  • 11. Data: 2010-03-25 15:21:55
    Temat: Re: Odpowiednik Nikkora AF-S DX 18-105 ED VR ...
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-03-25 15:25:40 +0100, "JR" <j...@w...pl> said:

    > Ten 17-85, gdy pojawił się na rynku kosztował tyle, co w tej chwili 15-85.
    > Można liczyć, że za jakiś czas cena 15-85 trochę znormalnieje.

    Nie jestem przekonany, czy te niskie ceny nie wynikają z end-of-life
    tego szkła. Innymi słowy czyszczą magazyny i za trochę go nie będzie,
    bo jakieś półtora roku temu jego cona oscylowała w okolicach ~1800 zł.
    I pewnie za rok czy dwa 15-85 też dojdzie do takiego poziomu. Chcesz
    czekać?

    > Ew. uda mi się go dokupić jako używkę.

    Jeśli nawet to znając nasze realia będzie wystawiony za 90% ceny nowego.

    > 550D to jednak nowa konstrukcja i mimo 18Mpx, wysokie ISO jest zaskakująco
    > dobre. Ogólnie ta puszka ma potencjał.
    > No i te filmiki Full-HD :)
    > To tak w kontrze do Nikona.

    I ok, ale co do tego body podepniesz? Jak celujesz w obiektywy pokroju
    17-55/2.8, 70-200/4, 10-22, to u Canona jest fajnie (wręcz -
    najfajniej), poniżej - niespecjalnie. U Nikona z kolei wyższa półka
    jest pieruńsko droga i właściwie dla amatora niebędącego krezusem,
    pozostaje tylko oferta firm trzecich.

    de Fresz

  • 12. Data: 2010-03-25 18:23:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Piotr F.:

    > Rozumiem, ze masz na mysli D90?

    To już zależy czy wolisz odchylany LCD czy wygodniejsze body. Matryca jest
    taka sama.

  • 13. Data: 2010-03-25 22:01:51
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JR" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ew. uda mi się go dokupić jako używkę.
    >
    > 550D to jednak nowa konstrukcja i mimo 18Mpx, wysokie ISO jest zaskakująco

    To może zrób na odwrót, kup tego 15-85, a do niego jakąś używkę? Zdjęcia
    będa zachwycone.
    Piotr

  • 14. Data: 2010-03-26 12:51:12
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" :
    > To może zrób na odwrót, kup tego 15-85, a do niego jakąś używkę? Zdjęcia
    > będa zachwycone.
    > Piotr

    A może odwrotnie -- zdjęcia chwycić za się i nie używać 18-55?

    --
    pzdr.
    JR

  • 15. Data: 2010-03-26 12:58:36
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotr" :
    >>

    > A może odwrotnie -- zdjęcia chwycić za się i nie używać 18-55?

    Aha, to dam prościej.
    Popatrz w innym kierunku, zamiast nowe, wypasione body i używany obiektyw,
    na nowy wypasiony obiektyw, używane body.
    Piotr

  • 16. Data: 2010-03-26 13:06:51
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr" :

    > Aha, to dam prościej.
    > Popatrz w innym kierunku, zamiast nowe, wypasione body i używany obiektyw,
    > na nowy wypasiony obiektyw, używane body.
    > Piotr

    Aha ... rozumiem.

    Ostatnio zapatrzyłem się w:
    http://uta.elektroda.eu/images/Penrose_rot.jpg
    i wszędzie dostrzegam, to czego "nie ma"?

    --
    pzdr.
    JR

  • 17. Data: 2010-03-27 21:29:24
    Od: lelec <m...@g...com>

    On 24 Mar, 13:36, "JR" <j...@w...pl> wrote:
    > ... dla Canona w podobnej cenie i o podobnej jakości obrazu.
    > Jakieś propozycje?

    A proszę cię bardzo:

    Sigma 18-125 OS HSM

    Stabilizację ma, ostrość i AF w porządku, plastyka nie najgorsza i
    spokojny bokeh.

    Tu poczytaj:
    http://www.optyczne.pl/148.1-Test_obiektywu-Sigma_18
    -125_mm_f_3.8-5.6_DC_OS_HSM_Wst%C4%99p.html

    Mam to szkło z Nikonem D5000 i jak na razie nie narzekam.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 18. Data: 2010-03-28 15:45:29
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze lelec:

    > plastyka nie najgorsza

    Możesz pokazać palcem na samplach?

  • 19. Data: 2010-03-29 22:00:14
    Od: "JR" <j...@w...pl>

    Użytkownik "lelec" :

    > A proszę cię bardzo:
    >
    > Sigma 18-125 OS HSM
    >
    > Stabilizację ma, ostrość i AF w porządku, plastyka nie najgorsza i
    > spokojny bokeh.

    Dzięki.
    Optycznie moim zdaniem jest jednak gorszy od 18-105 VR.
    Za to wykonanie solidniejsze.

    W oko wpadła mi przy okazji Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM.

    Czy 550D ma już może korekcję FF/BF w menu?
    Pewnie nie, bo nic o tym nie znalazłem w necie.

    --
    pzdr.
    JR

  • 20. Data: 2010-03-30 06:52:15
    Od: "Szymon R." <b...@...gory.com.pl>

    Dnia 2010-03-30 00:00, JR napisal(a) te oto slowa:
> [...]
    > Za to wykonanie solidniejsze.
    >
    > W oko wpadła mi przy okazji Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM.

    Focę tym szkłem podpiętym pod D80 i jestem zadowolony. Dość wygodny
    zakres, jasny i przyjemnie ciężki ;).
    Pewnym mankamentem są przy niektórych f ciemne rogi, które jak lubisz -
    zostawiasz, a jak nie... to wiadomo ;).

    Szymon R.

    Klub Górski Zdobywcy http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
    Bacówka na Krawcowym Wierchu http://krawcow.pttk.pl