  • 41. Data: 2018-03-04 19:24:22
    Temat: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
    Od: Maciek <n...@n...pl>

    > Rozważałem je kiedyś ale odstaraszyły mnie dane techniczne. W/g opisu to
    > klasa przyczepności na mokrym: B i nieoszczędna (C). Do tego stosunkowo
    > głośna (70dB). Bez problemu można dostać 2x cichsze (67dB) i to w klasie
    > A. Zresztą jest tak kłopot też z rozmiarem bo 40tek przy 245 nie ma. Ale
    > to insza inszość.

    C? Swoją drogą co to znaczy?
    Subiektywnie - ciekawe te klasy ;-) Producent reklamuje je jako
    FuelSaving z niskimi oporami. No i kto ma rację?

    Empirycznie też potwiedzam, opory toczenia są bardzo małe.
    Dobrze to czuć na drodze ze znikomym pochyleniem, gdzie puszcza się
    tylko hamulec np. stojąc w korku. Chwila i można wjechać w tyłek.
    Czuć również, że samochód nabiera na "lekkości" i dynamice w przyspieszaniu.
    Na mokrym bez zastrzeżeń. Nie będę pisaćł jak to zap..m w deszczu i coś
    tam bo to nie ma sensu. Moje odczucia są takie, że dają spory margines
    na obronienie się w przypadku gdy rozsądek zawiódł.

    Co do hałasu, tutaj mogę się zgodzić, mogłaby być cichsza przy czym i
    tak jest oczywiście lepiej niż przy zimówkach.

    Tego co Ci nie napiszą w tych klasach, jedna fajna sprawa, z roku na rok
    przy wcześniejszych ponach np. Fuldach czy BFGoodrich-ach odczuwałem
    pogorszenie przyczepności zwłaszcza na mokrym.
    Tutaj przez kilka lat nic.
    Teraz już owszem, na mokrym nie prezentują za wiele, są do wymiany, guma
    stwardniała.

    > 8 lat jeździsz na tych oponach??? Jak tego dokonałeś? :-D
    > U mnie jest tak, że jeden sezon to przynajmniej 1mm mniej na bieżniku a
    > nie jeżdżę dużo. Góra 30000 rocznie. Pomijam Micheliny bo tam bieżnik w
    > niektórych znika od samego patrzenia się na niego. Może zimówki dłużej
    > wytrzymują bo używam ich ze 2-3 miesiące w roku i nie da się na nich
    > jeździć sprawnie.

    Jak tego dokonałem? Bardzo prosto :) Wszystko mam pod nosem, więc
    przebiegi roczne 10-15tyś, dwa komplety opon lato/zima. jazda prawie
    50%/50%.
    Zazwyczaj zimówki mam od końca października a w kwetniu zmiana.

    Okresowa zamiana przód-tył, równo się zużywają. Ułańska fantazja co raz
    mniej mnie ponosi więc jest im lżej.