  • 41. Data: 2009-07-12 14:07:30
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Tak sie lubujesz w zrodelkach internetowych:
    >

    > za google.pl:
    >
    > Results 1 - 10 of about 138,000 for rezystor. (0.06 seconds)
    >
    > Results 1 - 10 of about 97,800 for opornik. (0.07 seconds)
    >

    > Nazwa "rezystor", przynajmniej w internecie, jest bardziej popularna.
    > Dla zapytania "site:.pl" roznica jest jeszcze wieksza na niekorzysc
    > opornika.

    WOW!

    A może jemu cały czas chodzi o opornik w dziale?
    :>

    zyga

  • 42. Data: 2009-07-12 14:30:02
    Temat: Re: Olej-cylindy i tloki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 12:40:24 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Zla ksiazka
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Front-wheel_drive

    Dobra ksiazka. To jest ksaizna/podrecznik dla amerykanskich mechnikow
    samochodowych. Na pierwszej stronei ma stempel:

    Property of
    Knights Of Columbus Free Evening
    School for ex-serviceman

    Czyli dla przeszkalania bylych zolnierzy. To nie jest podrecznik
    akademicki ani sprawozdanie o najnowszych nowinkach. To jest o
    konstrukcji samochodow bedacych aktualnie na rynku. Oczywiscie,
    wymyslano rozne nowinki, ale nie byly one stosowane w praktyce.

    Brak rozniez (w ksiazce!):

    z. Hamulce hydrauliczne

    Zas moja odpowiedz byla odpowiedzie do postu nei pamietam kogo,
    sugarujacego ze w latach 20 samochody byly proste i prymitywne, ot,
    takie bryczki z silnikami. Ksaizka zadaje temu klam

    A.L.

  • 43. Data: 2009-07-12 14:33:59
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 16:06:34 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    >Zastanawiam się, tylko komu tu głupio wychodzi?
    >Nie pisz więcej, gdy pijesz.

    Pierdol sie

    A.L.

  • 44. Data: 2009-07-12 14:34:32
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 16:07:30 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
    a.com> wrote:

    >WOW!
    >
    >A może jemu cały czas chodzi o opornik w dziale?
    >:>
    >
    >zyga

    Wsadzam cie do KF na dzien dobry. Nei lubie czytac belkotu durni

    A.L.

  • 45. Data: 2009-07-13 18:43:31
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A ja nie mogę się nigdzie dowiedzieć jak smarowane są tłoki w silnikach
    > parowych. Pytałem na okoliczność w muzeum kolejnictwa, ale jeden się
    > przyznał, że nie wie. Pytałem emerytowanego maszynistę, ale ten pracował
    > na spalinowych. W starych podręcznikach było wiele ciekawych wiadomości,
    > ale nie o tym.

    Była tzw. smarotłocznia, zwana też prasą smarną - rodzaj pompy dozującej
    olej do poszczególnych punktów silnika i nie tylko - zwykle dwusekcyjna,
    jedna sekcja dozowała "olej cylindrowy" druga "olej osiowy" (ten trafiał do
    punktów smaroania nie mających kontaktu z parą).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 46. Data: 2009-07-14 08:42:51
    Temat: Re: Olej-cylindy i toki
    Od: <k...@w...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Oprocz "sikania na denko" olej rozpowadzany jest przez sworzen
    > korbowodu. Smarowanie pzrez sikanie byloby takie sobie.

    > Korbowod niczego nie zgarnia.

    Były silniki które zagarniały olej, miały specjalne łopatki do tego
    (słyszałem z opowiadań ojca).

  • 47. Data: 2009-07-14 11:31:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Jul 2009 10:42:51 +0200, <k...@w...pl> wrote:

    >U?ytkownik "A.L." <a...@a...com> napisa? w wiadomo?ci

    >By?y silniki które zagarnia?y olej, mia?y specjalne ?opatki do tego
    >(s?ysza?em z opowiada? ojca).

    Owe lopatki niczego nei zgarnialy. Owe lopatki rozpryskiwaly olej w
    misce olejowej po to aby olej dostal sie do cylindorow. Takie
    smarowanie nazywalo sie "smarowaniem rozbryzgowym"

    A.L.

  • 48. Data: 2009-07-14 12:44:34
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Owe lopatki niczego nei zgarnialy. Owe lopatki rozpryskiwaly olej w
    > misce olejowej po to aby olej dostal sie do cylindorow. Takie
    > smarowanie nazywalo sie "smarowaniem rozbryzgowym"
    >
    > A.L.
    Znowu w jakiejś Wikipedii wyczytałeś i się mądrujesz? Przecież napisał że w
    takich silnikach są łopatki które zagarniają, dla pewności powtórzę, zagarniają.
    Nie zgarniają jak mylnie zrozumiałeś, a zagarniają. To istotna różnica. Zgarniać
    można śnieg sipą. W przypadku trawy zgarnianie nazwano grabieniem. Do zgarniania
    oleju w silniku są na przykład specjalne pierścienie założone na tłok. A do
    zagarniania oleju w silnikach smarowanych rozbryzgowo spotyka się blaszane
    łopatki przykręcane do korbowodów albo specjalnie ukształtowane wypustki na wale
    wykorbionym. Często jedno i drugie rozwiązanie się stosuje. Chociaż jak silnik
    jednocylindrowy to i wał korbowy też czasami może mieć. Wał korbowy w silnikach
    spalinowych można zobaczyć w silnikach modelarskich.

  • 49. Data: 2009-07-14 12:58:51
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Jul 2009 14:44:34 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >Znowu w jakiejś Wikipedii wyczytałeś i się mądrujesz? Przecież napisał że w
    >takich silnikach są łopatki które zagarniają, dla pewności powtórzę, zagarniają.

    Owszem. Nei zauwazylem ze gosciu napsial "zagariaja"

> [...]
    >łopatki przykręcane do korbowodów albo specjalnie ukształtowane wypustki na wale

    Zeby sie nawet zesral po trzykroc, to silnik spalinowy ma "WAL
    KORBOWY"

    >Często jedno i drugie rozwiązanie się stosuje. Chociaż jak silnik
    >jednocylindrowy to i wał korbowy też czasami może mieć. Wał korbowy w silnikach
    >spalinowych można zobaczyć w silnikach modelarskich.

    Jak wyzej

    A.L.

  • 50. Data: 2009-07-23 11:20:38
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
    > jak norka

    Eksperyment wykonany podczas wymiany oleju w silniku.
    Rozmowa wygladala tak:

    (JA) - A prosze mi powiedziec co to jest wał wykorbiony, bo o korbowym
    słyszałem, ale wykrobiony?
    (Mechanik) - To to samo.

    I jakos mnie nie wyśmiał.