  • Data: 2014-02-18 11:57:05
    Temat: Re: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale co potwierdzasz?
    > Jeżeli potwierdzasz, że nie znalazłaś w swoim doświadczeniu,
    > to oznacza to, że nie znalazłeś i nic ponadto.
    > Ja w swoim doświadczeniu znalazłem kilka razy uszkodzone przelotki.
    > Wniosek:
    > Jeden znajduje inny nie.
    > W związku z tym jaką akcję należy wykonać?
    > Zauważ, że nie ma logiki w tym co piszesz, no bo jak można taki wniosek
    > wyciągnąć:
    > "W związku z tym, że są ludzie, którzy nie znajdują uszkodzonych przelotek,
    > uznajemy technologię za wystarczającą do stosowania w lotnictwie"
> [...]

    Po pierwsze to oprócz awarii przelotek zdarzają się zwarcia między
    ścieżkami i przerwy ścieżek. Twoja logika nakazuje uznać, że technologia
    PCB nie nadaje się do lotnictwa. Tak samo zdarzają się błędy przy
    montażu automatycznym, więc ten rodzaj montażu (i zresztą każdy inny)
    nie nadaje się do zastosowania w lotnictwie. No i jeszcze zdarza się, że
    uszkadzają się elementy elektroniczny. To by oznaczało, że urządzenia
    elektroniczne w ogóle nie nadają się do zastosowań w lotnictwie.

    Nie wiem czy zauważyłeś ale Pszemol wspominał o stosowaniu wielokrotnych
    przelotek i wybieraniu zaufanych producentów oferujących wysoką jakość.
    Czyli mechanizm audytów opartych na badaniu jakości technologii i
    testowania produktów na różnych etapach produkcji.

    Logicznie byłoby przyjąć, że do lotnictwa nie nadają się produkty
    realizowane w płytkarniach oferujących pcb po 10-20 zł za dm^2. Ciężko
    natomiast wyciągnąć logiczny wniosek, że akurat przelotki są wyjątkowo
    niepewne. Mi się od czasu do czasu zdarza przy uruchamianiu urządzenia
    znajdować zarówno uszkodzoną przelotkę jak zwarcie między ścieżkami czy
    przetrawienie. I co z tego wynika? Mam zrezygnować z przelotek czy ze
    ścieżek?

    Mario