  • Data: 2014-07-10 10:43:35
    Temat: Odcinkowy pomiar prędkości
    Od: pwz <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Po lekturze:
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/80
    8797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-i
    nwigilacji.html
    [w sumie nic nowego, ale warto sobie odświeżyć] pomyślałem sobie, że:
    1. W sumie nie ma o co kruszyć kopii. Jest silne parcie na te bramki, to
    je ustawią. Business is business. Nie udała się inwestycja z
    fotoradarami, szukają nowych możliwości zarobkowania. "Przypadkowi
    obywatele" mogą im naskoczyć.
    2. Zastanawiam się, jakie "obejście" tych bramownic znajdą kierowcy.
    Czysta ciekawość; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z
    Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)
    3. Rodzą się we mnie sprzeczne uczucia:
    - z jednej strony szlag trafia na takie inicjatywy, które ewidentnie
    zmierzają do trzepania kasy. Robię rocznie po kilka tysięcy km po innych
    państwach (nie tylko UE) i owszem, są tam radary, są patrole itp., ale
    takiej MASY ograniczeń (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków
    (ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urządzeń
    kontrolnych nigdzie nie spotkałem. Ba, jeżeli za granicą widzę
    ograniczenie, to zwalniam do tej prędkości, bo wiem, że to będzie
    bezpieczne (faktycznie ostry zakręt, długi ciemny tunel, rzeczywiście
    jakieś wykopki itp. i tak czy inaczej trzeba by było zwolnić - znak
    ograniczenia pomaga mi w podjęciu słusznej decyzji); jeżeli widzę
    ograniczenie w Polandii, to a. rozglądam się gdzie stoi radar/patrol, b.
    sprawdzam czy ta chałupa od terenu zabudowanego stoi 500 czy 1000 m od
    drogi i decyduję, czy znaczne zwalnianie w ogóle ma sens, c. zwalniam
    jeżeli widzę zakręt/wykopki itp. [czyli znak nie ostrzega mnie przed
    niebezpieczeństwem z powodu którego powinienem zwolnić, lecz nakazuje
    irracjonalne zachowanie, którego staram się uniknąć];
    - z drugiej strony cieszę się z tych inicjatyw, kiedy na drodze
    jednojezdniowej wyprzedzający koleś wpycha się na czwartego, ciemięga
    wlecze się przez X km z prędkością 60 km/h na prostej, szerokiej drodze
    bez ograniczeń, po czym wciska gaz do dechy wjeżdżając do miasta, skręca
    bez kierunkowskazu albo nie potrafi ruszyć na zielonym, a kiedy już
    ruszy zaczyna miejski "wyścig" z kimś kto go ominął na sąsiednim
    pasie... Wtedy myślę sobie: lać pałą po łbach, stawiać znaki, bramki i
    co tam jeszcze, może się nauczą...

    Miało być krótko...
    pwz