  • 31. Data: 2010-01-13 12:35:18
    Temat: Re: Octavia 1.8 TSI
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Nie wiem, ktory producent, ale wedlug mojego powinien nawet mniej. Ale
    > pewnie instrukcja klamie, bo Astra 1.8 8V pali 13.

    Nie odnosze sie do spalania jakichs astr, tylko do Twojego kolorowania
    rzeczywistosci dotyczacego konsumpcji paliwa przez WRX w miescie.

    > Potrafi 13.5 wziac jezdzac oszczednie. Na codzien nie jezdze kapeluszniczo
    > do 2500rpm meczas silnik, ale da sie i o to pytal autor watku.

    Jeszcze raz napisze. Producent Subaru Impreza WRX podaje spalanie w
    miescie - 14.3 l/100km.
    http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf
    Ty upierasz sie, ze palisz prawie litr mniej niz podaje producent.
    Dane producenta sa dla idealnych warunkow ruchowych i praktycznie nigdy nie
    udaje sie podczas codziennej eksploatacji osiagnac spalania deklarowanego
    przez producenta.
    Oczywiscie sa wyjatki, jak np. takie, ze ktos uznaje za jazde miejska
    przejazd przez miejscowosc albo jazde obwodnica trojmiasta.

  • 32. Data: 2010-01-13 12:48:39
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b4daff7$1@news.home.net.pl...

    > Nie odnosze sie do spalania jakichs astr, tylko do Twojego kolorowania
    > rzeczywistosci dotyczacego konsumpcji paliwa przez WRX w miescie.

    Jezdze tym samochodem od roku po 400-tysiecznym, starym miescie, glownie do
    pracy przez samo centrum. Wybacz, ale zdaje sie, ze znam lepiej wlasne auto,
    niz Ty na podstawie danych ze strony producenta dotyczacych kompletnie
    innego silnika..

> [...]
    > Ty upierasz sie, ze palisz prawie litr mniej niz podaje producent.
    > Dane producenta sa dla idealnych warunkow ruchowych i praktycznie nigdy

    A czy ja gdzies napisalem, ze mam model 09 z 2.5l silnikiem (zamiast mojego
    2.0), 150kg wieksza waga i 40KM wiecej? To daje spora roznice..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 33. Data: 2010-01-13 12:54:47
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > A czy ja gdzies napisalem, ze mam model 09 z 2.5l silnikiem (zamiast
    > mojego 2.0), 150kg wieksza waga i 40KM wiecej? To daje spora roznice..

    Napisales o WRXie 225KM. To 169kW. W linku ktory podalem producent twierdzi,
    ze spalanie dla takiego silnika to 14.3l/100km.
    Ty w starszym samochodzie, silniku o takiej samej mocy jezdzac w 400tys.
    miescie do pracy w centrum palisz mniej niz podaje producent.
    Ciekawe :-)
    BTW, jaka masz srednia poruszania sie ? Bo srednie miejskie oscyluja wokol
    25-30 km/h.

  • 34. Data: 2010-01-13 12:56:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b4daff7$1@news.home.net.pl...

    > http://www.subaru.pl/datasheet/09impreza25.pdf

    http://www.subaru-impreza.org/downloads/Range_BR_UK.
    pdf

    Wg producenta 12.7.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-01-13 12:58:55
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "cztery" <r...@d...trzy> wrote in message news:4b4db489$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > Ciekawe :-)
    > BTW, jaka masz srednia poruszania sie ? Bo srednie miejskie oscyluja wokol

    Podalem Ci juz link do PDFa nizej. 225KM to modele 03-05. 16km do pracy
    przejezdzam w ok 45 minut, zatrzymujac sie po drodze na 2-3 zeby dzieciaka
    do przedszkola odstawic. Srednia mozesz sam wyliczyc.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 36. Data: 2010-01-13 13:06:17
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <mójnick@box43.pl> wrote in message

    > Dla pełnej wiarygodności tych notatek, przydałoby się wiedzieć jaka jest
    > średnia uzyskiwana prędkość pomiędzy tankowaniami.
    > Dla jednych miasto to centrum, dla innych obwodnice. Jak gość ma średnią
    > 50km/h to za cholerę nie powiem, że to miasto w naszym rozumieniu.
    > Jak ma 20km/h średniej, no to owszem.
    >
    > P.S. Tak, wiem - obwodnice też się zdarzają zakorkowane. :P

    Wiadomo, ze miasto miastu nierowne, do tego jeden wyjedzie do pracy o 8 w
    czasie najwiekszych korkow, drugi o 5 kiedy drogi puste. Ale jakies-tam
    pojecie daje mimo wszystko, mysle ze te 10l w miescie dla 1.8 da sie
    osiagnac przy eco-drivingu, szczegolnie ze w takim malym silniku turbo
    pewnie laduje konkretnie dopiero na wyzszych obrotach.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 37. Data: 2010-01-13 13:45:52
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > w takim malym silniku turbo

    "taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 38. Data: 2010-01-13 14:02:47
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > "taki mały turbo" to raczej 1200, albo i niedługo 900 ;-)

    jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe 50ccm
    z turbiną ;-)
    brat

  • 39. Data: 2010-01-13 14:26:33
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    bratPit[pr] pisze:

    > jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe
    > 50ccm z turbiną ;-)

    51ccm. Żeby się nie mieściły w kategorii "motorower". ;)
    Chyba, że myślący ludzie zmodyfikują przepisy i np. OC będzie płacone od
    mocy a nie pojemności. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 40. Data: 2010-01-13 14:37:45
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 13 Sty, 12:35, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:
> [...]
    > Oczywiscie sa wyjatki, jak np. takie, ze ktos uznaje za jazde miejska
    > przejazd przez miejscowosc albo jazde obwodnica trojmiasta.

    Mam dziwne uczucie, że spora ilość producentów podaje spalanie
    "życzeniowe" w idealnych warunkach.
    Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że WV i Subaru są uczciwszy i
    podają realne średnie spalanie, poniżej którego można spokojnie
    zejść.
    Ponadto słyszałem (ploty:), że subaru podaje spalanie z 5 osobami na
    pokładzie, zaś inni nie :)
    WV Golf 1.9TDI 110KM palił mi średnio 6,3l (mierzone dystrybutorem ze
    100 razy :)i to była bardzo stabilna średnia, zaś forester diesel 2l
    147KM ma bardziej rozstrzelone średnie 7,6-8,6l/100.
    W obu przypadka taki sam profil jazdy (miasto i trasa, pi razy oko
    250/450).

    PS: Wskazania komputera można olać i potraktować jako "sugestię" :)

    Jacek