    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Opony całoroczne
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <t2a4nr2cxta5.1fol8o035279a$.dlg@40tude.net>
    <n0jcr6$9k4$1@node2.news.atman.pl>
    <kseunckpo745$.1400vyuccgbxp$.dlg@40tude.net>
    <n0jhaf$ea1$1@node2.news.atman.pl>
    <1tv0pnyfiziqu$.1mo811073ol7g.dlg@40tude.net>
    <n0kdbl$85b$1@node2.news.atman.pl>
    <562dec12$0$8386$65785112@news.neostrada.pl>
    <n0lmst$dhn$1@node1.news.atman.pl>
    <ykgni19u56yc$.bs0sejdnosxk$.dlg@40tude.net>
    <n0oc5k$ajb$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Tue, 27 Oct 2015 19:39:59 +0100

    Dnia Tue, 27 Oct 2015 18:27:21 +0100, Shrek napisał(a):
    > Ciekawe, że mają dramatycznie różne klasy w zależności od rozmiaru.

    Az tak bardzo dramatycznie to nie - klasy D nie ma (dla osobowych),
    wiec miedzy C a E moze byc jakis drobny ulamek roznicy - choc
    wykluczyc wiekszej nie mozna. Tylko dwa rozmiary maja F - i to te
    wezsze.

    I to jest N2 - Navigator bez numerka ma wszedzie E.

    Co ciekawe - sa dwie opony 165/65/r14 z rozna klasa
    http://www.debica.com.pl/opony/_21

    czyzby poprawili sie ?

    > No i że o Navigatorach znajdziesz mniej więcej połowę opinii, że na mokrym to
    > dupa:)

    Jakbym nie mial, to moze i bym uwierzyl, ale ze mam, to takie opinie
    mam w d* :-)

    P.S. jakis obiektywny test ... ale jaki ?

    > Nic się nie zwróci - nie ma widocznej różnicy.

    Skoro zmierzyli, to widac jest mierzalna. Zauwazalna byc nie musi, ale
    przez te kilkadziesiat kkm moze sie uzbierac ta stowka ...

    > Przecież ja nie sępie. Kupiłem takie jakie mnie zadowalają i mają
    > całkiem dobre wyniki (oraz subkiektywne oceny użytkowników, w tym moją)
    > i polecam innym. Brat sępił na Navi i nie poleca, zwłaszcza jak sobie
    > porównał z moim autem. Ty za to proponujesz mnie namówić na coś IMHO
    > gorszego i żebym dołożył zamiast 1 to 4 dyszki. Jak już napisałem dla
    > mnie opony całoroczne są lepsze od zimówek (i dla większości ludzi
    > zapewne również). Zwłaszcza, że zim już nie ma i masz najpierw okresy
    > przejściowe, gdzie diabli wiedzą czy na letnich czy zimowych kapciach
> [...]

    No akurat przez ostatnich pare lat bylo sporo prawdziwych zim we
    Wroclawiu. A jeszcze mozna lubic sporty zimowe i jezdzic tam gdzie
    sniezno i stromo :-)

    J.