  • 71. Data: 2013-01-15 15:55:06
    Temat: Re: Obiecałem sobie...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > 4 użytkowników PC w domu.

    U mnie proporcje bywały odwrotne... No dobra - 9 komputerów na trzech
    użytkowników ;) Teraz już tak nie szaleję - są tylko po dwa na osobę.

    > Po każdym wyloguj/zaloguj okienko o jakichś nowych
    > funkcjonalnościach tego zainstalowanego tylko dla jednej potrzeby
    > czegoś i nie ma klawisza zamknij się dopóki cię nie będę
    > potrzebował.

    Ale ja nie piszę o badziewnym Kies, który do niczego rozsądnego się
    nie przydaje ale o driverach - one są ładowane tylko po podłączeniu
    urządzenia. Na dokładkę nie są chyba zależne od użytkownika...

    > OK, ale wysyłanie takich danych powinno być tylko z tych telefonów na
    > których ktoś sobie nawigację zainstaluje i na jakieś pytanie odpowie, że się
    > zgadza.

    Nawigację masz zainstalowana majac Androida - jest częścią aplikacji
    Mapy. Owszem - masz możliwość wyłączenia lokalizacji. Tylko po co?
    Żeby ograniczać ilość powszechnie dostępnej informacji?

    > Nie lubię wielkiego brata. Nie miałem wcześniej Androida. Nie wiedziałem, że
    > system operacyjny w telefonie powinien mnie interesować (przecież on jest
    > tylko po to aby urządzenie działało). Nie miałem pojęcia, że notatnik jest w
    > tych 3/4, ani w ogóle, że te 3/4 istnieją. Przeglądając (na szybko, bo nie
    > mam na to czasu) parametry kilkudziesięciu telefonów nigdzie nie zauważyłem
    > żadnej informacji o tych 3/4. Dobrze, że jeszcze można dzwonić, SMS-ować i
    > zrobić zdjęcie bez tworzenia konta u wujka Googla.

    Ale już Ci to pisałem - kupno telefonu bez Androida, umożliwiajacego
    dzwonienie, SMSowanie i robienie zdjęć jest możliwe bez najmniejszego
    problemu.

    > Może inni lubią, ale ja nie cierpię być śledzony.

    Z całym szacunkiem i bez żadnej złośliwosci - nie jesteś aż tak ważny
    dla Google, żeby Cię miało śledzić. Google i inni uzytkownicy sa
    zainteresowani informacją np. o natężeniu ruchu na drogach a te
    informacje są zbierane bez związku z osobami. To jak obserwowanie
    tras mrówek - obserwator patrzy gdzie mrówki idą a nie analizuje życia
    seksualnego pojedynczej mrówki.

    Do _rejestrowania_ położenia konkretnych osób jest już ekstra
    aplikacja, której użycie wymaga wyrażenia zgody i określenia grona
    osób, którym informację o swoim położeniu udostępniach.
    Przydatne np. podczas wypraw do lasu - można się odnaleźć.

    > Zależy od definicji pojęcia "utraty danych".
    > Może jestem dziwny i niedzisiejszy, ale wolę o swoje dane dbać sam, a nie
    > być uzależnionym od jakiegoś jednego przełącznika u kogoś na biurku.

    Ale ja też dbam o swoje informacje sam - robiąc backupy. Ale korzystam
    też w pełnu z wygody chmury i czniam na to, czy ktoś ma przełącznik
    czy nie. Do czasu, gdy tego przełącznika nie ruszy, będę sobie
    spokojnie korzystał. A jak go ruszy, to poszukam innej chmury.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 72. Data: 2013-01-15 16:04:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Trzeba ?

    W S+ trzeba.

    > Wlasnie podlaczam mini 2, potem trzeba w menu, zobaczyc komunikaty,
    > wybrac USB .. i pokazuje sie robocik z przyciskiem "podlacz pamiec do
    > komputera". naciskasz i widzisz ... a chyba zadnego drivera nie
    > instalowalem.

    Nie mam mozliwości potwierdzić czy zaprzeczyć.

    > Ale tego nie wysyla program od nawigacji, tylko sam system.

    Nie pisałem, ze wysyła program do nawigacji. Za mało osób w miastach
    uzywa nawigacji, żeby dać wiarygodne informacje o korkach.

    > I nie bedzie wiadomo jakich masz znajomych, gdzie chodzisz, jakie
    > wifi sa w okolicy ...

    Informacje o korkach powstają na podstawie analizy położenia względem
    znanych wifi w okolicy. GPS żre za duzo energii i jest wyłączony
    zazwyczaj.

    > A ostatnio uslyszalem jak ktos widzial ze google zapamietalo hasla do
    > banku.

    Google czy przeglądarka? Bo "ktosie" często nie odróżniają.

    > I nie wiem ... mozliwe to z pecetowych przegladarek, czy srednio ?

    Większość banków już dawno temu zmieniło nazwy pól z hasłami, żeby
    zablokować pamiętanie. Ale pozostaje czasem niezablokowane
    autouzupełnianie.

    > Ale kolega moze by chcial miec 1/4, ale swoja wlasna :-)

    To niech nie instaluje aplikacji zaleznych od chmury...

    > To akurat ma dluzsza tradycje i nie dotyczy wylacznie androida.
    > Android chyba na tyle pozno powstal, ze od poczatku juz o tym
    > pomysleli.

    Nie - pamietam afery.

    > Chyba nie bardzo.
    Jak nie bardzo, kiedy bardzo?

    > Z tym ze ja licze i od paru lat mi wychodzi ze taniej wziac abo bez
    > telefonu za pol ceny.

    Jeśli masz telefon, który nadal spełnia swoją rolę albo masz tyle
    gotówki, żeby telefon kupić poza "promocją"...

    > To dziala i na "gorszych".

    > Mam prywatny, mam sluzbowy, i juz mam burdel ..

    To je zsynchronizuj... Ja mam wspólne kontakty.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 73. Data: 2013-01-15 16:40:20
    Temat: Re: Obieca?em sobie...
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2013-01-15 11:30, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Bo t manager" <b...@W...poczta.wp.pl> napisał
    > w wiadomości news:bjbes9-hl8.ln1@nostromo.pl...

    > Wiem, że są na pewno dobre i wygodne rozwiązania. Ale ja w ciągu
    > ostatnich 6 lat tylko ze 3 razy potrzebowałem zgrać kilka zdjęć z
    > telefonu (za każdym razem z innego) i chciałbym po prostu podłączyć
    > kabelek i widzieć go jako dysk (koniec kropka).

    Nieeeee... to nie "koniec kropka".
    Dalej pojawia się gąszcz katalogów i podkatalogów i podpodkatalogów i
    ..., a zdjęcia gdzieś bardzo głęboko ukryte. Żeby nie było za łatwo:
    wraz z uaktualnieniami firmware telefonu lokalizacja ta się zmienia -- w
    efekcie przy regularnym foceniu zdjęcia są porozrzucane po dość losowych
    miejscach struktury katalogów :)

    pzdr
    mk

  • 74. Data: 2013-01-15 17:10:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello mk,

    > Nieeeee... to nie "koniec kropka".
    > Dalej pojawia się gąszcz katalogów i podkatalogów i podpodkatalogów i
    > ..., a zdjęcia gdzieś bardzo głęboko ukryte.

    W zyciu - katalog /DCIM

> [...]
    > lokalizacja ta się zmienia -- w efekcie przy regularnym foceniu
    > zdjęcia są porozrzucane po dość losowych miejscach struktury

    W jakim telefonie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 75. Data: 2013-01-15 18:29:08
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    > W zyciu - katalog /DCIM

    > W jakim telefonie?

    Nokia 5800 na Symbianie.
    Na szczęście już od 1,5 roku nie ma aktualizacji, więc sytuacja się
    ustabilizowała, a zdjęcia nareszcie leżą w dość intuicyjnym miejscu.

    pzdr
    mk

  • 76. Data: 2013-01-15 19:01:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał

    >Nie pisałem, ze wysyła program do nawigacji. Za mało osób w miastach
    >uzywa nawigacji, żeby dać wiarygodne informacje o korkach.

    O program do nawigacji nie mialbym pretensji - pokazuje korki, jawnie
    pisze skad one (albo i nie), grzecznie sie pyta czy moze wyslac (albo
    i nie).

    Ale tak wysylac bez pozwolenia ?
    W imie wspolnego dobra ?

    >Informacje o korkach powstają na podstawie analizy położenia względem
    >znanych wifi w okolicy. GPS żre za duzo energii i jest wyłączony
    >zazwyczaj.

    Jest jeszcze mozliwosc namierzenia przez siec komorkowa, dawniej malo
    dokladnie, teraz moze lepiej..

    Ale skad oni wiedza ze ja stoje samochodem w korku, a nie siedze w
    pracy ?
    Albo ide do sklepu spacerkiem ? Albo jade tramwajem, albo zatrzymalem
    samochod i kupuje gazete ?

    A te korki googla ... na ich stronie maps to raczej kiepskie sa.

    >Google czy przeglądarka? Bo "ktosie" często nie odróżniają.

    Google. Podejrzenie bylo ze wystarczy przejsc na strone banku przez
    wynik wyszukania w googlach ..

    >Większość banków już dawno temu zmieniło nazwy pól z hasłami, żeby
    >zablokować pamiętanie. Ale pozostaje czasem niezablokowane
    >autouzupełnianie.

    Ale nawet jesli przegladarka zapamietala ... to google nie powinien
    miec do tego dostepu ...

    >Nie - pamietam afery.

    Ja tez. Wiele telefonow bylo "nowoczesnych" i potrafilo np sprawdzac
    poczte. W roamingu tez.

    >>> promocjach. A często są jeszcze tańsze (w sensie niższy
    >Jak nie bardzo, kiedy bardzo?

    Abonament z telefonem ponizej 30 zl ? Gdzie ?

    >Jeśli masz telefon, który nadal spełnia swoją rolę albo masz tyle
    >gotówki, żeby telefon kupić poza "promocją"...

    No mam, ale im drozszy aparat tym bardziej sie okazuje ze on jest
    jeszcze drozszy u operatora niz na wolnym rynku ... i to nawet z
    pominieciem allegro.

    >To je zsynchronizuj... Ja mam wspólne kontakty.

    A ja nie chce. Sa dwa osobne i maja byc dwa osobne..

    J.

  • 77. Data: 2013-01-15 22:07:38
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 12:01:00 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > program.
    > Ten program jest tak "user-friendly", że od jego zainstalowania przy każdym
    > włączeniu komputer raczy mnie okienkiem z sugestią natychmiastowego
    > sprawdzenia jakiejś nowej super-hiper funkcji tego durnego oprogramowania i
    > muszę klikać żeby się cholera zamknęła (oczywiście nie ma opcji "Nie chcę
    > teraz ani nigdy więcej").
    > Po tygodniu mam już dość i odinstalowuję to badziewie będąc świadomym, że
    > jak następny raz będę musiał jakieś zdjęcia zgrać (za rok, może dwa) to

    Niedasię przenieść pliku na kartę pamięci (o ile zdjęcia nie są tam
    zapisywane domyślnie) i potem ją wrzucić do czytnika w komputerze? Tak
    robię ze służbową Nokią 3110 bo kabelek gdzieś zaginął w akcji. Zdjęcie
    pokrywy baterii, wyjęcie karty uSD, wyciągnięcie przejściówki na SD z
    szuflady, włożenie karty w przejściówkę a jej do czytnika i po krzyku.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 78. Data: 2013-01-15 22:08:59
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 14 Jan 2013 11:13:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > I tylko dzięki reklamom żyje... A wymóg zdjęcia w obecnych czasach,
    > gdy niemal w każdym telefonie masz aparat cyfrowy, jest mało
    > upierdliwy.

    Tylko żeby te zdjęcia jeszcze jakoś wyglądały... Ludki wrzucają pliki po
    kilkanaście Mpix a zdjęcia zaszumione, nieostre, poruszone, źle
    oświetlone - to tylko świadczy o ich autorze :(
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 79. Data: 2013-01-15 23:55:26
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > No to - nie piszę. A znowuż miałbym co. No to, drogi kolego Gulczas, tak
    > się zastanawiam - czy właśnie o to ci chodziło, żeby nam się odechciało
    > komentować. Hm ? To jest ten sukces ?

    Praca z ludzmi moze byc lekko wk...ca, wez poprawke na moderatora ze
    ten sam tekst musial wypisywac po kilka tysiecy razy. Jak widzisz
    nawet najwieksi twardziele wymiekaja, patrz Roman:) Tlumaczenie
    regulaminu innym po kilka tysiecy razy moze czlowieka doprowadzic do
    k...cy. Sam widzisz ze w zderzeniu z identyfikatorem na tej grupie
    wiekszosc osob wymiekla:) Na forum cnc.info nie mozna linkowac sklepow
    konkurencji, na allegro nie mozna linkowac wlasnych sklepow, a na
    elektrodzie nie wolno wstawiac linkow do allegro. Takie prawo.

  • 80. Data: 2013-01-16 03:54:48
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > W czym się nie wyrabia? Wyrabia się, tylko nie ma czasu na roztrząsanie
    > czy linkujący ofertę sprzedaży jest spamerem czy tylko dobrym wujkiem.

    To krótko, węzłowato i...

    > MA pilnować żeby było zgodnie z regulaminem i robi to.

    KULTURALNIE. Wymagając od innych prawidłowej interpunkcji (do niej należy
    stawianie znaku przestankowego bezpośrednio po ostatniej literze, a tu masz
    z odstępem. Czyli przyganiał kocioł garnkowi.

    > No i te pretensje o rzekome chamstwo w tekście:
    > "Tu nie allegro bis ! oferty wysyłać na pw."

    Dwa błędy (naliczyłem więcej, ale niech będzie, nie będę aż tak
    drobiazgowy), od moda oczekuję, że jeśli coś komuś wytyka, sam będzie bez
    zarzutu. A tu, jak widzisz, błędy są aż dwa. Co IMAO moda, jeśli nie
    dyskwalifikuje (wg mnie tak), to robi z niego hmm... (przepraszam, nie chcą
    mi się słowa ładnie ułożyć) kogoś, kogo można opisać przysłowiem "Uczył
    Marcin Marcina...". Dalszą część przysłowia zapewne wszyscy znają. I
    publicznie oświadczam - z racji tego, że nie myli się tylko ten, kto nic nie
    robi, zatem i mod może się pomylić... Jeśli jednak byłby człowiekiem z
    klasą, to niezwłocznie uznałby swój błąd i przeprosił. Jeśli to zobaczę
    (znaczy się, uznanie błędu), bez konieczności logowania się, to publicznie
    na grupie, tu i teraz, odszczekam co mówiłem/pisałem w tej sprawie.

    > Za linkowanie do sprzedaży to na tej grupie zdarzały się teksty w rodzaju
    > "wypad" czy "spierdalaj"

    No i co z tego? To, że kogoś opierdoliłem, czy mnie opierdolono, to znaczy,
    że w innym miejscu ma być po chamsku? Coś w stylu "grab zagrabione"? Nie, to
    nie było by dobre. Warto nad sobą popracować, ja to czynię, choć tego nie
    widać - postępy są duże, ale po cichu.