eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaOlej-cylindy i tłoki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 41. Data: 2009-07-12 14:07:30
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>


    >> Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos tak
    >> glupio wyszlo...
    >>
    >> A.L.
    >
    > Tak sie lubujesz w zrodelkach internetowych:
    >
    >
    > za google.pl:
    >
    > Results 1 - 10 of about 138,000 for rezystor. (0.06 seconds)
    >
    > Results 1 - 10 of about 97,800 for opornik. (0.07 seconds)
    >
    >
    > Nazwa "rezystor", przynajmniej w internecie, jest bardziej popularna.
    > Dla zapytania "site:.pl" roznica jest jeszcze wieksza na niekorzysc
    > opornika.

    WOW!

    A może jemu cały czas chodzi o opornik w dziale?
    :>

    zyga


  • 42. Data: 2009-07-12 14:30:02
    Temat: Re: Olej-cylindy i tloki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 12:40:24 +0200, J.F.
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >On Sat, 11 Jul 2009 19:06:58 -0500, A.L. wrote:
    >>Myli sie Pan. Wlasnie mam na biurku ksiazke "The Gasoline Automobile"
    >>Ben G. Elliott, Earl L. Consoliver, McGraw Hill Book Company, drugie
    >>wydanie, rok 1919. Pierwsze wydanie, 1915.
    >
    >>Nei ma:
    >>1. Przedniego napedu
    >Zla ksiazka
    >http://en.wikipedia.org/wiki/Front-wheel_drive
    >

    Dobra ksiazka. To jest ksaizna/podrecznik dla amerykanskich mechnikow
    samochodowych. Na pierwszej stronei ma stempel:

    Property of
    Knights Of Columbus Free Evening
    School for ex-serviceman

    Czyli dla przeszkalania bylych zolnierzy. To nie jest podrecznik
    akademicki ani sprawozdanie o najnowszych nowinkach. To jest o
    konstrukcji samochodow bedacych aktualnie na rynku. Oczywiscie,
    wymyslano rozne nowinki, ale nie byly one stosowane w praktyce.

    Brak rozniez (w ksiazce!):

    z. Hamulce hydrauliczne

    Zas moja odpowiedz byla odpowiedzie do postu nei pamietam kogo,
    sugarujacego ze w latach 20 samochody byly proste i prymitywne, ot,
    takie bryczki z silnikami. Ksaizka zadaje temu klam

    A.L.



  • 43. Data: 2009-07-12 14:33:59
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 16:06:34 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    >
    >>>>> Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
    >>>>> jak norka
    >>>> Podobnie, neich Pan spoboje powiedziec jakiemus elektronikowi: "Hej,
    >>>> Staszek, nie masz tam w szufladzie REZYSTORA 2 kiloomy"? Tez Pana
    >>>> obsmieje z tego rezystora
    >>> Że niby ma wołać o opornik a na komputer maszyna licząca?
    >>> Sorry gościu, ale tobie się coś wydaje.
    >>>
    >>> zyga, elektronik
    >>
    >> Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos tak
    >> glupio wyszlo...
    >
    >Zastanawiam się, tylko komu tu głupio wychodzi?
    >Nie pisz więcej, gdy pijesz.

    Pierdol sie

    A.L.


  • 44. Data: 2009-07-12 14:34:32
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 12 Jul 2009 16:07:30 +0200, "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:

    >
    >>> Coz, powiedzial Pan co wiedzial. A ze wiele nei wiedzial, to jakos tak
    >>> glupio wyszlo...
    >>>
    >>> A.L.
    >>
    >> Tak sie lubujesz w zrodelkach internetowych:
    >>
    >>
    >> za google.pl:
    >>
    >> Results 1 - 10 of about 138,000 for rezystor. (0.06 seconds)
    >>
    >> Results 1 - 10 of about 97,800 for opornik. (0.07 seconds)
    >>
    >>
    >> Nazwa "rezystor", przynajmniej w internecie, jest bardziej popularna.
    >> Dla zapytania "site:.pl" roznica jest jeszcze wieksza na niekorzysc
    >> opornika.
    >
    >WOW!
    >
    >A może jemu cały czas chodzi o opornik w dziale?
    >:>
    >
    >zyga

    Wsadzam cie do KF na dzien dobry. Nei lubie czytac belkotu durni

    A.L.


  • 45. Data: 2009-07-13 18:43:31
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: "Jd." <j...@i...pl>


    Użytkownik "wt" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h3a40q$gk7$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > A ja nie mogę się nigdzie dowiedzieć jak smarowane są tłoki w silnikach
    > parowych. Pytałem na okoliczność w muzeum kolejnictwa, ale jeden się
    > przyznał, że nie wie. Pytałem emerytowanego maszynistę, ale ten pracował
    > na spalinowych. W starych podręcznikach było wiele ciekawych wiadomości,
    > ale nie o tym.

    Była tzw. smarotłocznia, zwana też prasą smarną - rodzaj pompy dozującej
    olej do poszczególnych punktów silnika i nie tylko - zwykle dwusekcyjna,
    jedna sekcja dozowała "olej cylindrowy" druga "olej osiowy" (ten trafiał do
    punktów smaroania nie mających kontaktu z parą).

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl
    ==========###-###-###-###==============




  • 46. Data: 2009-07-14 08:42:51
    Temat: Re: Olej-cylindy i toki
    Od: <k...@w...pl>


    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:uhdh55l6seei1oahbl5q52domfje7mnumv@4ax.com...
    > On Sat, 11 Jul 2009 15:25:40 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
    > wrote:
    >
    >>> W którym po?o?eniu t?oka, góra czy dó? sika na denko? Rozbija si? na
    >>> mgle
    >>> odbijaj?c od denka?
    >
    > Oprocz "sikania na denko" olej rozpowadzany jest przez sworzen
    > korbowodu. Smarowanie pzrez sikanie byloby takie sobie.
    >
    >>W dolnym po?o?eniu korbowód zagarnia olej.
    >
    > Korbowod niczego nie zgarnia.

    Były silniki które zagarniały olej, miały specjalne łopatki do tego
    (słyszałem z opowiadań ojca).



  • 47. Data: 2009-07-14 11:31:12
    Temat: Re: Olej-cylindy i toki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Jul 2009 10:42:51 +0200, <k...@w...pl> wrote:

    >
    >U?ytkownik "A.L." <a...@a...com> napisa? w wiadomo?ci
    >news:uhdh55l6seei1oahbl5q52domfje7mnumv@4ax.com...
    >> On Sat, 11 Jul 2009 15:25:40 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
    >> wrote:
    >>
    >>>> W którym po?o?eniu t?oka, góra czy dó? sika na denko? Rozbija si? na
    >>>> mgle
    >>>> odbijaj?c od denka?
    >>
    >> Oprocz "sikania na denko" olej rozpowadzany jest przez sworzen
    >> korbowodu. Smarowanie pzrez sikanie byloby takie sobie.
    >>
    >>>W dolnym po?o?eniu korbowód zagarnia olej.
    >>
    >> Korbowod niczego nie zgarnia.
    >
    >By?y silniki które zagarnia?y olej, mia?y specjalne ?opatki do tego
    >(s?ysza?em z opowiada? ojca).
    >

    Owe lopatki niczego nei zgarnialy. Owe lopatki rozpryskiwaly olej w
    misce olejowej po to aby olej dostal sie do cylindorow. Takie
    smarowanie nazywalo sie "smarowaniem rozbryzgowym"

    A.L.


  • 48. Data: 2009-07-14 12:44:34
    Temat: Re: Olej-cylindy i toki
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > On Tue, 14 Jul 2009 10:42:51 +0200, <k...@w...pl> wrote:
    >
    > >
    > >U?ytkownik "A.L." <a...@a...com> napisa? w wiadomoÂści
    > >news:uhdh55l6seei1oahbl5q52domfje7mnumv@4ax.com...
    > >> On Sat, 11 Jul 2009 15:25:40 +0200, "wt" <s...@p...onet.pl>
    > >> wrote:
    > >>
    > >>>> W ktĂłrym po?o?eniu t?oka, gĂłra czy dĂł? sika na denko? Rozbija si? na
    > >>>> mgle
    > >>>> odbijaj?c od denka?
    > >>
    > >> Oprocz "sikania na denko" olej rozpowadzany jest przez sworzen
    > >> korbowodu. Smarowanie pzrez sikanie byloby takie sobie.
    > >>
    > >>>W dolnym po?o?eniu korbowĂłd zagarnia olej.
    > >>
    > >> Korbowod niczego nie zgarnia.
    > >
    > >By?y silniki ktĂłre zagarnia?y olej, mia?y specjalne ?opatki do tego
    > >(s?ysza?em z opowiada? ojca).
    > >
    >
    > Owe lopatki niczego nei zgarnialy. Owe lopatki rozpryskiwaly olej w
    > misce olejowej po to aby olej dostal sie do cylindorow. Takie
    > smarowanie nazywalo sie "smarowaniem rozbryzgowym"
    >
    > A.L.
    Znowu w jakiejś Wikipedii wyczytałeś i się mądrujesz? Przecież napisał że w
    takich silnikach są łopatki które zagarniają, dla pewności powtórzę, zagarniają.
    Nie zgarniają jak mylnie zrozumiałeś, a zagarniają. To istotna różnica. Zgarniać
    można śnieg sipą. W przypadku trawy zgarnianie nazwano grabieniem. Do zgarniania
    oleju w silniku są na przykład specjalne pierścienie założone na tłok. A do
    zagarniania oleju w silnikach smarowanych rozbryzgowo spotyka się blaszane
    łopatki przykręcane do korbowodów albo specjalnie ukształtowane wypustki na wale
    wykorbionym. Często jedno i drugie rozwiązanie się stosuje. Chociaż jak silnik
    jednocylindrowy to i wał korbowy też czasami może mieć. Wał korbowy w silnikach
    spalinowych można zobaczyć w silnikach modelarskich.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 49. Data: 2009-07-14 12:58:51
    Temat: Re: Olej-cylindy i toki
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Tue, 14 Jul 2009 14:44:34 +0200, "kogutek" <k...@o...pl> wrote:

    >Znowu w jakiejś Wikipedii wyczytałeś i się mądrujesz? Przecież napisał że w
    >takich silnikach są łopatki które zagarniają, dla pewności powtórzę, zagarniają.

    Owszem. Nei zauwazylem ze gosciu napsial "zagariaja"

    >Nie zgarniają jak mylnie zrozumiałeś, a zagarniają. To istotna różnica. Zgarniać
    >można śnieg sipą. W przypadku trawy zgarnianie nazwano grabieniem. Do zgarniania
    >oleju w silniku są na przykład specjalne pierścienie założone na tłok. A do
    >zagarniania oleju w silnikach smarowanych rozbryzgowo spotyka się blaszane
    >łopatki przykręcane do korbowodów albo specjalnie ukształtowane wypustki na wale
    >wykorbionym.

    Zeby sie nawet zesral po trzykroc, to silnik spalinowy ma "WAL
    KORBOWY"

    >Często jedno i drugie rozwiązanie się stosuje. Chociaż jak silnik
    >jednocylindrowy to i wał korbowy też czasami może mieć. Wał korbowy w silnikach
    >spalinowych można zobaczyć w silnikach modelarskich.

    Jak wyzej

    A.L.


  • 50. Data: 2009-07-23 11:20:38
    Temat: Re: Olej-cylindy i tłoki
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > On Sat, 11 Jul 2009 11:00:28 -0700 (PDT), "W.Kr."
    > <w...@g...com> wrote:
    >
    > >On 11 Lip, 19:19, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > >> On Sat, 11 Jul 2009 12:16:27 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > >>
    > >> >Poczytaj  se, sikacu, cos o smarwoaniu silnikow, na przyklad tutaj:
    > >>
    > >> >http://www.angelfire.com/ia3/autocare/oilsystem.htm
    > >>
    > >> >na tym rysunku jest fotografia korbowodu i w tym korbowodzie widac
    > >> >otwo ktorym wlasnie olej ejst pompowany z walu KORBOWEGO, A nei
    > >> >wykorbionego, KORBOWEGO, zebys nawet zalozyj gacie przez glowe.
    > >>
    > >> Na tym rysunku
    > >>
    > >> http://www.angelfire.com/ia3/autocare/engine.htm#cra
    nkshaft
    > >> A.L.
    > >Wał KORBOWY to wał co ma KORBĘ na jednym końcu, lub na obu końcach.
    > >Wtedy ma dwie korby.
    > >Takim jest np. wał kołowrotu studziennego. Z jedną albo dwiema
    > >korbami.
    > >Wał WYKORBIONY, to wał łamany, którego częściami są  czopy korbowe
    > >podpierające wał, na których OSADZONE są KORBY. Jedna lub kilka.
    > >( Można poczytać w Encyklopedii techniki. Budowa maszyn, str.990-991
    > >WNT W-wa 1969, albo dowolny podręcznik/skrypt traktujący o budowie
    > >maszyn.)
    > >W.Kr.
    > >
    >
    > Niech Pan to powie jakiemus mechanikowi samochodowemu. Obsmieje Pana
    > jak norka

    Eksperyment wykonany podczas wymiany oleju w silniku.
    Rozmowa wygladala tak:

    (JA) - A prosze mi powiedziec co to jest wał wykorbiony, bo o korbowym
    słyszałem, ale wykrobiony?
    (Mechanik) - To to samo.

    I jakos mnie nie wyśmiał.


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: