  • 61. Data: 2015-10-27 18:38:32
    Temat: Re: Opony całoroczne
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.10.2015 o 18:25, J.F. pisze:

    > To samo dotyczy zimowek i letnich, szczegolnie jak uslyszysz "panie,
    > tego juz nie warto zakladac" :-)

    No właśnie nie - bo całoroczne wymienisz juz wtedy, gdy jeszcze będą
    wyglądały całkiem znośnie.

    > To szczescie miales, ze rozmiar pasowal.

    Nie, tak kupowałem, żeby pasował na bidę na oba.

    > IMO dokladnie tak samo. Zakladajac ze "nowa" jest powiedzmy przez
    > 5kkm, to dwa komplety zapewniaja nowosc przez 10kkm,

    Zero zjadłeś.

    > niezaleznie od
    > tego czy kupiles je naraz, czy co 3 lata.

    Ale w jednym przypadku (dwóch kompletów) te 2*50 kkm wystarcza na całe
    życie auta u Ciebie, a w drugim wymienisz je nawet 2 razy.
    Więc trzykrotnie będziesz jeździł na nówkach.

    > Oczywiscie mozna sobie kupic trzeci komplet ... ale mozna i czwarty,
    > kto bogatemu zabroni :-)

    > No wiesz dopuszczalny bieznik na letnich 1.6mm, na zimowkach 4mm.

    Ale ja nie patrzę na opony jak polski sknyrus, kupujący używki z 4 mm, i
    dożynający je do 1.6 mm.

    4 mm opony nie założyłbym po żadnym sezonie - lepiej je sprzedać
    gumiarzowi i kupić nowe, a te stare niech sobie potem sknyrusy dożynają.

    > Wiec jak zime przejedziesz, to nie ma potrzeby wyrzucac.

    Ale po drugiej czy trzeciej już by trzeba.
    Ale szkoda, skoro nadal wyglądają tak ładnie.....

  • 62. Data: 2015-10-27 18:52:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:38:32 +0100, Cavallino napisał(a):
    > No właśnie nie - bo całoroczne wymienisz juz wtedy, gdy jeszcze będą
    > wyglądały całkiem znośnie.

    Nie wymienie. Po to jej mam, zeby nawet nie ogladac, dopiero na
    przegladzie zwroca uwage :-)
    No dobra, moze i obejrze, ale bez parcia.

    A jak juz wymieniam, to obejrze, albo mnie spytaja "a te stare to na
    zlom ?"

    > Nie, tak kupowałem, żeby pasował na bidę na oba.

    Takiej bidy, zeby cal srednicy felgi dopasowac, to nie znam :-)

    > Zero zjadłeś.

    "Nowa" opona przez 50tys km ?

    > Ale ja nie patrzę na opony jak polski sknyrus, kupujący używki z 4 mm, i
    > dożynający je do 1.6 mm.

    Gdyby 1.6mm bylo za malo, to by zapisali w ustawie 2.6mm :-)

    > 4 mm opony nie założyłbym po żadnym sezonie - lepiej je sprzedać
    > gumiarzowi i kupić nowe, a te stare niech sobie potem sknyrusy dożynają.

    To byc moze lepiej miec jednak sezonowe - zamiast 3 kompletow kupisz
    sobie 4 i bedziesz mial "nowe" jeszcze czesciej :-)

    > Ale po drugiej czy trzeciej już by trzeba.
    > Ale szkoda, skoro nadal wyglądają tak ładnie.....

    No ale zima przyjdzie, bedzie snieg, bedzie potrzebna przyczepnosc,
    lepiej zmienic. W marcu nie mam takiego parcia :-)

    J.

  • 63. Data: 2015-10-27 19:02:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27.10.2015 o 18:52, J.F. pisze:

    > Nie wymienie.

    To wymienisz auto, gdy już jest skasujesz.

    > "Nowa" opona przez 50tys km ?

    Nie - czas życia opony.
    2*50 =100
    Po takim przebiegu sprzedaje się auto, a nie zmienia opony.
    Czyli w przypadku dwóch kompletów - sprzedajesz z tymi które kupiłeś z
    autem.

    > Gdyby 1.6mm bylo za malo, to by zapisali w ustawie 2.6mm :-)

    I pewnie dlatego taki wybór używek z Niemiec z bieżnikiem większym niż
    1.6 mm.....

    > To byc moze lepiej miec jednak sezonowe - zamiast 3 kompletow kupisz
    > sobie 4 i bedziesz mial "nowe" jeszcze czesciej :-)

    Ano nie - zwłąszcza zimówki nie zużywają się tak szybko.
    A o nie głównie chodzi.

    > No ale zima przyjdzie, bedzie snieg, bedzie potrzebna przyczepnosc,
    > lepiej zmienic. W marcu nie mam takiego parcia :-)

    Dokładnie.
    A uniwersalne dorżniesz latem w dwa, góra trzy sezony i przed zimą
    założysz nowe bez żalu.

  • 64. Data: 2015-10-27 19:39:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:27:21 +0100, Shrek napisał(a):
    > Ciekawe, że mają dramatycznie różne klasy w zależności od rozmiaru.

    Az tak bardzo dramatycznie to nie - klasy D nie ma (dla osobowych),
    wiec miedzy C a E moze byc jakis drobny ulamek roznicy - choc
    wykluczyc wiekszej nie mozna. Tylko dwa rozmiary maja F - i to te
    wezsze.

    I to jest N2 - Navigator bez numerka ma wszedzie E.

    Co ciekawe - sa dwie opony 165/65/r14 z rozna klasa
    http://www.debica.com.pl/opony/_21

    czyzby poprawili sie ?

    > No i że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to
    > dupa:)

    Jakbym nie mial, to moze i bym uwierzyl, ale ze mam, to takie opinie
    mam w d* :-)

    P.S. jakis obiektywny test ... ale jaki ?

    > Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy.

    Skoro zmierzyli, to widac jest mierzalna. Zauwazalna byc nie musi, ale
    przez te kilkadziesiat kkm moze sie uzbierac ta stowka ...

    > Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mają
    > całkiem dobre wyniki (oraz subkiektywne oceny użytkowników, w tym moją)
    > i polecam innym. Brat sępił na Navi i nie poleca, zwłaszcza jak sobie
    > porównał z moim autem. Ty za to proponujesz mnie namówić na coś IMHO
    > gorszego i żebym dołożył zamiast 1 to 4 dyszki. Jak już napisałem dla
    > mnie opony całoroczne są lepsze od zimówek (i dla większości ludzi
    > zapewne również). Zwłaszcza, że zim już nie ma i masz najpierw okresy
    > przejściowe, gdzie diabli wiedzą czy na letnich czy zimowych kapciach
> [...]

    No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we
    Wroclawiu. A jeszcze mozna lubic sporty zimowe i jezdzic tam gdzie
    sniezno i stromo :-)

    J.

  • 65. Data: 2015-10-27 19:48:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.10.2015 19:39, J.F. wrote:

> [...]
    > wiec miedzy C a E moze byc jakis drobny ulamek roznicy - choc
    > wykluczyc wiekszej nie mozna. Tylko dwa rozmiary maja F - i to te

    Coś mi się wydaje, że jak mają od F do C, to to C raczej z dolnej półki
    niż wyższej. Podobnie jak to że i Navi i Vredki mają C nie znaczy, że są
    takie same na mokrym. No i o Vredkach raczej mało opinni że są do bani
    spotkasz, a o Navi jednak tak pół na pół. Dodatkowo sam porównywałem (co
    prawda w różnych samochodach) i różnica była... delikatnie mówiąc w
    późno jesiennym deszczu znaczana.

    > I to jest N2 - Navigator bez numerka ma wszedzie E.

    To raczej nie jest powód do dumy:)

    > Co ciekawe - sa dwie opony 165/65/r14 z rozna klasa
    > http://www.debica.com.pl/opony/_21
    >
    > czyzby poprawili sie ?

    Pewnie podobnie jak VW w wynikach czystości spalin;)

    > Jakbym nie mial, to moze i bym uwierzyl, ale ze mam, to takie opinie
    > mam w d* :-)
    >
    > P.S. jakis obiektywny test ... ale jaki ?

    Taki syntetyczny - czyli choćby te literki. Da się podrasować i z
    pewnością idealny to on nie jest, ale skoro Navi bujają się od C do F...

    > Skoro zmierzyli, to widac jest mierzalna. Zauwazalna byc nie musi, ale
    > przez te kilkadziesiat kkm moze sie uzbierac ta stowka ...

    No może. Ale na to nie liczę.

    > No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we
    > Wroclawiu.

    A ile dni razem śnieg na ulicach leżał?

    > A jeszcze mozna lubic sporty zimowe i jezdzic tam gdzie
    > sniezno i stromo :-)

    To wtedy napewno warto zainwestować w coś lepszego niż budżetowe Navi;)

    Shrek.

  • 66. Data: 2015-10-28 11:27:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 27 Oct 2015 19:39:59 +0100, w <i...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we
    > Wroclawiu.

    To ja w innym Wrocławiu mieszkam.

  • 67. Data: 2015-10-28 13:59:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 11:27:15 +0100, r...@k...pl napisał(a):

    > To ja w innym Wrocławiu mieszkam.

    Chyba w jakims innym
    http://www.gazetawroclawska.pl/tag/atak-zimy-wroclaw
    .html

    J.

  • 68. Data: 2015-10-28 14:26:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 28 Oct 2015 13:59:58 +0100, w <a...@4...net>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Chyba w jakims innym
    > http://www.gazetawroclawska.pl/tag/atak-zimy-wroclaw
    .html

    Pierwszy link już wywołuje uśmiech:
    "W czwartek gęsty śnieg padał od godziny 8 we Wrocławiu. Na szczęście od razu
    topniał, bo w mieście utrzymywała się dodatnia temperatura."

    Taka to prawdziwa zima, że o-ja-...

    PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy.
    Pozostałe kursy na letnich.

  • 69. Data: 2015-10-28 16:03:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Oct 2015 14:26:51 +0100, r...@k...pl napisał(a):
> [...]
    > "W czwartek gęsty śnieg padał od godziny 8 we Wrocławiu. Na szczęście od razu
    > topniał, bo w mieście utrzymywała się dodatnia temperatura."

    Moze i wywoluje, ale tamten atak to ja jeszcze pamietam i chyba nawet
    tu pisalem - zaczelo sypac w srode po poludniu, w srode w nocy bylo
    grubo sniegu i slisko jak niejednej zimy. Do rana stopnialo i kto
    przespal, ten mogl nawet nie zauwazyc. A kto musial jechac ... oj,
    caloroczne sie przydaly.

    Zobacz jak 1 kwietnia wygladal wtedy nie tylko we Wroclawiu -
    http://kontakt24.tvn24.pl/grad-wiatr-i-snieg-zima-ni
    e-powiedziala-ostatniego-slowa,163320.html

    A zobacz kolejne linki - 9 luty - ulice jak lodowisko, 4 luty -
    lodowisko, 27 stycznia - odsniezanie Rynku, 5 stycznia - sypnelo
    sniegiem. 2014 byl spokoj, w 2013 zima jednak pare razy zaskoczyla
    wroclawskich drogowcow itp.

    > PS. Kilka razy zeszłej zimy byłem z Zieleńcu. Raz musiałem założyć łańcuchy.
    > Pozostałe kursy na letnich.

    No wiesz, tylko nie wiem co o tym myslec:
    -drogowcy dobrze sie sprawili i odsniezyli,
    -zima byla slaba, skoro dali rade odsniezyc,
    -masz letnie dobre na sniegu ... ostrzegam, nie wszystkie takie sa,
    -glupi jestes, skoro sie do Zielenca na letnich wybierasz :-)

    P.S. Tam nadal nakaz uzywania lancuchow stale stoi ? Tego to nasi
    poslowie nie poprawia ...

    J.

  • 70. Data: 2015-10-28 16:21:14

    Wed, 28 Oct 2015 16:03:39 +0100, w
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > lodowisko, 27 stycznia - odsniezanie Rynku, 5 stycznia - sypnelo
    > sniegiem. 2014 byl spokoj, w 2013 zima jednak pare razy zaskoczyla

    Kurcze, aż 5 dni zimowych. Grubo, chyba kupię sobie kolce :)

> [...]
    > -glupi jestes, skoro sie do Zielenca na letnich wybierasz :-)
    >
    > P.S. Tam nadal nakaz uzywania lancuchow stale stoi ? Tego to nasi

    Nie. Po co? Wcale super nie odśnieżaja, ale na nasze zimy wystarcza.