  • 21. Data: 2015-06-09 13:34:53
    Temat: Re: Opony letnie / całoroczne?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 12:51, dddddddd wrote:

    > to nie lepiej odwrotnie - całoroczne na lato i zimowe na śnieg? :)

    No właśnie nie - bo śniegu nie ma, a w błocie to lepiej się caloroczne
    sprawdzają niż zimówki;) A w lato letnie bezapelacyjnie będą ciut lepsze
    od całorocznych - o ile własnie sprawdzam, ale na oko różnica jest
    wyczuwalna. ABS łatwiej włączyć w lato na całorocznych niż na letnich.

    Shrek.

  • 22. Data: 2015-06-09 13:42:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 13:34, Shrek pisze:

> [...]
    > od całorocznych - o ile własnie sprawdzam, ale na oko różnica jest
    > wyczuwalna. ABS łatwiej włączyć w lato na całorocznych niż na letnich.

    ja tam mam inne podejście - mimo że jeżdżę szybko to na suchym
    przyczepności mi nie brakuje. Na mokrym - RainExperty (letnie) super
    jeździły po błocie pośniegowym i nikt mi nie wmówi, że poniżej +7C
    letnie są do bani. Zimowe były niezauważalnie lepsze (przy dodatnich
    temperaturach). A jak się wybieram gdzieś gdzie jest śnieg to potrzebne
    są dobre opony (to akurat testowałem "na placu" pod marketem ;) - na
    dobrych zimowych można naprawdę szybko wejść w zakręt. Ale wtedy
    wielosezonowych do testowania nie miałem...

    Łukasz

  • 23. Data: 2015-06-09 14:02:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 13:42, dddddddd wrote:

    > ja tam mam inne podejście - mimo że jeżdżę szybko to na suchym
    > przyczepności mi nie brakuje.

    Pewnie do czasu:P Na suchym jest większa pokusa, żeby zapierdalać:P

    > Na mokrym - RainExperty (letnie) super
    > jeździły po błocie pośniegowym i nikt mi nie wmówi, że poniżej +7C
    > letnie są do bani. Zimowe były niezauważalnie lepsze (przy dodatnich
    > temperaturach).

    No toż piszę - zimówki są dobre na śnieg. A że śniegu nie ma, to mi się
    lepiej jeździ na całorocznych w zimę niż na zimówkach. Jakbym mieszkał w
    górach, to bym pewnie zmienił zdanie. Ale w mieście czy na krajówkach -
    jak nie ma śniegu, to zimówki bez sensu i całoroczne lepsze, jak jest
    śnieg, to potrzeba ci tylko tyle żeby z miejsca ruszyć - potem i tak
    będziesz stał w korku;)

> [...]
    > dobrych zimowych można naprawdę szybko wejść w zakręt. Ale wtedy
    > wielosezonowych do testowania nie miałem...

    Ja na okoliczność kopnego śniegu na zadupiu wożę po prostu łańcuchy (a
    jak się spodziewam problemów, to dorzucam 5 l piasku. Ale to testowałem
    tylko w Rumunii i to na zimówkach.

    Shrek.

  • 24. Data: 2015-06-09 14:03:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 11:14, Iglo wrote:

    > Ja jak zasypie (a nie bierz ostatnich zim bez zimy za dobrą monetę, w końcu
    posypie) mogę sobie pozwolić nie jechać. Sprawa indywidualna.

    Na większości dróg jak zasypie, to będziesz stał w korku niezależnie od
    obuwia:P

    Shrek.

  • 25. Data: 2015-06-09 14:22:08
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 14:02, Shrek pisze:

    > Pewnie do czasu:P Na suchym jest większa pokusa, żeby zapierdalać:P

    chyba się starzeję albo po prostu za dużo km zrobiłem i za dużo widziałem :)

    > Ja na okoliczność kopnego śniegu na zadupiu wożę po prostu łańcuchy (a
    > jak się spodziewam problemów, to dorzucam 5 l piasku. Ale to testowałem
    > tylko w Rumunii i to na zimówkach.

    jakieś konkretne łańcuchy - coś polecisz?

    Łukasz

  • 26. Data: 2015-06-09 14:23:20
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-06-09 o 14:03, Shrek pisze:

    > Na większości dróg jak zasypie, to będziesz stał w korku niezależnie od
    > obuwia:P
    >
    > Shrek.

    w mieście tak, ale na "żółtych" drogach często śnieg jest, wszyscy
    40km/h, a ty na dobrych kapciach trzymasz się przy 80 :)

    Łukasz

  • 27. Data: 2015-06-09 14:37:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 14:22, dddddddd wrote:

    > jakieś konkretne łańcuchy - coś polecisz?

    Nie wiem - z allegro za 60 PLN. To tylko żeby pojechać jak już naprawdę
    na gumie nie idzie. Wydaje mi się, że jak okazyjnie to wszystko jedno. A
    jak masz nadmiar kasy albo cenisz komfort, to poszukaj takich co się
    łatwiej zakładają. Ja wyciągnąłem swoje raz, więc ciężko mi coś
    doradzić, a na jadnorazową akcję szkoda mi było kasy - trudno - raz się
    ujebałem;)

    Shrek.

  • 28. Data: 2015-06-09 14:38:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-09 14:23, dddddddd wrote:

    > w mieście tak, ale na "żółtych" drogach często śnieg jest, wszyscy
    > 40km/h, a ty na dobrych kapciach trzymasz się przy 80 :)

    Tyle, że większość żółtych to jednopasmówki - więc jak wszyscy jadą 40
    to ty też;)

    Shrek.

  • 29. Data: 2015-06-09 15:06:30
    Od: pietia79 <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 czerwca 2015 00:47:57 UTC+2 użytkownik RD napisał:
    > Hej,
    >
    > Myślę o zakupie nowych opon letnich 195/60/15. Czytałem jednak trochę
    > nt. całorocznych - również starsze wątki z grupy i biorąc pod uwagę
    > jeszcze ostatnie zimy, chyba przekonuję się do całorocznych.
    > Czy ktoś ujeżdża całoroczne w tym/lub podobnym/ rozmiarze? Może coś
    > polecicie w klasie ekonomicznej-średniej? Dotychczas byłem wierny
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny
    > pomysł? ;)

    Jeżdzę od ponad 2 lat na Goodyear Vector 4 SEASONS, rozmiar własnie 165/60/15/, w
    toyocie avensis. Pomysł okazał się świetny - polecam. Spokój ze zmienianiem
    (zwłaszcza przy naszej pogodzie). W śniegu dużym przez te 26 miesięcy miałem okazję
    jeździć raptem kilka razy - nie było problemów ani na trasie, ani na parkingu.
    Wziałem je bo miały najlepsze wyniki testów w prasie moto.
    W lecie trochę głośniejsze - ale nie jest to duża różnica.
    Jazda to ok. 18 tys. rocznie, pół na pół miasto i trasa. Zapłaciłem w 2013r. 1240 zł
    z montażem w Wawie.

  • 30. Data: 2015-06-09 15:32:09
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2015-06-09 00:47, RD wrote:
> [...]
    > Fuldzie od kilku sezonów, ale myślę o zmianie w
    > dół(?)(Kleber,Viking,Kormoran) i całorocznych. Może to nie taki świetny

    w tym roku w aucie mamy wymieniłem na całoroczne (ale mama jeżdzi mało,
    a zimą to święto jak wyjedzie ;), porusza się tylko w mieście).