  • 31. Data: 2015-06-09 15:36:21
    Temat: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pietia79" napisał w wiadomości grup
    >Jeżdzę od ponad 2 lat na Goodyear Vector 4 SEASONS, rozmiar własnie
    >165/60/15/, w toyocie avensis.
    >Pomysł okazał się świetny - polecam. Spokój ze zmienianiem (zwłaszcza
    >przy naszej pogodzie).

    Problem z Vectorami jest taki, ze one drogie sa. Powinno starczyc na
    pare zmian, i zaczyna sie zastanawianie czy to aby na pewno byla dobra
    decyzja :-)

    Teraz Michelin ma rzekomo rewelacyjne CrossClimate, na opinie za
    wczesnie, ale cena tez dosc wysoka.

    J.

  • 32. Data: 2015-06-09 16:46:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-06-09 14:23, dddddddd wrote:

    >Tyle, że większość żółtych to jednopasmówki - więc jak wszyscy jadą
    >40 to ty też;)

    Zalezy ile tych wszystkich - oni niech sobie jada 40, a ty migacz, gaz
    do dechy, wyprzedzasz, tanczysz, barierka .... albo kto *** zasadzil
    te drzewa przy jezdni :-)

    Tym niemniej dobre opony w zimie to przyjemnosc, a zle to koszta -
    przy czym nie twierdze ze caloroczne sa zle :-)

    J.

  • 33. Data: 2015-06-09 16:53:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Taa, mozna wejsc raz, drugi, ... tysieczny, a za 1001 bedzie za slisko

    >Ja na okoliczność kopnego śniegu na zadupiu wożę po prostu łańcuchy
    >(a jak się spodziewam problemów, to dorzucam 5 l piasku. Ale to
    >testowałem tylko w Rumunii i to na zimówkach.

    No kopny snieg to raczej cos takiego
    http://nexterio.pl/98907,Fiskars-142070.html
    Opony, jak tylko nie beda prawdziwie letnie, to sobie poradza.

    Za to na lodzie przydatne lancuchy i piasek.

    Tylko ... ja stary narciarz, a lancuchy poltora raza uzylem. Zazwyczaj
    dobra opona wystarcza.
    Ale musialem zrewidowac opinie, ze zimowki sa dla bab i na letnich sie
    wszedzie dojedzie ...

    J.

  • 34. Data: 2015-06-09 16:57:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 16:53, J.F. wrote:

    > No kopny snieg to raczej cos takiego
    > http://nexterio.pl/98907,Fiskars-142070.html
    > Opony, jak tylko nie beda prawdziwie letnie, to sobie poradza.

    To też.

    > Za to na lodzie przydatne lancuchy i piasek.
    >
    > Tylko ... ja stary narciarz, a lancuchy poltora raza uzylem. Zazwyczaj
    > dobra opona wystarcza.

    Zazwyczaj tak - choć czasem po prostu nie - pół biedy jak nie możesz pod
    górkę podjechać - gorzej jak przez pierwszą przejedziesz a potem w dół i
    druga większa - wtedy łańcuchy się przydają.

    Shrek

  • 35. Data: 2015-06-09 17:00:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RD r...@g...com1 ...

    > No... ja.. do 50 w terenie zabudowanym i 90 poza ;)
    >
    > A tak poważnie, to jest w tym i trochę prawdy. Jeżdżę głównie w mieście,
    > czasami trochę poza - tak do 40km, tylko okazjonalnie dalej (ale nie
    > zimą). Nie są to trasy międzymiastowe, czy dalsze, ale chyba o to
    > pytałeś. Cały rok jeżdżę 1-2 razy w tygodniu na "siedlisko" oddalone
    > jakieś 20 km od granic miasta i chociaż drogi są odśnieżane, to jednak
    > nie tak, jak w mieście.

    W takim układzie, jeżeli nie jestes miszczem kierownicy ktory zapierdziela
    (bo w sumie o predkosciach nie odpowiedziałes) to mozesz kupic cokolwiek a
    opona całosezonowa bedzie zdecydowanie dobrym wyborem.
    Kup nasza polska debice navigator.

  • 36. Data: 2015-06-09 17:01:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 16:46, J.F. wrote:

    > Zalezy ile tych wszystkich - oni niech sobie jada 40, a ty migacz, gaz
    > do dechy, wyprzedzasz, tanczysz, barierka .... albo kto *** zasadzil te
    > drzewa przy jezdni :-)

    Wolałbym nie - dlatego jak wszyscy 40 to ja też - choćbym miał zajebiste
    opony, to co - jednego przeskoczysz, przed nim następny. Czyli jak
    miałeś 40, tak dalej masz. Nawet dobre opony i niegorsze umiejętności
    nic nie pomogą, więc nie ma co się wychylać, bo można się zdziwić a nic
    nie zyskam.

    Shrek.

  • 37. Data: 2015-06-10 08:18:21
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > 40, tak dalej masz. Nawet dobre opony i niegorsze umiejętności nic nie
    > pomogą, więc nie ma co się wychylać, bo można się zdziwić a nic nie

    Jak masz sznurek jadących 40 to masz rację, ale jak jest w miarę luźno i
    taki trafia się raz na 5 minut, to ja wolę wyprzedzić.

    --
    Axel

  • 38. Data: 2015-06-10 08:50:52
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 16:53, J.F. pisze:

    > Taa, mozna wejsc raz, drugi, ... tysieczny, a za 1001 bedzie za slisko ...

    oczywiście że tak, ale różnica jest znaczna - na jednych oponach
    wchodzisz w zakręt 40, na drugich 80km/h - to nie znaczy że musisz cały
    czas tak jeździć, ale jednak poczucie bezpieczeństwa większe...

    > No kopny snieg to raczej cos takiego
    > http://nexterio.pl/98907,Fiskars-142070.html
    > Opony, jak tylko nie beda prawdziwie letnie, to sobie poradza.

    ja wożę małą składaną saperkę :)

    Łukasz

  • 39. Data: 2015-06-10 08:54:18
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 17:01, Shrek pisze:

    > Wolałbym nie - dlatego jak wszyscy 40 to ja też - choćbym miał zajebiste
    > opony, to co - jednego przeskoczysz, przed nim następny. Czyli jak
    > miałeś 40, tak dalej masz.

    ja tam na "żółtych" spotykałem dość mały ruch - po wyprzedzeniu
    spokojnie można jechać 80 na prostej

    Nawet dobre opony i niegorsze umiejętności
    > nic nie pomogą, więc nie ma co się wychylać, bo można się zdziwić a nic
    > nie zyskam.
    >
    > Shrek.

    czasem jak na A4 był śnieg to lepiej jechało się na zimówkach lewym
    pasem, bo śnieg nie ubity i auto się trzyma i przy 120 - i hamuje - na
    prawym pasie faktycznie trzeba było jeździć dużo wolniej - bo to już nie
    był śnieg a lód...

    Łukasz

  • 40. Data: 2015-06-10 12:21:34
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > oczywiście że tak, ale różnica jest znaczna - na jednych oponach wchodzisz
    > w zakręt 40, na drugich 80km/h - to nie znaczy że musisz cały czas tak
    > jeździć, ale jednak poczucie bezpieczeństwa większe...

    A bardziej chodzi o to, żeby, jeśli się zdarzy ten jeden jedyny raz wejść w
    zakręt szybciej niż by się chciało, to żeby nie był to ostatni zakręt w
    życiu. I dlatego warto mieć dobre opony.

    --
    Axel