eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPCB - pomogę- konstruktywna dyskusjaOdp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Date: Tue, 18 Feb 2014 12:30:30 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 63
    Message-ID: <ldvh3v$1ie$1@mx1.internetia.pl>
    References: <ldnt0c$bjc$1@mx1.internetia.pl> <ldqoq4$umu$1@mx1.internetia.pl>
    <ldr5hc$a6f$1@mx1.internetia.pl> <ldrbsh$vg0$1@mx1.internetia.pl>
    <ldu0cm$bbe$1@node1.news.atman.pl> <ldudk7$n7v$1@dont-email.me>
    <ldvc8q$gs3$1@mx1.internetia.pl> <ldvea5$64i$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-143-114.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1392723903 1614 77.253.143.114 (18 Feb 2014 11:45:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 18 Feb 2014 11:45:03 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:659940
    [ ukryj nagłówki ]

    >PCB nie nadaje się do lotnictwa. Tak samo zdarzają się błędy przy
    >montażu automatycznym, więc ten rodzaj montażu (i zresztą każdy inny)
    >nie nadaje się do zastosowania w lotnictwie. No i jeszcze zdarza się, że
    >uszkadzają się elementy elektroniczny. To by oznaczało, że urządzenia
    >elektroniczne w ogóle nie nadają się do zastosowań w lotnictwie.
    1) Przez przypadek wysunąłeś, moim zdaniem całkiem logiczny wniosek.
    Zauważ, że nie tylko Ty wysuwasz taką tezę.
    Nie sądzę, że jest ona całkowicie urojona.
    Toż przecież nawet na tej grupie są zwolennicy programatorów do pralek
    w wykonaniu silniczka i styków.
    Dlaczego ELEKTRONICY upierają się, że jest to lepsze do pralek?
    Skoro do pralek może być lepszy element mechaniczny, to
    dlaczego nie w lotnictwie?
    2) Ja jestem przeciwnikiem jakichkolwiek styków.
    Uważam, że programator do pralki na stykach jest zły,
    a także technologia NAPYLANYCH PRZELOTEK na PCB.
    3) Zauważyłem, co napisał kolega, że wielokrotne przelotki minimalizują
    ryzyko.
    Jest to sensowna opcja. Jednak nie kontrolują jej stosowania żadne
    regulacje.
    W szczególności nie widziałem, żadnego programu PCB,
    który domyślnie narzuca stosowanie wielokrotnych przelotek.
    W związku z powyższym taka "proteza" jest praktycznie pojęciem martwym
    i niekontrolowanym w żaden sposób po zbudowaniu urządzenia.
    Należałoby się jeszcze zastanowić nad ich liczbą/sygnał.
    Pytanie czy podwójna przelotka/ sygnał załatwia temat.
    Zapewne należałoby ustalić, że musi być potrójna, a w wyjątkowych
    przypadkach
    dopuszcza się stosowanie podwójnej, ale np. w miejscach odległych od siebie
    o minimum 1cm.
    Uznaje, że taka metoda ma sens w celu utrzymania "trupa" przy życiu.
    Mam na myśli technologię napylanych przelotek.
    4) Zaufani producenci i cena.
    Polecam przypadki zaufanych marek producentów,
    którzy do niedawna byli uznawani za dobrych i sprawdzonych w branży
    samochodowej,
    jak MB czy AUDI. Nadzieja, np. że określone silniki np. AUK, BKH montowane
    w AUDI 3,2FSI przejedą bez awarii rozrządu (łańcuch) więcej jak 200 tys. km,
    pozostaje tylko nadzieją.
    Przy czym inne, DUŻO tańsze modele, nawet historyczne jak Seicento nie mają
    _z rozrządem_ niemal żadnego problemu.
    Te cieszące się zaufaniem MARKI są wyjątkowo drogie i nie dają gwarancji na
    rozrząd. (naprawa: min. 12 tys.PLN)
    No, ale przy przekręcaniu kluczyka tracisz tylko 12 tys. zł.
    Samolot spada czasem 12 tys. km w dół :-(

    > Mi się od czasu do czasu zdarza przy uruchamianiu urządzenia
    > znajdować zarówno uszkodzoną przelotkę jak zwarcie między ścieżkami czy
    > przetrawienie. I co z tego wynika? Mam zrezygnować z przelotek czy ze
    > ścieżek?
    Problem produkcji poprawnych ścieżek i przelotek metalizowanych jest różny.
    Stopień skomplikowania wielokrotnie większy w przypadku przelotek
    metalizowanych.
    Nie wiem, dlaczego płytkarnie maja problem ze ścieżką.
    Jeśli chodzi o przelotki - to jest dużo większy problem w ich
    zdiagnozowaniu.
    np. ścieżka jest na powierzchni i łatwo ją można sprawdzić.
    przelotka jest napylona w otworze 0,6mm lub mniejszym.
    Czym to sprawdzisz?
    Ścieżka jest jednorodna przed wytrawieniem, natomiast przelotka
    w ogóle nie ma miedzi przed napyleniem.
    S.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: