  • 1. Data: 2010-12-20 10:50:53
    Temat: wieć domowa
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Witam,
    wiem, że NTG ale na grupach tematycznych różni 'fachowcy' dowartościowują się
    niezrozumiałym hermetycznym slangiem i nie sposób z kimkolwiek po ludzku
    porozmawiać.

    tutaj jest sporo fachowców więc może ktoś udzieli mi kilka rad.

    mam router bezprzewodowy. do niego podpięty kabelkiem komputer z xp i udostępniony
    bezprzewodowo internet w laptopie z windows7 i czasami w laptopie z xp.
    jak zrobić żeby kompy widziały się na wzajem, udostępniały drukarki i pliki oraz
    dałoby się ograć po sieci.
    próbowałem stworzyć sieć domową kreatorem windowsa ale nie udało mi się.

    dziękuję za pomoc
    pozdrawiam
    robert

  • 2. Data: 2010-12-20 11:41:20
    Temat: Re: wieć domowa
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 20 Dec 2010 11:50:53 +0100, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    Zacznij od tego, aby każdy użytkownik na każdym komputerze miał
    założone hasło, nawet najprostsze. I spróbuj jeszcze raz.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 3. Data: 2010-12-20 12:33:47
    Od: "Grzenio" <g...@a...pl>

    żeby kompy widziały się na wzajem, udostępniały drukarki i pliki oraz
    dałoby się ograć po sieci.

    witaj

    na kompie z XP - rozumiem, ze tam jest podlaczona drukarka
    1. udostep folder dla innych uzytkownikow w sieci
    2. udostep drukarke dla innych uzytkownikow w sieci
    3. stworz grupe robocza np. dom

    wyłącz kompa

    na laptopie z win7 - udostepnij folder dla innych uzytkownikow w sieci

    wyłacz kompa

    wlacz kompa z XP - poczekaj az sie uruchomi, wlacz drukarke, wlacz kompa z
    "7" i wyszukja w otoczeniu sieciowym grupe robocza i dodaj sie do niej a
    potem wyszukaj drukarke w sieci i wydrukuj test - powinno zadzialac - tak
    zrobilem u siebie i u kumpla i zadzialalo

    powozenia
    grzenio

  • 4. Data: 2010-12-20 12:44:16
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2010 13:33:47 +0100, Grzenio napisał(a):

> [...]
    > potem wyszukaj drukarke w sieci i wydrukuj test - powinno zadzialac - tak
    > zrobilem u siebie i u kumpla i zadzialalo

    Żeby bezproblemowo działało, grupa robocza na obu komputerach powinna być
    taka sama :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 5. Data: 2010-12-20 18:57:11
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

> [...]
    > potem wyszukaj drukarke w sieci i wydrukuj test - powinno zadzialac - tak
    > zrobilem u siebie i u kumpla i zadzialalo

    udało się.
    dzięki za łopatologiczną instrukcję. pliki, drukarka i gry śmigają.

    Prawdę mówił profesor Kamyczek, że mądry człowiek tak mówi że każdy go
    zrozumie ;-D

  • 6. Data: 2010-12-20 22:58:51
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    nie zapomnij o zabezpieczeniu sieci wifi stosownym ustawieniem szyfrowania i
    hasłem...

  • 7. Data: 2010-12-20 23:28:01
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > nie zapomnij o zabezpieczeniu sieci wifi stosownym ustawieniem szyfrowania
    > hasłem...
    zrobiłem to w chwili podłączenia i instalacji routera;-D

  • 8. Data: 2010-12-21 12:34:48
    Od: "Grzenio" <g...@a...pl>

    > udało się.
    > dzięki za łopatologiczną instrukcję. pliki, drukarka i gry śmigają.
    >
    > Prawdę mówił profesor Kamyczek, że mądry człowiek tak mówi że każdy go
    > zrozumie ;-D

    niewidzialna ręka to także TY... ;)

    pozdrwiam
    Grzenio

  • 9. Data: 2010-12-31 16:46:21
    Od: "Michal \"chomik\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 20 grudnia 2010 (12:41:20) napisano:

    > On Mon, 20 Dec 2010 11:50:53 +0100, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > Zacznij od tego, aby każdy użytkownik na każdym komputerze miał
    > założone hasło, nawet najprostsze. I spróbuj jeszcze raz.

    Nie jest to wymagane.
    W tej chwili w sieci domowej pracuje

    ruter z podlaczona do niego drukarka i dyskiem zewnetrznym
    stacja robocza - win 7
    laptop win xp
    laptop win 7
    laptop win 7
    laptop xp

    Wszystkie maszyny sie widza bez problemu w sieci.
    Mozna spokojnie wymieniac sie danymi.

    Pozdrawiam
    Michal