  • 21. Data: 2012-01-17 18:15:17
    Temat: Re: Odklejanie się ścieżek
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Sylwester,

    > Chciałem to zabaczyć i wpisałem wycinanie PLCC.
    > Znalazłem to:
    > http://wolewygodniej.pl/torun/ld.php/system/ware/vie
    w.php?tem=p_wis.php&w=35
    > 378

    Po zmasakrowaniu linka wyszedł silikon...

    http://wolewygodniej.pl/torun/ld.php/system/ware/vie
    w.php?tem=p_wis.php&w=35378

    [...]

    > --
    > -- .

    I zrób wreszcie porzad z tym delimiterem, proszę.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2012-01-17 18:19:09
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > tylko naciskasz od góry pod kątem. Nogi strzelają jak folia bąbelkowa :)
    Na
    > YT jest film jak to się wycina. Można by jeszcze ciąć dremelem ale nie mam
    A gdzie jest ten film?
    Ja znalazłem za to taki, który pokazuje jak to zrobić za pomocą
    specjalistycznej końcówki
    i cyny.
    Film jest taki długi jak samo odklejanie, czyli krótki:
    http://www.youtube.com/watch?v=0zH_syz4v7E
    Kiedyś potrzebowałem wylutować ~100 szt. DIP 14 i DIP16.
    nie zastanawiając się wiele sprawdziłem jakie są dostępne końcówki do
    wylutowywania DIP16.
    Okazało się, że najtańszy komplet to końcówka do Wellera W61 z magnetyczna
    stabilizacją temperatury i ta lutownica.
    I to był strzał w dziesiątkę.
    Wylutowywanie specjalistycznymi narzędziami to bajka.
    Faktycznie jeśli bym miał wylutować też z 20+ sztuk, to kupiłbym taką
    końcówkę,
    lub wykonałbym to na maszynie CNC i przykręcił do bazy tej końcówki od
    DIP16 (jest rozbieralna)

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 23. Data: 2012-01-17 18:25:03
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > I zrób wreszcie porzad z tym delimiterem, proszę.
    >
    > --
    > Best regards,
    > RoMan mailto:r...@p...pl
    > Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
    Chciałem dzisiaj, ale jak wszedłem na stronę kolegi Grzegorza
    Niemirowskiego, który ma sposób na OE i zacząłem przeglądać zawartość
    jego hakerskiej strony, przestał mi działać internet na 1h, okna otwierały
    się non stop itp. itd.
    No więc na razie sobie to odpuściłem.
    Chyba, że jest jakieś rozwiązanie z Microsoftu na ten mankament.
    S.

  • 24. Data: 2012-01-17 20:17:48
    Od: RtB <radagast.SPAMOWI.@.NIE.onet.pl>

    Witajcie!
    Dziękuję wszystkim za porady. Pomogły - na płytkach testowych układy
    schodziły gładko, bez odrywania ścieżek. Zapomniałem tylko termopary,
    więc podgrzewacz ustawiłem "na oko" (niestety temperatura na
    wyświetlaczu mało się ma do tego, co osiąga płytka). Do płytek
    "produkcyjnych" już chyba dopracuję technologię - mam nadzieję.

    @Sylwester Łazar: chętnie bym zakupił odpowiednią koncówkę/dyszę do
    lutownicy, ale to nie ode mnie zależy (niestety). Dlatego pozostaje mi
    dopracowanie techniki pracy tym, co mamy...

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 25. Data: 2012-01-17 20:43:14
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > @Sylwester Łazar: chętnie bym zakupił odpowiednią koncówkę/dyszę do
    > lutownicy, ale to nie ode mnie zależy (niestety). Dlatego pozostaje mi
    > dopracowanie techniki pracy tym, co mamy...
    Taka końcówka na standardową lutownicę może kosztować 50- 100 zł.
    Zwłaszcza, że do PLCC już mniej popularne jak do BGA.
    Elfa np. już wycofała je z asortymentu, więc może gdzieś się to da dostać
    nawet z wyprzedaży.

    S.

  • 26. Data: 2012-01-18 20:21:27
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Proszę http://www.youtube.com/watch?v=ADxl1LN7iSk

> [...]
    > specjalistycznej końcówki
    > i cyny.
    > Film jest taki długi jak samo odklejanie, czyli krótki:

    Kiedyś szukałem czegoś takiego na PLCC84 i nie było :(
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę