  • 101. Data: 2019-03-06 14:36:56
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsAA0A8B2B23B4budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Hmm... No to nie znam takich aut co przy 95km/h maja odciecie.

    na dwojce :-)

    Nie chodzi o odciecie - chodzi o predkosc jak juz mijasz tira i mozesz
    zjechac.
    Niektorzy nie maja problemu z przestrzeganiem predkosci przy
    wyprzedzaniu :-)

    >Mam wrazenie ze kiedys tez był duzy bo dróg było mniej.

    Zalezy gdzie. Z Wrocka:
    -do Klodzka droga ciagle ta sama, no nie, jest pare km nowego,
    -do Walbrzycha - jak wyzej,
    -do Jeleniej Gory ta sama,
    -do Legnicy ... w zasadzie ta sama,
    -do Zielonej Gory ... no, ciut przybylo, bo mozna przez A4
    -do Poznania ... w budowie,
    -do Warszawy - przybylo, przy okazji do Gdanska nia mozna jechac
    -do Opola ... przybylo, bo sie autostrada wreszcie zrobila,

    Ale tam, gdzie ciagle smutne dwa pasy, to coraz mniejsze luki na pasie
    z przeciwka.

    >Rozumiem. Ciebie uczyli inaczej.
    >Ja robię to tak, ze juz wczesniej staram sie wypatrzec luke z przodu
    >i tyle.

    Jest to trudne.
    Jak jest wzniesienie - nie wypatrzysz.
    Jak jest zakret - na polowie nie wypatrzysz.
    Jak cos jedzie z przeciwka - zaslania i nie widac co za nim.

    >Ale nie mam jakiegoś wielkiego cisnienia na oszczedzanie kazdych 5
    >sekund
    >wiec moze dlatego nei widze w tym wielkiego problemu.

    No i jedziemy potem 70 za tirem, mniejsza ciezarowka, lub
    kapelusznikiem.

    >Ale to juz beda troche inne odległosci. Ale poniewaz nigdy nie
    >przekraczam busem 110 to w sumie czemu nie :)

    No tak - siedzisz wyzej, to moze widzisz troche lepiej nad osobowkami.
    A ja przez busy nie widze, czy za nim pusto czy nie :-)

    Poza tym busy potrafiaja jezdzic szybko, nawet zastanawiajaco szybko.
    Ostatnio takiego jednego 200/h gonilem ...

    >Tiry 70 na normalnej drodze...? Hmm... Jadac 70 to cie raczej
    >regularnie
    >tiry beda popedzac.

    Ale predkosc prawdziwa - z GPS, nie zawyzona z licznika.
    I niestety - to ja jade za tirem.

    >Pomaga w tym ze co chwile jakis osioł się nie zmiescił...

    No, tak ogolnie to wypadkowosc spadla w kraju przez 30 lat ... mimo,
    ze samochodow przybylo.

    A moze wlasnie dlatego, ze przybylo :-)

    J.

  • 102. Data: 2019-03-06 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Jest to trudne.
    > Jak jest wzniesienie - nie wypatrzysz.
    > Jak jest zakret - na polowie nie wypatrzysz.
    > Jak cos jedzie z przeciwka - zaslania i nie widac co za nim.

    W takich miejscach sie po prostu nie wyprzedza. Koniec kropka.

    > No i jedziemy potem 70 za tirem, mniejsza ciezarowka, lub
    > kapelusznikiem.

    Jakos nie zauwazyłem zeby mi sie to zdarzało jakos specjalnie czesto.

    > No tak - siedzisz wyzej, to moze widzisz troche lepiej nad osobowkami.
    > A ja przez busy nie widze, czy za nim pusto czy nie :-)

    Nie widzisz - nie wyprzedzaj. Daj dowód ze jestes człowiekiem który
    emocjonalnie dorósł do prowadzenia auta.

    > Poza tym busy potrafiaja jezdzic szybko, nawet zastanawiajaco szybko.
    > Ostatnio takiego jednego 200/h gonilem ...

    Oczywiście ze potrafią. Przeciez nie napisałem ze bus nie potrafi tylko
    ze ja tak nie jezdze.

    > Ale predkosc prawdziwa - z GPS, nie zawyzona z licznika.
    > I niestety - to ja jade za tirem.

    Oczywiście ze mowie o prawdziwej.
    Oni regularnie lataja 90 gdzie tylko moga.

    Wszystko po trochu zapewne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 103. Data: 2019-03-06 19:26:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >W takich miejscach sie po prostu nie wyprzedza. Koniec kropka.

    W takich nie.
    Ale takie miejsce mija, widok sie otwiera ... i jaka masz predkosc ?
    Bo mozliwosci sa cztery:
    -przyspieszyles profilaktycznie wczesniej, zeby wykorzystac okazje,
    gdyby sie pojawila,
    -nie przyspieszyles, teraz widzisz kilometr pustego ... i masz mala
    predkosc i jeszcze duzy odstep
    -nie przyspieszyles, ale masz mocny silnik :-)
    -masz slaby silnik, wiec jedziesz kapeluszniczo i nie probujesz :-)

    >Jakos nie zauwazyłem zeby mi sie to zdarzało jakos specjalnie czesto.

    Bo jedziesz przepisowe 90, wiec dochodzich kolejnego zawalidroge
    dlugo.
    Ja po wyprzedzaniu nie zwalniam i dochodze blyskawicznie :-(
    Skutek uboczny - policja mnie rzadko suszy, bo zazwyczaj za kims jade
    :-)

    >Nie widzisz - nie wyprzedzaj. Daj dowód ze jestes człowiekiem który
    >emocjonalnie dorósł do prowadzenia auta.

    No to przeciez nie wyprzedzam, zreszta byloby trudno, chyba ze na
    trzeciego.
    Ale ... to kiedy mam sie rozpedzic, zeby szybko wyprzedzic ?

    >Oczywiście ze mowie o prawdziwej.
    >Oni regularnie lataja 90 gdzie tylko moga.

    Jakos mi nie wyglada.
    Jak jade 70, to czesto za tirem czy inna ciezarowka.

    >Wszystko po trochu zapewne.

    Dawniej wyprzedzalem, a teraz czesto sie nie da, i jade 70, ale za to
    bezpiecznie :-(

    J.

  • 104. Data: 2019-03-06 20:41:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-03 21:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nikomu niczego nie mozna zabronic. Biednemu tez nie mozna zabronic przekraczania
    predkosci. Ale mozna obrzydzic. System punktowy nie ma nic wspolnego z zamoznoscia.
    Oczywiscie po zebraniu kompletu punktow dalej nie mozna zabronic. Ale mozna jeszcze
    bardziej obrzydzic. Mozna zakazac kierowania. Tych co do zakazu sie nie dostosuja
    mozna ukarac taka grzywna ze nawet bogaty jeknie, najbardziej krnabrnych mozna
    czasowo odizolowac za murami z drutami pod napieciem od samochodu. Posiadanie PJ nie
    jest obowiazkowe jak szczepienia. Ma sie tylko prawo do posiadania PJ po spelnieniu
    okreslonych warunkow. Tym ktorzy ciagle i z premedytacja lamia warunki na jakich
    dostali PJ moze zostac ono czasowo odebrane.

    Umiejętność prowadzenia pojazdów to podstawowa umiejętność życiowa a nie
    żadne prawo.

  • 105. Data: 2019-03-06 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > -nie przyspieszyles, ale masz mocny silnik :-)
    > -masz slaby silnik, wiec jedziesz kapeluszniczo i nie probujesz :-)

    Ustalmy wiec do konca warunki brzegowe - mowimy o rajdzie czy o normalnym
    ruchu.
    Jezeli o rajdzie to kazdy jedzie sam, jezeli o ruchu to utyskiwania ze
    komus sie nie udało wyprzedzic tuz za zakretem bo sekunde dłuzej trwało
    przyspieszanie odbieram jako utyskiwania kogos nie do konca rozwinietego
    intelektualnie. ;-P

    > Bo jedziesz przepisowe 90, wiec dochodzich kolejnego zawalidroge
    > dlugo.

    Ach, czyli przypadkowo odowodniłes teze ze jadac przepisow 90 nie ma
    problemu z wyprzedzaniem marudzacych tirów.
    Samozaoranie to sie chyba wsród młodziezy nazywa.

    > Ja po wyprzedzaniu nie zwalniam i dochodze blyskawicznie :-(
    > Skutek uboczny - policja mnie rzadko suszy, bo zazwyczaj za kims jade
    >:-)

    Chyba nie ma sie za bardzo czym chwalic.
    Juz nie raz udowadniano ze jade szybko ale bezpiecznie to marzenia senne
    niedojrzałej młodziezy.

    > No to przeciez nie wyprzedzam, zreszta byloby trudno, chyba ze na
    > trzeciego.
    > Ale ... to kiedy mam sie rozpedzic, zeby szybko wyprzedzic ?

    Wtedy kiedy widzisz dobrze.

    > Jakos mi nie wyglada.
    > Jak jade 70, to czesto za tirem czy inna ciezarowka.

    No i nie wiem co powiedziec... Jezdze duzo i nie zdarza mi sie.

    > Dawniej wyprzedzalem, a teraz czesto sie nie da, i jade 70, ale za to
    > bezpiecznie :-(

    Smuci cie ze jedziesz bezpiecznie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 106. Data: 2019-03-06 21:02:11
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-05 15:54, Pablo Eldiablo wrote:

    > Nie, po prostu brak rozsądku, niepanowanie nad emocjami, brawura, ale i zwykły
    pośpiech leżą w ludzkiej naturze. Nie można zakładać, że nie pojawią się jednostki (a
    raczej bardzo wiele jednostek) zachowujących się nieracjonalnie. Więc jestem wręcz
    pewien, że przy wprowadzeniu ogranicznika we wszystkich autach, na drogach zaroiło by
    się od wyprzedzających się kilometrami łeb w łeb osobówek (bo tiry już są).

    A w piechtochodach co?

  • 107. Data: 2019-03-06 21:02:51
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-05 17:22, p...@g...com wrote:
    > --Nie można zakładać, że nie pojawią się jednostki (a raczej bardzo wiele
    jednostek) zachowujących się nieracjonalnie.

    > Te jednostki przecież istnieją i tak się dziwnie składa że największe skupienie
    występuje na terenach Rzeczypospolitej. W Niemczech np 5 aut pojedzie kolumną z
    prędkością dopuszczalną +10 a w Polsce 5 matołków rozpoczyna karuzelę wyprzedzania po
    czym zwycięzca hebluje i zjeżdża w pierwszej wiosce.

    Jego wyprzedzanie, jego paliwo. W czym problem?

  • 108. Data: 2019-03-06 21:11:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-04 22:38, Mateusz Viste wrote:

    > Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy przekraczając
    > maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym notorycznie łamiąc prawo?
    > Potocznie mówiąc kolega zdaje się być w takim razie "piratem drogowym", a
    > te ograniczenia sprzętowe przecież właśnie dla nich mają być.

    A co, Ty wleczesz się obok tira byle nie złamać ograniczenia? To Ty
    zwykła ci..a jesteś :-)

  • 109. Data: 2019-03-06 21:12:33
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-06 01:37, Marek S wrote:

    > Mało tego: używanie samochodów też nie jest obowiązkowe.

    No ale pierdzenie w stołek chyba jest :-)

  • 110. Data: 2019-03-06 21:14:43
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-06 10:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W smie to chyba najbardziej o tym, zeby ruch ogólnie był bezpieczniejszy.

    To trzeba bezkolizyjne drogi budować, światła na przejściach montować,
    systemy wspomagające itp.