eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpinie o oponach - czemu do d...Re: Opinie o oponach - czemu do d...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Thu, 21 Apr 2011 00:03:19 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opinie o oponach - czemu do d...
    References: <io9r6a$8hj$1@news.onet.pl> <4da87159$0$2508$65785112@news.neostrada.pl>
    <io9sst$fco$1@news.onet.pl> <iom3k2$tcd$1@news2.ipartners.pl>
    <iom6rv$g1l$1@news.onet.pl> <iomm6v$16ic$1@news2.ipartners.pl>
    In-Reply-To: <iomm6v$16ic$1@news2.ipartners.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 39
    Message-ID: <4daf5824$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.61.207
    X-Trace: 1303336996 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2454 83.25.61.207:28001
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2363226
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-04-20 15:14, Jakub Witkowski pisze:
    > W dniu 2011-04-20 10:52, MarcinJM pisze:
    >
    >> "Jakby"
    >
    > ... oznacza że przez kilka dni po zmianie, skręcając jak zwykle,
    > nagle budziłem się ciut bliżej środka zakrętu niż dotąd.
    >
    > i "ponadnormatywne napompowanie"
    >> Ponadnoramtywne napompowanie moze skutkowac toczeniem sie opony na
    >> waskiej, srodkowej czesci bieznika.
    >
    > Bez przesady, aż tak to nie pompowałem.
    >
    >> Nie zawsze wiecej znaczy lepiej.
    >
    > Pompowałem normalnie wg tabliczki, pompowałem i więcej, zależnie od
    > humoru, obciążenia itp.
    > I różnicy w kierowaniu nie zauważałem. A jedynie w twardości ogólnej.
    > Zresztą w ogóle
    > sądziłem że wszystko jest w porządku. Potem zmieniłem opony, jadę i
    > nagle... o k...! Jak po szynach!

    Ale właśnie tego typu odczucia mogą się przekładać zupełnie dowolnie na
    faktyczne osiągi.

    Bo często będzie tak, że ustawisz jakiś setup samochodu, wydaje się że
    wszystko super - samochód jedzie "jak po szynach", a tymczasem pomiary
    pokazują że hamuje gorzej, wolniej przejeżdża łuki i gorzej przyspiesza.

    Ustawi się coś innego, samochód zaczyna jeździć "flakowato-gumowato",
    buja się, skacze, a tu się okazuje że czasy okrążenia lepsze.

    Odczucia mocno zawodzą, głównie za sprawą tego że im przyczepność opon
    gorsza tym samochód łatwiej i stabilniej się prowadzi przy prędkościach
    bliskich granicy. Te prędkości są oczywiście niższe niż w lepszych
    oponach, ale tego to już się nie czuje porównując w myślach poprzedni
    komplet opon z nowym, w dodatku często po zimowej przerwie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: