  • 11. Data: 2012-08-18 20:40:21
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 20:05:03 +0200, trolling tone napisał(a):

    > A co gwarantują producenci tych przejściówek w umowie?

    Jak wszystko inne zawiedzie, przeczytaj opis towaru. Ewentualnie poproś
    kogoś, jeżeli to okaże się za trudne.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 12. Data: 2012-08-18 20:48:25
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-18 19:37, Waldek Godel pisze:

    > Producenci przejściówek, w szczególności przejściówek do których podałem
    > linki twierdzą co innego

    Ale co twierdzą, że dodatkowa soczewka jest bez wpływu na jakość czy że
    może być przejściówka bez soczewki pozwalająca na ostrzenie na
    nieskończoność?

    --
    marcin

  • 13. Data: 2012-08-18 20:51:49
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 20:40, Waldek Godel pisze:

    > Jak wszystko inne zawiedzie, przeczytaj opis towaru. Ewentualnie poproś
    > kogoś, jeżeli to okaże się za trudne.

    W opisie jest, że służy do zakładania obiektywów FD na bagnet EOS
    i że umożliwia ostrzenie na nieskończoność. Wszystko to prawda.
    Jak chciałbyś dowodzić niezgodności z umową? Nawet jeśli się czepisz,
    że w materiałach reklamowych twierdzą o "tylko nieznacznym pogorszeniu
    ostrości", jak udowodnisz, że jest inaczej? Pokażesz fotki? Zlecisz
    jakieś badania porównawcze MTF? Komu?

  • 14. Data: 2012-08-18 20:52:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 20:51:49 +0200, trolling tone napisał(a):

> [...]
    > że w materiałach reklamowych twierdzą o "tylko nieznacznym pogorszeniu
    > ostrości", jak udowodnisz, że jest inaczej? Pokażesz fotki? Zlecisz

    Nie interesują mnie materiały reklamowe. Jak nie ostrzy, to się odsyła do
    sprzedawcy. Zazwyczaj oddają kasę bez najmniejszego sprzeciwu.

  • 15. Data: 2012-08-18 20:53:27
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 20:48:25 +0200, mt napisał(a):

    > Ale co twierdzą, że dodatkowa soczewka jest bez wpływu na jakość czy że
    > może być przejściówka bez soczewki pozwalająca na ostrzenie na
    > nieskończoność?

    twierdzą to co w opisie aukcji.
    czytanie opisów to jakoś ostatnio ogólnopolski problem, czy jak?

  • 16. Data: 2012-08-18 21:03:03
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-18 18:10, Daniel pisze:
    > Witam Kolegów mam trochę sprzętu analogowego sporo obiektywów, makro i
    telekonwertery wszystko to solidny sprzęt Canona.

    > Prosze o rade czy opłaca mi sie to sprzedać, do tej pory używałem tego sprzętu,
    albo czy to można jakoś podpiąć np pod np Canona EOS 400 D czy sa jakieś
    przejściówki i czy w ogóle w przyszłości można to będzie podpiąć do jakiej kol wiek
    cyfry np. Canon 5D tzn. tych z wyższej półki.

    Czy się opłaca sprzedać, to sam musisz ocenić. A co do podpięcia tego
    pod cyfrę to jest kilka opcji. Można je podpiąć pod dowolną właściwie
    lustrzankę, jednak przejściówka będzie musiała mieć dodatkową soczewkę
    aby dało się ostrzyć na nieskończoność, bagnet FD miał mniejszą
    odległość rejestrową niż wszystkie współczesne bagnety lustrzanek
    cyfrowych (za wyjątkiem 4/3, ale tutaj już nie produkuje się nowych
    konstrukcji).
    Drugą opcją (moim zdaniem lepszą) będzie jakiś bezlusterkowiec i zwykła
    mechaniczna przelotka bez optyki korygującej (są dostępne na wszystkie
    bezlustrowe bagnety), do tego bezproblemowy pomiar światła i wspomagacze
    manualnego ostrzenia.

    --
    marcin

  • 17. Data: 2012-08-18 21:12:56
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-18 20:53, Waldek Godel pisze:

    > twierdzą to co w opisie aukcji.
    > czytanie opisów to jakoś ostatnio ogólnopolski problem, czy jak?

    Twoim problemem jest za to czytanie ze zrozumieniem, trolling tone
    napisał, że przejściówka musi mieć soczewkę korygującą aby dało się
    ostrzyć na nieskończoność i że nie polepsza to sytuacji, a Ty
    wyskoczyłeś że producenci przejściówek twierdzą co innego i odsyłasz do
    opisów aukcji, w których nic nie ma, no chyba że chodzi Ci o ten napis
    100% quality guarantee i na podstawie tego wydumałeś sobie, że dodatkowa
    soczewka nie ma żadnego wpływu na obrazowanie.

    --
    marcin

  • 18. Data: 2012-08-18 21:16:21
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 20:52, Waldek Godel pisze:

    > Nie interesują mnie materiały reklamowe. Jak nie ostrzy, to się odsyła do
    > sprzedawcy. Zazwyczaj oddają kasę bez najmniejszego sprzeciwu.

    One ostrzą zgodnie z opisem. Tyle, że na brzegach kadru może być już
    różnie.

  • 19. Data: 2012-08-18 21:19:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 18 Aug 2012 21:12:56 +0200, mt napisał(a):

> [...]
    > 100% quality guarantee i na podstawie tego wydumałeś sobie, że dodatkowa
    > soczewka nie ma żadnego wpływu na obrazowanie.

    No tak, "Focusing infinity" zdecydowanie tam nie ma. Słuszną linię obrała
    nasza partia.

  • 20. Data: 2012-08-18 21:30:06
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 21:19, Waldek Godel pisze:

    > No tak, "Focusing infinity" zdecydowanie tam nie ma. Słuszną linię obrała
    > nasza partia.

    Ty faktycznie masz problem z rozumieniem tego, co czytasz.