  • 1. Data: 2010-12-18 13:01:03
    Temat: Falcon 500mm SD f/5.6 vs. Falcon 500mm ED f/8,0
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl>

    Witam
    Chce kupic synowi do zabawy jakies tanie supertele. Oczywiscie zdaje sobi
    sprawe z mozliwosci i ograniczen tego rodzaju obiektywow, ale przegladajac
    oferte tego co da sie teraz na szybko kupic zastanowila mnie jedna sprawa -
    dlaczebo te dwa obiektywy maja wlasciwie taka sama cene mimo znaczasej
    roznicy swiatla? Czy ten jasniejszy jest gorszy optycznie od tego
    ciemniejszego?No bo jak za ta sama sume moge miec obiektyw 7/8 i f/5,6 to
    teoretycznie wybor jest prosty... Gdzie jest haczyk? :-)
    Mowa o tych obiektywach:
    http://www.euro.com.pl/obiektywy2/falcon-500mm-ed-f-
    8-0-olympus.bhtml
    http://www.euro.com.pl/obiektywy2/falcon-500mm-sd-f-
    5-6-sony-minolta.bhtml
    No i zeby bylo jeszcze ciekawie jest jeszcze cos takiego - Samyang PRESET
    500mm MC
    (http://www.euro.com.pl/obiektywy2/samyang-500-mm-f-
    8-preset-if-mc.bhtml)...
    ale to jak rozumiem jest to samo co Falcon ED. Tylko dlaczego drozszy???
    Kurcze, pogubilem sie :-)
    Bede wdzieczny za pomoc.

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl
    Aktualnie 14 062 zdjęcia z 21 krajów.

  • 2. Data: 2010-12-18 14:07:04
    Temat: Re: Falcon 500mm SD f/5.6 vs. Falcon 500mm ED f/8,0
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2010-12-18 14:01, Jacek Bronowski pisze:

> [...]
    8-preset-if-mc.bhtml)...
    > ale to jak rozumiem jest to samo co Falcon ED. Tylko dlaczego drozszy???

    Falcony od Ssamyangów różnią się zwykle napisami na obudowie i niekiedy
    warunkami gwarancji. Natomiast tych 500mm jest kilka wersji, spotykanych
    zarówno pod nazwami SSamyang jak i Falcon.

    Poczytaj sobie ten wątek z forum Pentaxa -

    http://pentax.org.pl/viewtopic.php?t=23225&postdays=
    0&postorder=asc&start=0

    (link może się połamać - jeśli tak - musisz go ręcznie skleić).

    Zaskakujące jest to, że ten 500 SD f5.6 nie ma przysłony - mimo, że nie
    jest obiektywem lustrzanym. Nie możesz zatem go przymknać w celu
    poprawienia jakości optycznej lub zwiększenia głębi ostrości.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 3. Data: 2010-12-18 16:28:31
    Od: ".Artur." <mc_artur(bez_tego)@op.pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chce kupic synowi do zabawy jakies tanie supertele.

    Witam
    Mało jest sampli na necie od tych obiektywów, bo raczej zniechęcają do
    zakupów.
    Osobiście zanabyłem tanią używkę CENTON 500mm 1:8.0 i powiem że do zabawy
    się nadaje.
    Trzeba zwrócić uwagę na utrudnione ustawianie ostrości oraz zaopatrzenie się
    w stabilny statyw.
    Dołożyłem Converter x 2 i z Olympusie E-520 uzyskałem prawie 2000 mm przy
    świetle f::16

    http://laicik.info/arturro_s/store/CENTON%20500.JPG

    Pozostaje czekać na dobre warunki pogodowe i eksperymentować.

    Przykładowe foto przy dzisiejszej pogodzie

    ZUICO DIGITAL 14-42

    http://laicik.info/arturro_s/store/4,Ogniskowa%2028.
    JPG

    CENTON MC 500
    PANAGOR AUTO TELE CONVERTER 2X

    http://laicik.info/arturro_s/store/5,Ogniskowa%20200
    0.JPG

    Cekam na pełnie księżyca, lecz rewelacji się niespodziewam

    Pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2010-12-18 16:48:22
    Od: ".Artur." <mc_artur(bez_tego)@op.pl>

    Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Chce kupic synowi do zabawy jakies tanie supertele.

    Witam
    A może jakiś lustrzany.
    Ich duży plus to niska waga i zajmują niewiele miejsca w torbie.
    Osobiście zanabyłem tanią używkę CENTON 500mm 1:8.0 i powiem że do zabawy
    się nadaje.
    Trzeba zwrócić uwagę na utrudnione ustawianie ostrości oraz zaopatrzenie się
    w stabilny statyw bo z ręki wychodzą poruszone pomimo stabilizacji w
    korpusie.
    Ogniskowa i ciemne szkło wymuszaja dłuższy czas i wyższa czułość.
    Dołożyłem Converter x 2 i z Olympusem E-520 uzyskałem prawie 2000 mm przy

  • 5. Data: 2010-12-18 17:03:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-12-18 17:48:22 +0100, ".Artur." <mc_artur(bez_tego)@op.pl> said:

    > Dołożyłem Converter x 2 i z Olympusem E-520 uzyskałem prawie 2000 mm przy
    > świetle f::16

    Nie ma to jak marketing.
    Kreatywna arytmetyka.
    --