  • 31. Data: 2010-02-11 01:44:09
    Temat: Re: Grupa się starzeje ;P - nowości Nikona
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-02-10 09:29, Kryhu wrote:
    > Chyba miałeś na myśli C 24/1.4 II L?

    Oczywiście :)

    > Jeśli nowego Nikkora zrobiła ta sama ekipa która skonstruowała 14-24 i
    > 24-70 to spodziewam się rzezi niewiniątek ;)

    Miejmy taką nadzieję. To super ogniskowa i światło, oby tego nie skopali
    to konkurencja będzie miała wyznacznik poziomu do którego trzeba się
    chociaż zbliżyć.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2010-02-11 09:09:31
    Temat: Odp: Grupa się starzeje ;P - nowości Nikona
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hkr8cn$269$...@n...interia.pl...

    14.asp

    > podobno bedzie rewelacja, niektorzy juz dysza z podniecenia w stajni N.
    > Dla mnie ze stajni C na pocieszenie ejst tylko to, ze mam tania wzglednie
    > tania puszke FF z 21Mpix... a tak poza tym to Nikon coraz wiekszego
    > gula robi :)
    ---------------------------
    Pożyjemy, zobaczymy. Załączony MTF nie jest, niestety, rewelacyjny.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 33. Data: 2010-02-11 09:36:37
    Temat: Re: Odp: Grupa się starzeje ;P - nowości Nikona
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Arkadiusz Stopa pisze:

    Hej

    > ---------------------------
    > Pożyjemy, zobaczymy. Załączony MTF nie jest, niestety, rewelacyjny.

    Nie jest?

    http://members.chello.pl/m.kaluza/24vs24.jpg

    Czornyj zebrał to razem z C24/1.4 II przy przysłonie 1.4
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 34. Data: 2010-02-12 10:48:57
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kryhu" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>

    > Nie jest?
    >
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/24vs24.jpg
    >
    > Czornyj zebrał to razem z C24/1.4 II przy przysłonie 1.4

    Nie jest, bo to Nikon ;)
    btw, nikon zaczyna się tam , gdzie Canon się kończy :)

  • 35. Data: 2010-02-12 11:53:57
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Feb 12, 10:48 am, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > (...)
    > btw, nikon zaczyna się tam , gdzie Canon się kończy :)

    Chyba cenowo :P

    P.

  • 36. Data: 2010-02-12 14:20:47
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
    On Feb 12, 10:48 am, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > (...)
    > btw, nikon zaczyna się tam , gdzie Canon się kończy :)

    Chyba cenowo :P

    To także.
    Ale jak porównasz to tak (za DPR)
    http://i927.photobucket.com/albums/ad111/kinon02/nik
    can24mm.png
    to łatwo można zauważyć, że dla 10lpi Nikon kończy na 0.8 na skraju klatki.
    Canon od tego zaczyna na środku (Meridional) ;)
    Na 30 LPI czerwoni wypadają lepiej, to znaczy mniej przegrywają: w środku są
    jedynie o ok 30% słabsi.
    A cena - no cóż. Jeżeli zdecyduję się na takie szkło, to nie cena będzie
    wyznacznikiem.

  • 37. Data: 2010-02-12 16:12:55
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Feb 12, 2:20 pm, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Canon od tego zaczyna na środku (Meridional) ;)
    > Na 30 LPI czerwoni wypadają lepiej, to znaczy mniej przegrywają: w środku są

    Uoj, sorry, nie pogadamy, to za trudne dla mnie - za duzo wykresow,
    ulamkow, procentow, lpi... Ja tam bym wolal zdjecia porownac :P

    A bardziej serio to ja dawno bym przeszedl na zolta strone mocy, gdyby
    Nikon dal mi odpowiedniki (jakosciowe i cenowe) serii F4 Canona, lub
    jakikolwiek sensowny wybor (oprocz Sigmy hehe) za wyraznie mniejsza
    kase niz ich topowe szkla. Jesli Nikon zdazy z tym zanim Canon poprawi
    AF w nastepnym czyms pokroju 5d, to jestem ich :)

    > A cena - no cóż. Jeżeli zdecyduję się na takie szkło, to nie cena będzie
    > wyznacznikiem.

    Zgoda, nie ma miejsca ani czasu na kompromisy gdy chodzi o jakosc. O
    ile jest sie zawodowcem lub po prostu ma sie kase na najlepszy
    dostepny sprzet. Z mojego "prosumerskiego" punktu widzenia, jak mam
    zaplacic 2x wiecej, to oczekuje 2x lepiej, a nie jakis ulamek. Nie
    pisze juz konkretnie o przypadku 24mm 1.4, tylko ogolnie o strategii
    wyceniania niektorych szkiel.

    P.

  • 38. Data: 2010-02-12 16:29:23
    Od: "m0w" <c...@g...pl>

[...]

    Co prawda przeciek, ale szkło tak długo oczekiwane, że chyba stanie się
    prawdą:
    http://nikonrumors.com/2010/02/11/nikon-af-s-70-200m
    m-f4g-ed-vr.aspx

  • 39. Data: 2010-02-12 17:56:21
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "m0w" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > AF w nastepnym czyms pokroju 5d, to jestem ich :)
    >
    > Co prawda przeciek, ale szkło tak długo oczekiwane, że chyba stanie się

    Jeszcze nie...

    Update: this one is BUSTED! This is a PS job from this Ken Rockwell's image (thanks
    GlobalGuy).

    Czyli mit obalony :(

  • 40. Data: 2010-02-12 18:08:51
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    Masz rację, co do cen Nikona, że są wysokie.
    Ale tak było zawsze.
    Jak kupowałem F100 i 80-70AFS to za tę samą cenę mogłem mieć topowego EOS-a
    na film z analogicznym szkłem. Wcześniej np. F801 też kosztował sporo więcej
    niż konkurencja.
    Mam wrażenie, że Nikon poczuł iż odrobił straty w segmencie puszek DSLR, i
    odpuści sobie tanie rozwiązania"pro", mające przyciągnąć amatorów tego
    systemu.
    Bo 16-35/4 - jak to zauważyli niektórzy - zbyt tani nie będzie. I
    podejrzewam, że reszta szkieł "f4" też nie będzie tania.
    Czy za ceną pójdzie jakość - zobaczymy, choć mam nadzieję, że tak. Bo na
    zamianę sytemu mnie nie stać, więc mam nadzieję, że chociaż skompensują mi
    koszty jakością.
    Z drugiej strony amatorskie szkła do DX są całkiem całkiem. Póki co nie ma
    zbyt wiele dobrych budżetowych szkieł do FX. Nie sądzę, aby szybko się
    pojawiły.