eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowy samochód z LPG - jaki najlepiej?Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!not-f
    or-mail
    From: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Odp: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
    Date: Tue, 20 Apr 2010 08:59:05 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <hqjjbn$lgs$1@mx1.internetia.pl>
    References: <hqbnnn$r33$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@n...home.net.pl><hqbtiu$fcf$1@inews.gazeta.pl>
    <hqbtp0$9ch$3@news.agh.edu.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <hqcn58$mi9$1@mx1.internetia.pl>
    <4bcac868$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <hqfqd5$t66$1@mx1.internetia.pl>
    <4bccc52a$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-31-196.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1271746743 22044 77.253.31.196 (20 Apr 2010 06:59:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Apr 2010 06:59:03 +0000 (UTC)
    X-Notice1: This post has been postprocessed on the news.internetia.pl server.
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2615.200
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/news/
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2615.200
    X-Notice2: Subject line has been filtered and any Odp: strings removed.
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2273909
    [ ukryj nagłówki ]

    > Podczas pracy na gazie sygnal z sondy dla ECU jest emulowany. Przy
    sekwencji
    > tak nie jest i jakiekolwiek odchylki w skladzie mieszanki zapalaja checka.
    > Jesli gazownik spierdoli i zle poustawia to ten odczyt z sondy nic nei
    > pomoze.
    To już musi być wyjątkowa fajtłapa.
    W programie z KME jest proces uczenia.
    Wszystko wykonuje się automatycznie.
    Ręcznie to podaje się liczbę cylindrów, czy jazda ma być sportowa, czy
    zwykła,
    temperaturę załączania i obroty.
    Jest wykres z sondy lambda.
    Każdy kto choć raz widział jak on wygląda, to od razu wyłapie błędne
    działanie.

    Instalacja podpinająca się pod ECU daje co najwyżej zbliżenie się do
    założeń producenta auta dla benzyny.
    Nie widzę nic złego w osobnym sterowniku ECU-LPG, nawet jak zapala się
    lampka check od oryginalnego ECU.
    To, że się zapala oznacza, że automatyczna regulacja ECU nie działa
    poprawnie.
    Nic w tym dziwnego, skoro pętla automatycznej regulacji została przerwana
    poprzez odcięcie wtryskiwaczy benzyny.
    Sonda lambda nie bada składu mieszanki. To nie spektrometr :-)
    Sygnalizuje tylko przekroczenie poziomu jednego z jej składników. I to
    wystarczy, aby określić, czy mieszanka jest zbyt bogata i zmniejszyć
    podawanie paliwa.
    Wydaje mi się, że emulacja sondy lambda służy temu, aby wyeliminować
    ewentualną przyczynę świecenia lamki check.
    Może być jeszcze tak, że jest inny błąd w samochodzie i mógłby zostać
    zignorowany przez użytkownika,
    który może powiedzieć: "Aaa... to od gazu", a w istocie mogła pójść
    uszczelka pod głowicą i woda się zagotowała.
    S.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: