  • 11. Data: 2010-12-22 14:04:01
    Temat: Re: Obiektyw makro - Canon
    Od: Les <s...@p...fm>

    Miało być tak:

    > Sam wybrałbym Canon EF 180 mm f/3.5L Macro
    USM:http://optyczne.pl/index.html?producent=26&obiek
    tyw=163&typ=0&moc=0
    > niestety jeszcze długo nie!

    Pozdrawiam
    Les

  • 12. Data: 2010-12-22 19:27:57
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-22 10:08, di_planet pisze:

    > Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Od dawna pociągała mnie ta
    > dziedzina fotografii, ale jakoś nigdy nie miałem czasu zająć się tym na
    > poważnie (aż do tej pory :). Chyba powinien to być obiektyw najbardziej
    > uniwersalny.

    Jeśli szukasz czegoś w miarę uniwersalnego - to ogniskowa ok. 100mm jest
    dobrym pomysłem. Zatem z tych dwóch które wymieniłem - EF100f2.8 macro.

    > Przez długi czas byłem nastawiony na zakup Tamrona 90/2.8, ale teraz po
    > zmianie pracy (i lepszych zarobkach :) mógłbym się bez większego bólu
    > porwać nawet na Canon 100/2.8 L Macro. Tak sobie myślę, że mógłbym go
    > też wykorzystać jako niezły obiektyw portretowy - stałka, "setka" ze
    > światłem 2.8 - czemu nie? Zwłaszcza, że chodzi mi po głowie 135/2, a ten
    > mógłby go nawet zastąpić. Takie 2w1.

    Optycznie ten Tamron jest też bardzo przyzwoity i nie sądzę abyś przy
    zdjęciach makro (gdzie i tak ze względu na głębię ostrości przysłonę
    zwykle dosć silnie przymykamy) był w stanie zauważyć różnicę w jakosci
    miedzy Tamronem 90 a EF100. Z tego co wiem, EF100 ostrzy znacznie ciszej
    i szybciej od Tamrona. Przebadaj też, czy nie ma jakichś zagwozdek w
    kompatybilności miedzy korpusami Canona a obiektywami Tamrona (nie
    siedzę w systemie Canona, więc nie wiem, jak działają w tym systemie
    Tamrony - wiem, ze na Sigmy było dużo narzekań). A jak już będziesz to
    wiedział - czeka Cię trudna decyzja - czy różnica w działaniu między
    EF100 a Tamronem 90 jest dla Ciebie warta różnicy w cenie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2010-12-23 16:06:10
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-22 10:22, Krasnal pisze:

    > Nie zawsze droższy znaczy lepszy. Ten Canon 135mm f/2 to niezbyt się nadaje
    > do makro bo ostrzy od 90cm no i sporo kosztuje. Chyba, że zamierzasz go
    > podpinać z jakimiś pierścieniami lub makrokonwerterem no i zależy jeszcze
    > jaką skalę chcesz uzyskać. Lepszym wyborem do makro będzie EF 100 mm f/2.8
    > L Macro IS USM a nawet wersja bez L. Jeśli nie musi to być szkło Canona to
    > pomyśl o tym Tamronie, mam go i bardzo chwalę, ostry i niezbyt drogi. Po co
    > wydawać 3000zł czy więcej jak za 1500zł można mieć świetne ostre szkło ;).

    Małe sprostowanie, bo chyba zostałem źle zrozumiany.

    Jak napisałem nie chodziło mi o wykorzystanie 135/2 w makro, tylko
    100/2.8 L Macro zastępczo, jako obiektyw portretowy (zyskałbym dodatkowo
    stabilizację), ale mimo to dzięki serdeczne za poradę.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-12-23 16:15:33
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-22 20:27, Marek Wyszomirski pisze:

    > Jeśli szukasz czegoś w miarę uniwersalnego - to ogniskowa ok. 100mm jest
    > dobrym pomysłem. Zatem z tych dwóch które wymieniłem - EF100f2.8 macro.

    Na chwilę obecną 100*1,6 (EOS 40D).

> [...]
    > wiedział - czeka Cię trudna decyzja - czy różnica w działaniu między
    > EF100 a Tamronem 90 jest dla Ciebie warta różnicy w cenie.

    Przeglądnąłem jeszcze raz oferty w necie i różnica między Tamronem 90, a
    Canonem 100 (bez L) to ok. 100 zł. Tak więc jeśli miałbym wybrać spośród
    nich to na pewno byłby to Canon. USM + brak problemów z kompatybilnością.

    Dzięki serdeczne
    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2010-12-23 17:25:00
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-23 17:15, di_planet pisze:

    > Na chwilę obecną 100*1,6 (EOS 40D).

    Czyli 100 (crop nie zmienia ogniskowej!).

> [...]
    > nich to na pewno byłby to Canon. USM + brak problemów z kompatybilnością.

    Przy tak małej różnicy w cenie słuszna decyzja.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2010-12-23 17:53:24
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-23 18:25, Marek Wyszomirski pisze:

    > Czyli 100 (crop nie zmienia ogniskowej!).

    Ale pozornie wydłuża.

    Na matrycy aps-c mamy jednak inne odwzorowanie obrazu niż na pełnej
    klatce. Zupełnie inne będzie również na matrycy średniego formatu.

    Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-12-23 18:35:00
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-23 18:53, di_planet pisze:

    > Ale pozornie wydłuża.

    Ano właśnie - pozornie. Sama ogniskowa się nie zmienia - to parametr
    zależny od konstrukcji optycznej obiektywu a nie aparatu do którego go
    podepniemy.

    > Na matrycy aps-c mamy jednak inne odwzorowanie obrazu niż na pełnej
    > klatce. Zupełnie inne będzie również na matrycy średniego formatu.
    >
    > Jeśli się mylę proszę o poprawienie mnie.

    Odwzorowanie (w sensie kadru jaki uzyskamy fotografując tę samą scenę)
    oczywiście się zmieni - bo zmieni się kąt widzenia. Ale nie jest to
    zmiana ogniskowej.
    Ta sama ogniskowa 50mm jest w przypadku formatu małoobrazkowego
    standardem, przy cyfrowym kompakcie - całkiem długim teleobiektywem a
    dla wielkiego formatu - obiektywem ultraszerokokątnym. Ale w każdym z
    tych przypadków jest to wciąż ogniskowa 50mm.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 18. Data: 2010-12-26 18:39:05
    Od: czarnobialykwadrat! <...@c...pl>

    Swego czasu uzywałem Tamrona 180/3,5. Super szkło.

    --
    czarnobialykwadrat!
    http://www.zarnobialykwadrat.pl