  • 1. Data: 2015-06-09 11:35:04
    Temat: Tce 0.9 czy 1.0 MPI
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    poszukuję nowego samochodu dla żony. Ma robić 2x25km dziennie poza
    miastem z jakimiś małymi wyjątkami. Ma być tani :) i mieć klimę. To w
    zasadzie wszystko z wymagań, chociaż jak się dowiedziałem takie luksusy
    jak regulacja wysokości fotela, pasów czy koło zapasowe to już nie
    standard...

    Z tego co widzę, w kwocie do 45 000 mogę wybrać Dacię Sandero Stepway
    Ambience z silnikiem Tce 0.9 90KM, taką np. http://tinyurl.com/nwrm2b9

    Albo Skodę Fabię Active z litrowym silnikiem MPI 75 KM. np taka
    http://tinyurl.com/oojzyrd

    Niestety jeszcze w żadnym nie siedzieliśmy, bo nie mamy za bardzo czasu.

    Jeżeli ktoś miał podobny dylemat, to proszę, żeby podzielił się
    praktycznym doświadczeniem. Co nieco w necie oczywiście o tych silnikach
    poczytałem.

    Robiłem wczoraj podejście do Daci, ale nie uświadczyłem nawet zaszczytu
    rozmowy z handlowcem. Czekałem godzinę, bo w salonie jest tylko jeden
    sprzedawca i akurat miał klientów, jak ich załatwił, to zniknął bez
    słowa wyjaśnienia, więc wyszedłem "lekko" podku%^*rwiony.

    Czy to jest norma, bo wozy za dobrze się sprzedają, czy miałem jak
    zwykle pecha? :)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-06-10 06:32:26
    Temat: Re: Tce 0.9 czy 1.0 MPI
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-09 o 11:35, twistedme pisze:
> [...]
    > słowa wyjaśnienia, więc wyszedłem "lekko" podku%^*rwiony.
    >
    > Czy to jest norma, bo wozy za dobrze się sprzedają, czy miałem jak

    Nikt, nic?

    Jeździłem wczoraj Dacią. Hmmm jak już ruszy to jedzie, ale ruszyć
    ciężko, szczególnie jak się lekko toczy na 2. To mnie zaskoczyło
    najbardziej, praktycznie zerowa reakcja na pedał gazu. Sprzęgło brało 3
    cm od końca. Kobieta z salonu twierdziła, że to nie wada, a cecha :)
    (rzeczywiście na formu Daci wiele osób się na to skarży). Jakość
    wykonania całkiem ok, rażą strasznie pokrętła od klimy, jakość plastiku
    jak w chińskiej zabawce ze sklepu typu "wszystko za 5 zł", ale ogólnie
    jako najtańsze nowe auto na rynku wypada całkiem nieźle.

    Zaproponowano nam roczny samochód demo z przebiegiem 3000 o 6 tys taniej
    niż analogiczny model z fabryki - jest już wykupiona 5-letnia gwarancja.
    Są jakieś kategoryczne przeciwwskazania przed kupnem takiego wozu "z
    wystawy"?

    pozdro

  • 3. Data: 2015-06-10 06:51:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jeździłem wczoraj Dacią. Hmmm jak już ruszy to jedzie, ale ruszyć ciężko,
    > szczególnie jak się lekko toczy na 2.

    Nie rozumiem, jak może być ciężko ruszyć, gdy bieg już wrzucony i auto się
    toczy?

> [...]
    > niż analogiczny model z fabryki - jest już wykupiona 5-letnia gwarancja.
    > Są jakieś kategoryczne przeciwwskazania przed kupnem takiego wozu "z

    Są.
    Turbo ma się chłodzić po jeździe, nie dawać w palnik gdy zimne i w ogóle
    dbać.
    Tutaj należy zakładać, że postępowano dokładnie odwrotnie.
    Ale 6 tys w Dacii to znaczny rabat, zwłaszcza jeśli mowa o taniej wersji
    (nie wiem o jakim poziomie cenowym piszesz).
    No i dla mnie 3 cylindrowy silnik jest trudny do zaakceptowania poprzez
    niską kulturę pracy.
    Ale z drugiej strony zawsze lepszy niż słabszy i wolnossący.

  • 4. Data: 2015-06-10 09:13:03
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > No i dla mnie 3 cylindrowy silnik jest trudny do zaakceptowania poprzez
    > niską kulturę pracy.
    > Ale z drugiej strony zawsze lepszy niż słabszy i wolnossący.

    Polecam dokladnie odwrotna konfiguracje. Turbo i bezposredniwtrysk to
    kolejne rzeczy, ktore beda sie sypac.
    Wolnossace silniki sa duzo trwalsze.
    Z tego co kojarze Sandero jest dostepne z silnikiem wolnossacym 1.2

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2015-06-10 14:09:57
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-10 o 06:51, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > Nie rozumiem, jak może być ciężko ruszyć, gdy bieg już wrzucony i auto
    > się toczy?

    Normalnie, podjechałem do skrzyżowania, spojrzałem czy nic nie jedzie
    auto się toczyło ze 3km/h, dwójka i daje gaz a samochód praktycznie
    toczy się dalej te swoje 3km/h, naprawdę ciężko się zbierał i dużo czasu
    mu to zajęło. Nie wiem czy nie lepiej było zatrzymać się do zera i
    ruszać z jedynki...

    Dzisiaj byłem w oplu jest wyprzedaż corsy za 39 tys. 5 drzwi, 1.2, 85KM,
    MT5. To by było chyba lepsza opcja?

    Dacia była za 49, a chcą ją oddać za 43.

  • 6. Data: 2015-06-10 15:29:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-06-10 o 14:09, twistedme pisze:
> [...]
    > toczy się dalej te swoje 3km/h, naprawdę ciężko się zbierał i dużo czasu
    > mu to zajęło. Nie wiem czy nie lepiej było zatrzymać się do zera i

    Od "ruszania" to jest pierwszy a nie drugi bieg, tym bardziej w
    pierdziawce z litrową pojemnością.

  • 7. Data: 2015-06-10 15:51:43
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > dalej te swoje 3km/h, naprawdę ciężko się zbierał i dużo czasu mu to
    > zajęło. Nie wiem czy nie lepiej było zatrzymać się do zera i ruszać z

    Jakie miał obroty?

    W czym przeszkadza wrzucenie 1 biegu w takiej sytuacji? To nie maluch.
    Albo z 2 i chwilę na półsprzęgle jak przy ruszaniu od zera.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-06-10 16:50:12
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-10 o 15:51, yabba pisze:
    > Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakie miał obroty?
    >
    > W czym przeszkadza wrzucenie 1 biegu w takiej sytuacji? To nie maluch.

    W każdym moim wozie, kiedy auto się toczy, jedyna wchodzi z oporem,
    czytałem że to normalne, więc zawsze w takiej sytuacji wrzucam 2.

    > Albo z 2 i chwilę na półsprzęgle jak przy ruszaniu od zera.

    No właśnie tak zrobiłem, z marnym efektem. Specjalnie powtórzyłem to 2x
    dla pewności.

  • 9. Data: 2015-06-10 17:08:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > W każdym moim wozie, kiedy auto się toczy, jedyna wchodzi z oporem,
    > czytałem że to normalne, więc zawsze w takiej sytuacji wrzucam 2.

    Ja wrzucam 1, czasem wchodzi ciężej niż innego biegi. Dla 2 to za niska
    prędkość w większości samochodów.

    > No właśnie tak zrobiłem, z marnym efektem. Specjalnie powtórzyłem to 2x
    > dla pewności.

    Jakie obroty miałeś po puszczeniu sprzęgła? Jak niskie, to i mocy nie było
    na poruszenie 1000 kg.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2015-06-10 17:12:54
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-10 o 17:08, yabba pisze:
> [...]
    > prędkość w większości samochodów.

    > Jakie obroty miałeś po puszczeniu sprzęgła? Jak niskie, to i mocy nie

    Nie spojrzałem. Być może kwestia większej wprawy.