-
31. Data: 2009-07-11 22:07:39
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sat, 11 Jul 2009 21:47:58 +0200, J.F.
<j...@p...onet.pl> wrote:
>On Sat, 11 Jul 2009 11:21:11 -0500, A.L. wrote:
>>>W kazdym. Jest olej, jest cisnienie, jest dziurka, to sika caly czas.
>>
>>Nie pieprz glupot. Sam masz dziurke i sikasz czaly czas. W
>>korobowodzie jest kanal, w sworzniu tlokowym jest otwor i kanal,
>
>Czy mi sie wydaje czy to nie we wszystkich silnikach ?
>Ze czesto korbowod jest bez kanalu, a sworzen tlokowy smaruje olej
>zebrany przez pierscien zgarniajacy ..
>
>J.
Tak bylo w wsilnikach ze "smarowaniem rozbryzgowym". Lata 20 chyba...
A.L.
-
32. Data: 2009-07-11 23:15:08
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "wt" <s...@p...onet.pl>
>>Czy mi sie wydaje czy to nie we wszystkich silnikach ?
>>Ze czesto korbowod jest bez kanalu, a sworzen tlokowy smaruje olej
>>zebrany przez pierscien zgarniajacy ..
>>
>>J.
>
> Tak bylo w wsilnikach ze "smarowaniem rozbryzgowym". Lata 20 chyba...
>
W latach 50 i 60 tez tak bywalo. Lata 20 to poczatek rozwoju motoryzacji.
-
33. Data: 2009-07-12 00:06:58
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sun, 12 Jul 2009 01:15:08 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
wrote:
>>>Czy mi sie wydaje czy to nie we wszystkich silnikach ?
>>>Ze czesto korbowod jest bez kanalu, a sworzen tlokowy smaruje olej
>>>zebrany przez pierscien zgarniajacy ..
>>>
>>>J.
>>
>> Tak bylo w wsilnikach ze "smarowaniem rozbryzgowym". Lata 20 chyba...
>>
>W latach 50 i 60 tez tak bywalo. Lata 20 to poczatek rozwoju motoryzacji.
>
Myli sie Pan. Wlasnie mam na biurku ksiazke "The Gasoline Automobile"
Ben G. Elliott, Earl L. Consoliver, McGraw Hill Book Company, drugie
wydanie, rok 1919. Pierwsze wydanie, 1915.
Opisuja, wraz ze szczegolowymi rysunkami, wspaniale 8 cylindorowe
silniki Cadillaca, 12 cylindrowe silnik Packarda, chlodzone woda,
smarowane pod cisnieniem, z oddzielnymi gaznikami dla par cylindrow, z
elektrycznymi starterami itede. Oplisuja z pol tuzina roznych systemow
zaplonu, skomplikowane regulatory pradnic, skomplikowane skrzynie
biegow i mechanizmy roznicowe, zawieszenie i rozne inne gdgety.
Nei ma:
1. Przedniego napedu
2. Hamulcow tarczowych
3. Samonosnej konstrukcji (bez ramy)
4. Wtrysku paliwa
5. Automatycznej skrzyni biegow
6. Elektroniki
7. Kierunkowskazow :)
8. Silnikow gornozaworowych
Smarowanei rozbryzgowe opisuja jako "prestarzale". Ludzkosc w tym
czasie byla bardziej zaawansowana niz to sie dzis wydaje... Zwlaszcza
gdy sie porowna "postep technologiczny" presentowany przez samochody
Warszawa, Syrena czy Trabant i z tym z lat 20.
A.L.
P.S> Poza tym, pamietam samochody z lat 60. Czy moze pan wskazac ktory
mial smarowanie rozbryzgowe?
-
34. Data: 2009-07-12 01:13:45
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>>>> Poczytaj se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
>>>> http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
>>>> na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
>>>> otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
>>>> wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
>>> Na tym rysunku
>>>
>>> http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
nkshaft
>>> A.L.
>> Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
>> Wtedy ma dwie korby.
>> Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
>> korbami.
>> Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są czopy korbowe
>> podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
>> ( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
>> WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
>> maszyn.)
>> W.Kr.
>>
>
> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
> jak norka
Jak się śmieje norka?
> Cytuje wikipedie:
WOW! Wszech wiedząca wiedźma wikipedia.
> "Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
> czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
> znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".
Zwyczajowo to można w głowę zaliczyć.
> Mam przelozyc na angielski?
A nie lepiej od razu na rosyjski, bo mi tu komuną śmierdzi?
Jeśli mechanik nie rozumie, to znaczy, że to zwykły brudas samochodowy.
zyga
-
35. Data: 2009-07-12 01:14:26
Temat: Re: Olej-cylindy i t?oki
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
>> jak norka
>
> Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
> Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
> obsmieje z tego rezystora
Że niby ma wołać o opornik a na komputer maszyna licząca?
Sorry gościu, ale tobie się coś wydaje.
zyga, elektronik
-
36. Data: 2009-07-12 02:11:39
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sun, 12 Jul 2009 03:14:26 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> wrote:
>
>>> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
>>> jak norka
>>
>> Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
>> Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
>> obsmieje z tego rezystora
>
>Że niby ma wołać o opornik a na komputer maszyna licząca?
>Sorry gościu, ale tobie się coś wydaje.
>
>zyga, elektronik
Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos tak
glupio wyszlo...
A.L.
-
37. Data: 2009-07-12 02:12:47
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: A.L. <a...@a...com>
On Sun, 12 Jul 2009 03:13:45 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
<z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
a.com> wrote:
>>>
>>
>> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
>> jak norka
>
>Jak się śmieje norka?
>
>> Cytuje wikipedie:
>
>WOW! Wszech wiedząca wiedźma wikipedia.
>
>> "Najczesciej jednak, zwyczajowo, walem korbowym nazywa sie wal bedacy
>> czescia silnika spalinowego, a walem wykorbionym wal z wykorbieniami
>> znajdujacy sie w kazdej innej maszynie.".
>
>Zwyczajowo to można w głowę zaliczyć.
>
>> Mam przelozyc na angielski?
>
>A nie lepiej od razu na rosyjski, bo mi tu komuną śmierdzi?
>
>Jeśli mechanik nie rozumie, to znaczy, że to zwykły brudas samochodowy.
>
>zyga
No, ciekawe ma Pan rzeczy do powiedzienia. Nei ma Pan tam czegos
jeszcze na podoredziu?... Rownie "intelektualnego"?...
A.L.
-
38. Data: 2009-07-12 09:39:41
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: Wwieslaw <u...@o...pl>
A.L. wrote:
> Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos
> tak glupio wyszlo...
>
> A.L.
Tak sie lubujesz w zrodelkach internetowych:
za google.pl:
Results 1 - 10 of about 138,000 for rezystor. (0.06 seconds)
Results 1 - 10 of about 97,800 for opornik. (0.07 seconds)
Nazwa "rezystor", przynajmniej w internecie, jest bardziej popularna.
Dla zapytania "site:.pl" roznica jest jeszcze wieksza na niekorzysc
opornika.
Wieslaw
-
39. Data: 2009-07-12 10:40:24
Temat: Re: Olej-cylindy i tloki
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 11 Jul 2009 19:06:58 -0500, A.L. wrote:
>Myli sie Pan. Wlasnie mam na biurku ksiazke "The Gasoline Automobile"
>Ben G. Elliott, Earl L. Consoliver, McGraw Hill Book Company, drugie
>wydanie, rok 1919. Pierwsze wydanie, 1915.
>Nei ma:
>1. Przedniego napedu
Zla ksiazka
http://en.wikipedia.org/wiki/Front-wheel_drive
Ale od 31 dostepne seryjnie
>2. Hamulcow tarczowych
http://en.wikipedia.org/wiki/Disc_brake
>3. Samonosnej konstrukcji (bez ramy)
1923
>4. Wtrysku paliwa
http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_injection#History_
and_development
>5. Automatycznej skrzyni biegow
http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_transmission#
History_and_improvements
>7. Kierunkowskazow :)
lata 30 o ile dobrze pamietam
>8. Silnikow gornozaworowych
http://en.wikipedia.org/wiki/OHV
http://en.wikipedia.org/wiki/David_Dunbar_Buick
>6. Elektroniki
Tego faktycznie przed wojna nie bylo.
>Smarowanei rozbryzgowe opisuja jako "prestarzale".
Ale w calosci, czy gornego konca korbowodu ?
>P.S> Poza tym, pamietam samochody z lat 60. Czy moze pan wskazac ktory
>mial smarowanie rozbryzgowe?
Renault 12, produkowany do lat 90 pod nazwa Dacia.
Tzn wal mial smarowany cisnieniowo, panewki korbowodowe tez,
ale korbowod nie mial kanalu.
Co smarowalo cylindry to nie wiem - czy koniec walu uderzal o olej,
czy to co wylecialo przez panewki,
http://en.wikipedia.org/wiki/Connecting_rod
"typically there is a pinhole bored through the bearing and the big
end of the con rod so that pressurized lubricating motor oil squirts
out onto the thrust side of the cylinder wall to lubricate the travel
of the pistons and piston rings"
J.
-
40. Data: 2009-07-12 14:06:34
Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
>>>> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
>>>> jak norka
>>> Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
>>> Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
>>> obsmieje z tego rezystora
>> Że niby ma wołać o opornik a na komputer maszyna licząca?
>> Sorry gościu, ale tobie się coś wydaje.
>>
>> zyga, elektronik
>
> Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos tak
> glupio wyszlo...
Zastanawiam się, tylko komu tu głupio wychodzi?
Nie pisz więcej, gdy pijesz.
Za słownikiem:
opornik
1. przyrząd włączany w obwody elektryczne w celu zmniejszenia natężenia
prądu
2. mechanizm amortyzujący odrzut lufy działa po oddaniu strzału
rezystor zob. opornik w zn. 1.
Generalnie słowa opornik używają starsi fachowcy, pamiętający dobrze erę
lamp elektronowych.
zyga