  • 1. Data: 2010-12-20 10:12:38
    Temat: Obiektyw makro - Canon
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    Witam

    Pomału przymierzam się do zakupu obiektywu makro Canona.

    I tu moje pytanie:
    który polecanie, zależy mi przede wszystkim na jakości (ostrość, kolory
    itp).

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-12-20 10:15:47
    Temat: Re: Obiektyw makro - Canon
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 20.12.2010 11:12, di_planet pisze:

> [...]
    >
    > I tu moje pytanie:
    > który polecanie, zależy mi przede wszystkim na jakości (ostrość,

    EF 100 mm f/2.8 Macro USM - jeden z najlepszych i najostrzejszych.
    Sprecyzuj do jakiego Canona.

  • 3. Data: 2010-12-20 10:24:49
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-20 11:15, Michał Smoczyk pisze:

    > EF 100 mm f/2.8 Macro USM - jeden z najlepszych i najostrzejszych.
    > Sprecyzuj do jakiego Canona.

    W tej chwili 40D, ale w przeciągu maks. 1-2 lat będę chciał przejść na
    pełną klatkę, więc będzie to któraś z generacji 5D (Mark II bądź III :).

  • 4. Data: 2010-12-20 10:28:37
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-20 11:24, di_planet pisze:

    > W tej chwili 40D, ale w przeciągu maks. 1-2 lat będę chciał przejść na
    > pełną klatkę, więc będzie to któraś z generacji 5D (Mark II bądź III :).

    Jeszcze jedno - rozumiem, że masz na myśli wersję L, bo jest jeszcze
    inny obiektyw o tej samej ogniskowej i przysłonie.

  • 5. Data: 2010-12-20 12:58:29
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-12-20 11:15, Michał Smoczyk pisze:
    > EF 100 mm f/2.8 Macro USM - jeden z najlepszych i najostrzejszych.
    > Sprecyzuj do jakiego Canona.

    Albo nowa wersja z "L" na koncu - zalezy jakim budzetem dysponuje autor.
    Jezeli "L" jest poza budzetem, to oryginalne szklo nadal bardzo trzyma
    klase i ma rewelacyjny stosunek cena/jakosc, IMHO.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2010-12-20 16:58:48
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    W dniu 20.12.2010 13:58, Mateusz Papiernik pisze:

    > Albo nowa wersja z "L" na koncu - zalezy jakim budzetem dysponuje autor.
    > Jezeli "L" jest poza budzetem, to oryginalne szklo nadal bardzo trzyma
    > klase i ma rewelacyjny stosunek cena/jakosc, IMHO.

    Dokładnie, nie używałem nigdy tej nowszej wersji bez "L", ale starej
    wersji, którą mam, nie mogę nic zarzucić i nie sądzę żeby użycie
    soczewek L w jakiś zdumiewająco znaczący sposób podnosiło jakość
    obrazu, a na pewno stosunek cena/jakość będzie gorszy. Jeśli kogoś
    stać zapłacić /znacznie/ więcej za /nieznaczną/ poprawę jakości
    obrazu w pewnych przypadkach to ok.

    Natomiast o ile pamiętam (nie śledzę rynku) to ta nowa wersja ma IS,
    a to już będzie miało większe znaczenie przy fotografowaniu makro z
    ręki (mi zdarza się często). Pozdrawiam,

    --
    Michał

  • 7. Data: 2010-12-20 17:21:43
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-20 11:12, di_planet pisze:

    > Pomału przymierzam się do zakupu obiektywu makro Canona.
    >
    > I tu moje pytanie:
    > który polecanie, zależy mi przede wszystkim na jakości (ostrość, kolory
    > itp).

    Określ do jakiego makro. Zarówno EF100f2.8macro jak i MP-E65 są godnymi
    polecenia obiektywami makro, ale zakres stosowalności mają zdecydowanie
    różny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 8. Data: 2010-12-22 09:08:19
    Od: di_planet <d...@w...pl>

    W dniu 2010-12-20 18:21, Marek Wyszomirski pisze:

    > Określ do jakiego makro. Zarówno EF100f2.8macro jak i MP-E65 są godnymi
    > polecenia obiektywami makro, ale zakres stosowalności mają zdecydowanie
    > różny.

    Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Od dawna pociągała mnie ta
    dziedzina fotografii, ale jakoś nigdy nie miałem czasu zająć się tym na
    poważnie (aż do tej pory :). Chyba powinien to być obiektyw najbardziej
    uniwersalny.

    Przez długi czas byłem nastawiony na zakup Tamrona 90/2.8, ale teraz po
    zmianie pracy (i lepszych zarobkach :) mógłbym się bez większego bólu
    porwać nawet na Canon 100/2.8 L Macro. Tak sobie myślę, że mógłbym go
    też wykorzystać jako niezły obiektyw portretowy - stałka, "setka" ze
    światłem 2.8 - czemu nie? Zwłaszcza, że chodzi mi po głowie 135/2, a ten
    mógłby go nawet zastąpić. Takie 2w1.

  • 9. Data: 2010-12-22 09:22:27
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Wed, 22 Dec 2010 10:08:19 +0100, di_planet napisał(a):

> [...]
    > też wykorzystać jako niezły obiektyw portretowy - stałka, "setka" ze
    > światłem 2.8 - czemu nie? Zwłaszcza, że chodzi mi po głowie 135/2, a ten

    Nie zawsze droższy znaczy lepszy. Ten Canon 135mm f/2 to niezbyt się nadaje
    do makro bo ostrzy od 90cm no i sporo kosztuje. Chyba, że zamierzasz go
    podpinać z jakimiś pierścieniami lub makrokonwerterem no i zależy jeszcze
    jaką skalę chcesz uzyskać. Lepszym wyborem do makro będzie EF 100 mm f/2.8
    L Macro IS USM a nawet wersja bez L. Jeśli nie musi to być szkło Canona to
    pomyśl o tym Tamronie, mam go i bardzo chwalę, ostry i niezbyt drogi. Po co
    wydawać 3000zł czy więcej jak za 1500zł można mieć świetne ostre szkło ;).

    --
    Krasnal...

  • 10. Data: 2010-12-22 14:02:20
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    proponował bym na początek to:
    http://optyczne.pl/68.2-Test_obiektywu-Tokina_AT-X_M
    100_PRO_AF_D_100_mm_f_2.8_Zdj%C4%99cia_i_parametry.h
    tml
    A jak nic z tego nie będzie, to nie będzie szkoda wyrzucić :-) Podobno
    L-ka Canona nawet nie startuje do niego jeśli chodzi o ostrość :-)

    Sam wybrałbym: http://optyczne.pl/68.2-Test_obiektywu-Tokina_AT-X_M
    100_PRO_AF_D_100_mm_f_2.8_Zdj%C4%99cia_i_parametry.h
    tml
    niestety jeszcze długo nie!

    Pozdrawiam
    Les