  • 1. Data: 2010-04-17 09:24:40
    Temat: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
    Od: "Piotr" <q...@g...pl>

    Witam szanowną grupę!
    Chcę kupić nowy lub młody (max. 2 lata) samochód, napędzany LPG. Najlepiej
    (ale nie jest to warunek konieczny) żeby instalacja była założona fabrycznie
    lub bezpośrednio przez dealera i objęta gwarancją. Przede wszystkim silnik
    musi dobrze współpracować z LPG. Z innych wymagań co do auta:
    - niezawodność i trwałość, przebiegi będą bardzo duże, stąd rachunek
    ekonomiczny wskazuje na miażdżącą przewagę LPG nad innymi paliwami.
    - wielkość: przynajmniej kompakt, komfortowy (więc raczej typowe
    małe "mieszczuchy" odpadają) dla 2 osób. Rodzaj nadwozia, ilość drzwi,
    wielkość bagażnika bez większego znaczenia.
    - dobre zawieszenie, auto będzie często używane równiez po słabych drogach.
    - rozsądne koszty napraw w okresie gwarancyjnym.
    Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
    cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.
    Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
    produkowanych w konkretnych krajach.
    Jakie auto byście polecili?

    pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2010-04-17 10:35:45
    Temat: Re: Nowy samochód z LPG - jaki najlepiej?
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Piotr" <q...@g...pl> wrote in message

    Juz widzę, te dwa flejmy pod tematem.. ;-)

    Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de i przejrzyj sobie realne
    spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po
    komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

  • 3. Data: 2010-04-17 11:04:31
    Od: "Piotr" <q...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Hants <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl> napisał(a):

    > Najprosciej - zajrzyj np tu: www.spritmonitor.de i przejrzyj sobie realne
    > spalania ( jesli to jest najwazniejsze kryterium). Pozniej pojezdzij po
    > komisach i poprzymierzaj sie do roznych aut.

    Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
    czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-17 11:07:44
    Od: marjan <k...@g...com>

    Piotr pisze:

    > Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
    > czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

    No to może trochę od dupy strony: Poszukaj aut takiej klasy jaka Cię
    interesuje na allegro z filtrem zasilania LPG.

    Nie będzie to odpowiedź na pytanie, ale może dać wskazówkę: silniki aut
    które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo
    inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 5. Data: 2010-04-17 11:09:22
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.
    > Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut

    Skoda Octavia Tour. Silnik 1.6/102KM z fabryczna instalacja.
    Mimo pozorow auto kompaktowe, ale fotele na maxa do tylu i bardzo
    wygodnie sie jezdzi.
    Jezdzi tego pelno to serwisy znaja, czesci tanie i duzo.
    Nie uchodzi za awaryjny.
    Z powyzszej kwoty, w zaleznosci od wyposazenie zostanie jeszcze troche
    kasy.

    AA

  • 6. Data: 2010-04-17 11:16:19
    Od: "Robert Wicik" <r...@N...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <q...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Nie mam żadnych uprzedzeń co do marki i nie wierzę w mity o jakości aut
    > produkowanych w konkretnych krajach.

    No to może Chevrolet Lacetti - silniki dobrze współpracują z LPG - GM
    oficjalnie dopuszczał instalacje BRC, ale i inne chodzą ładnie.
    http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.ht
    ml#LPG
    Nówka sztuka z salonu, kombi albo hatchback za grosze dostanie.
    Sedan to już teraz nowy model, droższy: Cruze.
    Dla niewtajemniczonych: Lacetii to Nubira III.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-17 11:35:26
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Piotr" <q...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Dzięki, strona ciekawa. Jednak nie odpowiada na podstawowe pytanie -
    > czyli "podatność" poszczególnych silników na zasilanie LPG.

    Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz
    bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyjątkami typu fsi, hemi, etc). Wszystko
    zalezy od poprzedników, jakosci serwisu, ogolnego traktowania auta.
    Na Twoim miejscu pytałbym doswiadczonych instalatorow gazu i raczej o auta
    sprawiajace najwięcej dziwacznych problemów.

  • 8. Data: 2010-04-17 11:58:05
    Od: szwagier <k...@p...fm>

> [...]
    > Cena zakupu: wstępnie zarezerwowałem sobie kwotę do ok. 50-60 tys. PLN, ale
    > cena jest mniej istotna od późniejszych kosztów eksploatacji.

    Octavia Tour.
    Silnik 1,6 niezle znosi LPG (aczkolwiek na poczatku ASO nie potrafilo
    dac sobie rady z gasnieciem silnika na LPG przy dojezdzaniu do
    skrzyzowania, w koncu sie udalo i jest ok). Mam zakladana w ASO Skody
    instalacje Landi Renzo.

    Jesli bardzo slabe drogi to kupujac nowy za rozsadne pieniadze mozna
    dokupic pakiet podnoszacy zawieszenie o kilka centymetrow - Octavia ma
    bardzo nisko miske olejowa. Ale ten pakiet trzeba kupic ZAMAWIAJAC
    samochod, dokupienie go pozniej kilkukrotnie przekracza rozsadne kwoty.

    Moja zrobila od sierpnia ubieglego roku 50 tys i jak na razie zadnych
    problemow nie bylo. A jezdzi glownie po zlych drogach na terenach wiejskich.

    Spalanie srednie okolo 8,5-9 litra gazu/100 km, miedzy przegladami musze
    dolewac 0,5-1 litr oleju w zaleznosci od ilosci jazd autostradami.

    Koszty przegladow przyzwoite.

    Normalnie silnik 1,6 wymaga przegladow co 30 tys km, ze wzgledu na LPG
    wskazane co 15 tys (wymiana oleju + serwis LPG)

    szwagier

  • 9. Data: 2010-04-17 12:37:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 10:35:26 +0100, Hants wrote:

    >Zadna strona www nie odpowie Ci na pytanie tego typu, a "podatny" na gaz
    >bedzie praktycznie kazdy silnik(z wyjątkami typu fsi, hemi, etc).

    A co jest niegazowego w hemi ?

    J.

  • 10. Data: 2010-04-17 12:40:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 17 Apr 2010 11:07:44 +0200, marjan wrote:

> [...]
    >które ukażą Ci się najczęściej *MOGĄ* dobrze znosić zagazowanie (bo
    >inaczej ludzie *RACZEJ* by ich masowo nie gazowali).

    Ale to nie beda auta nowe, tylko stare.
    jak ktos sprzedaje nowe .. oj, cos jest w nim nie tak :-)

    Przestrzegam przed silnikami FSI/GDI itp..

    J.