanowi, że będzie dochodził swych
    > roszczeń na podstawie gwarancji, to nie może jednocześnie korzystać z
    > uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Dopiero, jeżeli gwarant nie
    > zrealizuje w terminie żądania kupującego opartego na gwarancji, wówczas
    > kupujący może posłużyć się uprawnieniami z tytułu niezgodności towaru z
    > umową bądź dalej korzystać z gwarancji (pogląd oparty na analogicznych
    > rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
    > gwarancji jakości- wyrok z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00, Lex nr

    Tak, brawo, o ten kawałek mi chodzi. Teraz jeszcze musisz go zrozumieć.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2012-09-03 06:06:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Po trzech naprawach gwarancyjnych chcesz korzystać z niezgodności z
    > umową? Czytałeś w ogóle przepisy na które usiłujesz się powołać?

    > Odrzucą, ponieważ wcześniejszy wybór ścieżki gwarancyjnej neguje
    > możliwość użycia niezgodności towaru z umową.

    co nei jest prawdą...

    na niezgodność można sie zawsze powołać...

  • 13. Data: 2012-09-11 17:31:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 30 Aug 2012 00:22:25 +0200, w <h...@4...net>,
    Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl> napisał(-a):

> [...]
    > rozważaniach Sądu Najwyższego w stosunku do zbiegu uprawnień z rękojmi i
    > gwarancji jakości- wyrok z dnia 5 lutego 2003 r. II CKN 1248/00, Lex nr

    Konsument (ja) jeszcze nie postanowił, że będzie dochodził swojego roszczenia
    na podstawie gwarancji.

    AFAIR owszem, masz rację, ale w trybie przeszłym. Tzn. kiedyś konsument
    wybierając gwarancję rezygnował tym samym z niezgodności (czy rękojmi - nie
    pamiętam jak to się kiedyś nazywało).

    Obecnie może sobie wybierać.

  • 14. Data: 2012-09-12 08:58:02
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Marek Dyjor nabazgrał(a):

    A wcześniej oddawałeś do nich czy do gwaranta ?? czy za każdym razem ustarka
    była taka sama ??

    Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę produktu a
    nie sprzedawca.

    > co nei jest prawdą...
    > na niezgodność można sie zawsze powołać...

    Ale nie równocześnie, oddając sprzęt decydujesz czy oddajesz na gwarancji
    cyz na ustawie.

  • 15. Data: 2012-09-12 08:59:11
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Waldek Godel nabazgrał(a):

    > A skąd te wnioski? Owszem, klient WYBIERA to albo tamto, ale co jeżeli
    > gwarant powie, że naprawa jest niemożliwa, albo nie wywiąże się z
    > gwarancji?

    Wtedy serwis wystawia pismo o nienapawialności sprzętu i kieruje na drogę
    dystrybucyjną.

  • 16. Data: 2012-09-12 18:34:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-12 08:58, Chris pisze:

    > Bo tak jest, nawet przy ustawie to producent musi stwierdzić wadę
    > produktu a nie sprzedawca.

    Nieprawda.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2012-09-12 18:41:22
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-09-12 18:34, Liwiusz pisze:

    > Nieprawda.

    Wadę potwierdza autoryzowany serwis lub rzeczoznawca. Jak miałby ją
    potwierdzić sklep?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 18. Data: 2012-09-12 18:47:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-12 18:41, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Wadę potwierdza autoryzowany serwis lub rzeczoznawca. Jak miałby ją
    > potwierdzić sklep?

    To zależy jaka wada. Czasem po prostu widać, że jest. A czasem wystarczy
    potwierdzić poprzez brak odpowiedzi w ustawowym terminie.

    Sprzedawca sobie może wykonywać ekspertyz do woli na własny koszt i
    ryzyko, ale do on jest przed klientem stroną reklamacji i to od niego
    klient ma otrzymać odpowiedź.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-09-12 19:50:00
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2012-09-12 18:47, Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Sprzedawca sobie może wykonywać ekspertyz do woli na własny koszt i
    > ryzyko, ale do on jest przed klientem stroną reklamacji i to od niego

    Po 6 miesiącach od zakupu do do klienta należy udowodnienie niezgodności.

  • 20. Data: 2012-09-12 19:56:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-09-12 19:50, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Po 6 miesiącach od zakupu do do klienta należy udowodnienie niezgodności.

    Nie. Na kliencie spoczywa ciężar dowodu, jeśli doszłoby do sprawy
    sądowej. Nie wynika z tego, że sprzedawca może odmówić uznania
    reklamacji "bo klient nie wykazał" - nawet po 6 miesiącach sprzedawca
    powinien we własnym interesie sprawdzić produkt, pod rygorem możliwości
    przegrania przez niego sprawy sądowej.

    --
    Liwiusz