  • 41. Data: 2010-01-13 15:42:20
    Temat: Re: Octavia 1.8 TSI
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-01-13, Marcin "Kenickie" Mydlak <mójnick@box43.pl> wrote:

    > 51ccm. Żeby się nie mieściły w kategorii "motorower". ;)
    > Chyba, że myślący ludzie zmodyfikują przepisy i np. OC będzie płacone od
    > mocy a nie pojemności. :P

    Albo od mocy pomnożonej przez masę...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2010-01-13 15:42:24
    Od: hamberg <r...@g...com>

    > BTW, jaka masz srednia poruszania sie ? Bo srednie miejskie oscyluja wokol
    > 25-30 km/h.

    kurcze o jakich Wy miastach piszecie? nie chce z siebie robic jakiegos
    "meczennika" ale dla mnie jazda miejska to 15-20km/h sredniej. 25km/h
    pozostaje raczej w sferze marzen (pisze o Wroclawiu) chyba ze
    policzymy pozny wieczor.

    Co do spalania 1.8T w miescie - mialem okazje pojezdzic w A4 1.8T i
    przy normalnej jezdzie auto palilo zdecydowanie powyzej 10l. Stado
    koni trzeba wykarmic a jak komus po miescie 1.8 w jakiejs Astrze spali
    do 10litrow i nie chce wiecej to czas sie obudzic i przestac sie
    oszukiwac.

  • 43. Data: 2010-01-13 15:59:17
    Od: szymo <s...@w...pl>

> [...]
    > koni trzeba wykarmic a jak komus po miescie 1.8 w jakiejs Astrze spali
    > do 10litrow i nie chce wiecej to czas sie obudzic i przestac sie

    otuf to!

  • 44. Data: 2010-01-13 16:01:49
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

> [...]
    > "meczennika" ale dla mnie jazda miejska to 15-20km/h sredniej. 25km/h
    > pozostaje raczej w sferze marzen (pisze o Wroclawiu) chyba ze

    Gdansk. Srednia ~ taka jak na rowerze gdy jezdze nim do pracy - czyli
    25km/h.
    Poruszam sie raczej w godzinach szczytu ale mieszkam w okolicy stosunkowo
    malo zakorkowanej.
    Teraz jezdzac 2.0TDI spalam srednio ~8-9l/100km w miescie; jezdzac benzyna
    1.4 VVTi spalalem 9-10 litrow.Lanosem 1.6 10-11.
    Jestem 100% pewien ze gdybym np. dojezdzal z Gdanska Poludnie do Wrzeszcza
    to mozna byloby te srednie spokojnie podwyzszych o litr, dwa.
    Aha. Jezdzac dieslem od czasu jego rozgrzania nie przejmuje sie zupelnie
    ekonomika i jezdze moim zdaniem dynamicznie. Benzyna staralem sie o wiele
    bardziej oszczedzac paliwo stosujac ekodriving - czyli dojazd do swiatel
    hamujac glownie silnikiem, nieprzekraczanie 2500 obrotow, jazde z
    odpowiednim odstepem itd.

> [...]
    > koni trzeba wykarmic a jak komus po miescie 1.8 w jakiejs Astrze spali
    > do 10litrow i nie chce wiecej to czas sie obudzic i przestac sie

    Dlatego smiesza mnie srednie w jezdzie miejskiej coponiektorych tu
    piszacych.

  • 45. Data: 2010-01-13 16:05:21
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Ponadto słyszałem (ploty:), że subaru podaje spalanie z 5 osobami na
    > pokładzie, zaś inni nie :)

    Wszyscy producenci stosuja ta sama norme do okreslenia spalania w cyklu
    miejskim - przynajmniej tak sugerowali tworcy Galileo emitowanego przez TV4.
    Z tego co pamietam, norma ta jest tak skonstruowana, ze odpowiada jezdzie w
    praktycznie niezakorkowanym miescie -na 100km przewidujac 5 postojow na
    swiatlach.

  • 46. Data: 2010-01-13 17:26:51
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    cztery pisze:

> [...]
    > TV4. Z tego co pamietam, norma ta jest tak skonstruowana, ze odpowiada
    > jezdzie w praktycznie niezakorkowanym miescie -na 100km przewidujac 5

    Dobre. Optymiści. :)
    Czyli moje spalanie po 12-13L na trasach 5km z 10-cioma postojami na
    światłach to i tak niezły wyczyn, przy starym silniku 1.8 8V 90KM w dość
    ciężkim aucie. Norma fabryczna podaje bodajże 10,9/100.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 47. Data: 2010-01-13 19:37:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jan 2010 14:02:47 +0100, bratPit[pr] wrote:

    >jak tak dalej pójdzie to niebawem wszystkie auta będą jednocylindrowe 50ccm
    >z turbiną ;-)

    A potem zlikwidujemy ten cylinder i zostanie sama turbosprezarka.
    I wtryskiwacz :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-01-13 20:24:13
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > A potem zlikwidujemy ten cylinder i zostanie sama turbosprezarka.
    > I wtryskiwacz :-)

    hehe, skądś to już znamy :-)
    brat

  • 49. Data: 2010-01-14 08:36:02
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 13 Sty, 16:05, "cztery" <r...@d...trzy> wrote:

> [...]
    > praktycznie niezakorkowanym miescie -na 100km przewidujac 5 postojow na

    Ale czy uwzględnia ilość ludzi i bagażu na pokładzie?

  • 50. Data: 2010-01-14 11:48:22
    Od: "cztery" <r...@d...trzy>

    > Ale czy uwzględnia ilość ludzi i bagażu na pokładzie?

    Nie wiem. W programie, ktory widzialem bylo o tym, ze producentow w EU
    obowiazuje jedna norma. Pokazywali jak wyglada taki test - samochod z
    rozgrzanym silnikiem na hamowni, w srodku facet ktoremu komputer pokazuje w
    ktorym momencie biegi zmieniac. Z tego co pamietam test to przejazd na
    odcinku 100km z 5 postojami.
    Testowana w Galileo byla mazda 2. Wyniki z jazdy na trasie 100km w miescie
    daly spalanie w tej mazdzie wieksze od podawanego przez producenta o 1.5
    l/100km.
    BTW, bardzo fajny program (Galileo), w telewizjach "ogolnorozrywkowych"
    jeden z ostatnich ktorych poziom nie obraza absolwenta szkoly sredniej.